Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
trage internet Online (ontbinden)
|
|
delimavi |
Geplaatst op 09 August 2013, 17:35
|
Activiteit » Oss » 5343VJ » Internet + Bellen » Huawei 655d Berichten: 2 Lid sinds: 09 Aug 2013 |
Ik had adsl internetaansluiting van Telfort. Daar was ik tevreden over maar internet mocht wel wat sneller van mij. Had 30 Mb/s maar haalde max 12-13 Mb/s. Ik ging naar de T-Mobile shop voor mijn gsm abonnement en daar vroeg de verkoper wat voor internet ik had, en had mij internetabonnement aangeboden van Online, hij gaf aan dat mijn internet altijd sneller zou zijn dan 12-13 Mb/s. Ik heb Online internet ADSL EXTRA afgesloten die tot 30 Mb/s snelheid zou kunnen halen, afhankelijk van de centrale. De omzetting en nummerbehoud verliep prima zonder problemen. Wel had ik problemen met de modem Huawei 655d. Draadloos viel steeds weg en mijn internet was niet stabiel. Na meerdere malen te bellen naar klantenservice en de routine stappenplan met resetten van de modem en stekker eruit halen allemaal uitgevoerd en nog geen verbeteringen. Ik heb IPTV aangeschaft en liep helemaal niet stabiel. Ik heb gebeld naar IPTV bedrijf en ze zeiden dat het met mijn (trage) verbinding lag. Vervolgens heb ik Online gebeld en ze zouden een uitgebreide test uitvoeren om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. Ik werd vandaag gebeld door Online, ze dachten dat de centrale 2,5 km van me af zou zijn maar bleek 4km te zijn en dat zou verklaren dat ik een internetsnelheid van 9 Mb/s zou hebben. Ik kan werkelijk niet fatsoenlijk op internet thuis, Downloaden/IPTV/gamen/smartphones en tablet die thuis gebruikt worden het is echt een ellende. Dus enige wat ik kan bedenken is overstappen naar Ziggo kabel internet. Want Glasvezel is hier niet aanwezig en Adsl zal ook niet de juiste oplossing zijn. Ik wil mijn internetabonnement ontbinden. Heb ik hier recht op en zo ja hoe kan ik dit beste aanpakken want volgens Online werkt mijn product en ze kunnen nooit een snelheid beloven. Ik kan moeilijk de verkoper aansprakelijk stellen die me hogere snelheid had beloofd. Die heeft mij overhaalt om te verkopen. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 09 August 2013, 18:58
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Je hebt een abonnement bij online en het werkt. Je kan internetten en bellen. IP TV krijg je van een ander provider. Blijft alleen over, dat het WLAN gedeelte van het modem niet naar behoren werkt. Online zal je een ander modem aanbieden, ermee moet je het dan doen. Ze kunnen op verzoek de snelheid nog verder afknijpen, dan wordt de verbinding stabieler. Indien Online hard blijft dan moet je je abonnement uitdienen. Dat neemt niet weg dat je niet intussen een kabel abonnement erbij kan afsluiten voor snel internet. Pas nadat je abonnement is afgelopen kan je je telefoonnummer weer van Online terughalen en bij je internet provder erbij laten plaatsen. "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 10 August 2013, 21:13
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Verklaar instabiel internet. WIFI problemen of te weinig snelheid is zelden een reden tot ontbinding contract. Alleen als de lijn zelf instabiel is en Online kan dat niet repareren is er een mogelijkheid voor een ontbinding. De lijn moet dan zo instabiel zijn dat normaal internet niet of nauwelijks mogelijk is. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
CnC |
Geplaatst op 15 August 2013, 18:05
|
Activiteit Berichten: 124 Lid sinds: 05 Jul 2013 |
Quote delimavi schreef: Ik werd vandaag gebeld door Online, ze dachten dat de centrale 2,5 km van me af zou zijn maar bleek 4km te zijn en dat zou verklaren dat ik een internetsnelheid van 9 Mb/s zou hebben. Bel nog eens en verzoek de helpdeskmedewerker of hij aan de technische dienst kan vragen of ze kunnen controleren dat er geen sprake is van een kruising van draden in de grond. De eerste afstand is een schatting die ze altijd doen bij aanvang van het abonnement, dat laatste is de daadwerkelijk lengte gemeten a.d.h.v het signaal. Echter is een verschil van 1.5km vrij onwaarschijnlijk (altijd mogelijk maar komt weinig voor), kans is groter dat er onder de grond 2 draden elkaar aanraken waardoor het meetsignaal nog een rondje maakt en de afstand 4km lijkt. Kun je anders op http://www.bbned.nl aan de rechterkant een postcodecheck doen en vertellen wat daar de geschatte afstand is? Zijn er kanalen/grachten/sloten bij jou in de buurt of tussen jou en de wijkcentrale (adres van jouw wijkcentrale kun je hier opzoeken: http://adsl.hunen.net). Dat zou het eventueel nog kunnen verklaren, want dan zijn de kabels onder de grond omgelegd. Doe dit wel binnen een week anders kan het dossier niet heropend worden en begint het hele riedeltje van begin af aan. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 15 August 2013, 21:11
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
[quote]delimavi schreef: Ik had adsl internetaansluiting van Telfort. Daar was ik tevreden over maar internet mocht wel wat sneller van mij. Had 30 Mb/s maar haalde max 12-13 Mb/s. Ik ging naar de T-Mobile shop voor mijn gsm abonnement en daar vroeg de verkoper wat voor internet ik had, en had mij internetabonnement aangeboden van Online, hij gaf aan dat mijn internet altijd sneller zou zijn dan 12-13 Mb/s. Ik heb Online internet ADSL EXTRA afgesloten die tot 30 Mb/s snelheid zou kunnen halen, afhankelijk van de centrale. Eigenlijk jammer dat je niet van te voren een postcodecheck had gedaan. Zoals je zelf al aangaf had je al tot 30Mb/s en was je redelijk tevreden mee misschien had je al met de postcodecheck kunnen zien dat je toch niet meer snelheid kon krijgen dan had je al die problemen niet gehad die je nu hebt. Ik weet dat het achteraf makkelijk gezegd is had je dit of had je dat eerst gedaan maar voorkomen is beter dan genezen is een oud gezegde. Wat ik eigenlijk hiermee kenbaar wil maken is dat je zelf eerst goede informatie moet inwinnen voordat je een nieuw abonnement afsluit en niet klakkeloos aanneemt wat een verkoper zegt. ik hoop voor jou dat je probleem toch op de een of andere manier opgelost kan worden en hoop ook dat anderen die in een soortgelijke situatie zitten zich eerst goed informeren voordat ze een ander abonnement afsluiten wat weinig of niets verbeterd. Tiger |
|
|
delimavi |
Geplaatst op 16 August 2013, 09:53
|
Activiteit » Oss » 5343VJ » Internet + Bellen » Huawei 655d Berichten: 2 Lid sinds: 09 Aug 2013 |
op bbned krijg ik te zien: ± 2260 meter dus kan goed kloppen wat je zegt. Kan ik niet het beste schriftelijk actie ondernemen want alles wat telefonisch gebeurt kan ik niet terugkomen ben ik bang. Waarom zeggen ze dan 4km en is mijn internet daardoor traag? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'trage internet Online (ontbinden)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Online.nl | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 30 Mar 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Advertentie