obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Meerdere problemen met Huawei HG655D
gekkegerrit101
Hallo iedereen,

Sinds begin deze maand zit ik bij Online.nl aangesloten. Ik heb een abonnement voor 50mbit/s.
De internetverbinding is echt bedroevend. Ik krijg amper 4 mbit/s binnen (in de praktijk een downloadsnelheid van ong 460 KByte/s). Maar Online meet bij mij 42mbit/s door, en de modem beaamt dat ook:

Upstream lijnsnelheid (bit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 42007
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 26.8
Downstream SNR (dB ) 8.4
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) -18
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 13
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Als ik de helpdesk bel (wat ik nu al 3 keer heb gedaan) zeggen ze gewoon 'Sorry meneer, maar wij meten gewoon 42mbit. We kunnen u niet verder helpen'.
Ik heb verder alles nagegaan wat ik kon bedenken (IPv6 uit, hoge kwaliteit kabel, elke instelling nagegaan, meerdere hard/soft resets etc.).

Zelf ben ik ervan overtuigd dat het iets in het modem is. Elke verbonden client (NAS, Raspberry Pi, iPad, 2 iPhones, Samsung Galaxy SII, 3 Windows 7 Laptops en 1 Windows 8 Laptop) geeft hetzelfde resultaat: rond de 460KByte/s. Daardoor trek ik gewoon de conclusie:

42mbit in-----[ISR]-----uit 4mbit

De helpdesk interesseert dit echter niet en wil me ook niet verder helpen dan 'Controleer toch nog maar een keer de bekabeling'.

Hopelijk kunnen jullie dit wel.
Gewijzigd door gekkegerrit101 op 12 juli 2013, 23:18
 
I R Baboon
Even voor de duidelijkheid: Zijn die snelheden behaald via WIFI of netwerkkabel of beide?
En hoe test je die behaalde snelheden?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Beide, heb het in eerste instantie via wifi getest maar toen daar de resultaten van tegenvielen ook via bekabeld en daar was het resultaat exact hetzelfde. Het is ook niet echt dat het schommelt of zo, het is altijd min of meer hetzelfde. Ik test het meestal met speedtest.net, maar heb ook op aanraden van online andere geprobeerd met hetzelfde resultaat.

2 dagen geleden was het trouwens anders, toen kreeg ik 'opeens' een paar uurtjes 25mbit, maar de dag erna was het weer hetzelfde verhaal, weer 4mbit. Bij die test waar ik 25mbit haalde heb ik niks anders gedaan en op een firmware update na niks verandert.

Ik vind het gewoon zo merkwaardig dat ik steeds hetzelfde resultaat krijg. Vaak krijg je bij verbindingsproblemen juist schommelende resultaten.
 
I R Baboon
Je verhaal lijkt op die van mdk77: modem snelheid

Nu is de vraag of jullie beide last hebben van hetzelfde probleem.
Valt mij op dat beide intrainwaardes op zich uitstekend zijn, maar er is geen enkele fout te zien op de lijn.
Dat zou ik niet zo verwachten. Een lijn zonder een bepaald aantal fouten, hoe weinig ook, bestaat niet.

Voor jouw hetzelfde advies: laat je klacht doorverwijzen naar een derdelijns medewerker.
Vraag desnoods naar een reset van je lijnkaart..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Ik heb de klantenservice al meerdere keren gebeld, 1 keer zei iemand dat ze het zouden doorgeven naar de technische afdeling (zal wel de 2e lijn zijn neem ik aan) en ze zouden terugbellen, nooit gebeurd. Ook toen ik specifiek heb gevraagd of er iemand van een hoger niveau naar kon kijken of dat ik die aan de lijn kon krijgen zeiden ze gewoon dat dat niet mogelijk is. Is er geen andere manier waarop ik een 3e lijns medewerker er naar kan laten kijken?
 
CnC
@ I R Baboon:

De oplossing van mdk77 was duidelijk niet te vinden in de lijnkaart.
 
I R Baboon
Dan weet jij meer dan ik. Ik lees nergens van mdk77 dat het de lijnkaart niet was.

Kan ook een softwarebug zijn ergens in het modem.
In ieder geval lijkt er meer aan de hand te zijn dan het gebruikelijke "fout van de gebruiker".

Overigens vond ik nog meer vergelijkbare gevallen uit het recente verleden: Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic
Gewijzigd door I R Baboon op 13 juli 2013, 12:56
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
Omdat men als eerst de DSLAM controleert alvorens een fw update te proberen. Daarnaast was zo'n oorzaak dermate opvallend geweest dat de helpdesk hierover gebrieft zou zijn.

Online heeft overigens geen 2e lijn, dus het gaat meteen naar de 3e lijn.
 
gekkegerrit101
Ik ben op dit moment van plan maar een modem aan te schaffen, zodat ik kan aantonen dat het daadwerkelijk daar aan ligt. Als het met dat nieuwe modem wel werkt, ga ik nog maar 1 keer proberen om hun zo ver te krijgen een nieuw modem te sturen. Lukt dat, stuur ik de modem die ik zelf gekocht heb terug. Lukt dat niet dan houd ik die nieuwe.

Elk vdsl2 modem zou toch moeten werken? Zoals de Netgear DGND3800B?

http://tweakers.net/pricewatch/311007...ificaties/
 
I R Baboon
Garanderen dat de Netgear werkt, kan ik niet. Maar ik verwacht dat het wel gaat werken.

Je neemt geen telefonie af van Online, neem ik aan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere problemen met Huawei HG655D', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie