Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Pagina 2 van 2: 12
|
browser response tijd erg traag
|
|
Roger1968 |
Geplaatst op 06 May 2014, 21:04
|
Activiteit » Internet + Bellen » Thomson TG712 Berichten: 9 Lid sinds: 05 May 2014 |
Quote Tiger schreef: Als je draadloos werkt hoever zit je dan van de router af ??? en welke draadloze verbinding heb je dan ??? (b.v. een dongle) of een andere draadloze verbinding en is de signaalsterkte wel sterk genoeg of matig. 5 tot 10 meter vanaf de TG712. De notebooks hebben alle ingebouwde wifi. Als ze alle 3 tegelijk geen wifi meer hebben dan moet ik het in de modem zoeken. Ik weet niet of de modem zich reset. Soms hersteld de verbinding zich en als het te lang duurt het herstellen dan zet ik het modem uit en weer na 60 sec. aan. Voedings adapter na modem wordt ook niet heet. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 06 May 2014, 21:47
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Vreemde zaak en de signaalsterkte indicator op de notebooks geven die voldoende signaal aan ???. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 07 May 2014, 20:05
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Indien wifi wegvalt, valt dan ook bedraad internet weg?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Roger1968 |
Geplaatst op 09 May 2014, 17:44
|
Activiteit » Internet + Bellen » Thomson TG712 Berichten: 9 Lid sinds: 05 May 2014 |
Quote Tiger schreef: Vreemde zaak en de signaalsterkte indicator op de notebooks geven die voldoende signaal aan ???. Ja, verbinding is "uitstekend". |
|
|
Roger1968 |
Geplaatst op 09 May 2014, 17:45
|
Activiteit » Internet + Bellen » Thomson TG712 Berichten: 9 Lid sinds: 05 May 2014 |
Quote Ja, ik denlk dat de hele router uitvalt. Maar ik zal de logs eens bekijken en hier neer zetten als het weer gebeurd. |
|
|
Roger1968 |
Geplaatst op 11 May 2014, 18:57
|
Activiteit » Internet + Bellen » Thomson TG712 Berichten: 9 Lid sinds: 05 May 2014 |
Ik heb ook al een tijdje last met online games die het ene moment wel doen en het andere moment niet meer. Verschillende ports al geforward maar daar kan het niet aan liggen. Deze hebben altijd goed gestaan. En vandaag zat ik achter de bekabelde verbinding en deze viel opeens weg. Na het op starten van router vond ik dit in de log terug. (xx.xxx is omdat ik mijn eigen ip niet hier zichtbaar wil hebben) ===================================================================================== Waarschuwing Jan 1 01:01:28 DHCC lease ip-address 82.146.xxx.xx bound to intf Internet Waarschuwing Jan 1 01:01:28 DHCC IP address 82.146.xxx.xx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Info Jan 1 01:01:19 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 15734 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 22.0 dB, Up: 11.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 9.5 d Fout Jan 1 01:01:17 [CWMP] waiting 0 seconds for random boot delay Info Jan 1 01:01:03 LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.2) Info Jan 1 01:00:59 xDSL linestate down Waarschuwing Jan 1 01:00:51 DHCS server up Info Jan 1 01:00:51 FIREWALL event (1 of 1): modified rules Info Jan 1 01:00:51 FIREWALL event (1 of 1): deleted rules Info Jan 1 01:00:47 FIREWALL level changed to Standard. Fout Jan 1 01:00:35 FIREWALL exact tcp state check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.1 Src port: 42110 Dst ip: 91.203.75.69 Dst port: 8888 Info Jan 1 01:00:35 FIREWALL event (1 of 4): created rules Info Jan 1 00:00:34 FIREWALL event (1 of 1): modified rules Info Jan 1 00:00:34 FIREWALL event (1 of 1): created rules Info Jan 1 00:00:17 WIRELESS interface turned on. Waarschuwing Jan 1 00:00:13 KERNEL Warm restart Fout May 11 18:40:00 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 192.99.134.227 Dst ip: 82.146.xxx.xx Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable Waarschuwing May 11 18:35:37 DHCC lease ip-address 82.146.xxx.xx bound to intf Internet Waarschuwing May 11 18:35:37 DHCC intf Internet renews lease ip-address 82.146.xxx.xx Waarschuwing May 11 18:20:37 DHCC lease ip-address 82.146.xxx.xx bound to intf Internet Waarschuwing May 11 18:20:37 DHCC intf Internet renews lease ip-address 82.146.xxx.xx Info May 11 18:14:00 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:54 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:52 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:46 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:43 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:37 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:35 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:29 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:27 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:21 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:19 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:13 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) Info May 11 18:13:10 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.1 (Success) Info May 11 18:13:05 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.1 (No such entry in array) =================================================================================== Misschien iemand suggesties waarom opeens een "Kernel warm restart" gebeurd ? edit: De UPnP action zijn gebeurd omdat ik in mijn router UPnP had aangevinkt. Ik neem aan dat mijn NAS vanzelf regels gaat toevoegen. Ik had immers van te voren de router gereset naar fabrieks settings. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 12 May 2014, 18:28
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Wat gebeurt indien je je NAS een dag uitzet door de stekker uit de netvoeding te halen weten wij nog niet. Wat mij aan de logfiles opvalt, dat je blijkbaar een ip adres hebt beginnend met 82.146.xxx.yyy. Indien ik goed kijk, dan heb je volgens mij een cijfer op de tweede reeks veranderd. Is dat een tikfout of nuttig om te onderzoeken?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Roger1968 |
Geplaatst op 12 May 2014, 18:38
|
Activiteit » Internet + Bellen » Thomson TG712 Berichten: 9 Lid sinds: 05 May 2014 |
Quote Lutz schreef: Wat gebeurt indien je je NAS een dag uitzet door de stekker uit de netvoeding te halen weten wij nog niet. Wat mij aan de logfiles opvalt, dat je blijkbaar een ip adres hebt beginnend met 82.146.xxx.yyy. Indien ik goed kijk, dan heb je volgens mij een cijfer op de tweede reeks veranderd. Is dat een tikfout of nuttig om te onderzoeken? He nee, dat is toevallig zo gebeurd met overnemen. )(zoek/vervang) Ik dacht laat maar staan. Het is inderdaad 82.156.xxx.yy Ik vroeg me al af hoe jij dit kon weten maar je bent admin :-) Ik heb online.nl gebeld en krijg deze week een nieuw modem. Hopelijk is het uitvallen dan verdwenen. Allemaal bedankt voor het mee denken! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'browser response tijd erg traag', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Webmail is heel erg traag | Algemeen | : 1 | 09 Dec 2018 |
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet | Snelheid | : 15 | 08 May 2017 |
Glasvezel traag, valt steeds uit | Snelheid | : 7 | 03 Sep 2016 |
traag internet | Snelheid | : 22 | 09 Jul 2015 |
Traag internet. | Snelheid | : 2 | 06 Jul 2015 |
Advertentie