obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nat loopback modem of router functie?
Hunter001
Hallo allemaal,

Is NAT loopback een modem of een routerfunctie? En kan ik als ik de HG655d gebruik als modem en een andere router neem (instellen als bridge) wel gebruik maken van NAT loopback?

Gr. Hunter
 
I R Baboon
In theorie zou NAT loopback gewoon moeten werken met de Huawei in bridge modus.
NAT gebeuren zit alleen in het router gedeelte.
Om het zeker te weten, moet je het uitproberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hunter001
Dat instellen als Bridge begrijp ik niet goed. Moet ik enkel onder het tabblad LAN het vinkje bij DHCP weghalen, of moet ik nog meer uitzetten?
 
I R Baboon
Van een ander forum afgeplukt:

WAN Instellingen: ADSL uit, VDSL in bridge, LAN1 met port-binding, DHCP transparantie aan

LAN Instellingen: DHCP uit

Hier de plaatjes: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_46607

De router wordt dan via LAN1 verbonden met de Huawei.

Als je nog ADSL hebt, moet je ADSL natuurlijk aan zetten en VDSL moet uit staan.
Gewijzigd door I R Baboon op 17 november 2013, 20:26
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hunter001
Na aanleiding van je reactie heb ik een Netgear WNDR4500 router gekocht en aangesloten op de Huawei modem/router. Ik heb hem ingesteld als bridge zoals op de plaatjes. Alles werkt lekker snel en zoals het moet, maar iedere ochtend valt de internetverbinding weg en blijft er niets ander over dan de Huawei opnieuw opstarten Angry. Hiervan heb ik voorheen nooit last van gehad, enig idee waardoor dit komt?

Overigens werkt NAT-loopback nu wel. Zoals je al had aangegeven.
 
I R Baboon
Nog steeds last van de wegvallende verbinding?

Check eens of je Netgear wel een WAN ip adres heeft gekregen van de Huawei?
De meeste providers refreshen de leasetijd van een WAN ip adres in de nacht.
Wellicht geeft de Huawei dat niet door aan de Netgear.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat loopback modem of router functie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie