Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 2 van 2: 12
|
Huawei HG665D connectie valt steeds uit
|
|
Tiger |
Geplaatst op 02 June 2014, 18:10
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote mhendrickx schreef: Het staat nog altijd boven, heb de meterkast gechecked en met de bedrading aldaar is niets mis, zou ook vreemd zijn als daar na 7 jaar ineens een probleem optrad. Het is helemaal niet vreemd als daar nu een probleem mee zou zijn tenslotte iets wat nieuw is kan ook na korte tijd gebreken vertonen en tenslotte heb je het over iets wat 7 jaar oud is. Wat het wifi probleem betreft download inSSIDer en kijk dan eens hoeveel wifi verbindingen in je naaste omgeving zijn en op welk kanaal. Als die kort bij of op hetzelfde kanaal zitten dan verstoren die jou wifiverbinding dus probeer er minimaal 3 kanalen van de dichtstbijzijnde (die het sterkste signaal geeft ) af te zitten. Trouwens het zou nuttig zijn om het advies van I R Baboon eens op te volgen en het modem in de meterkast aan te sluiten check dan ook eens of de intrainwaardes van het modem beter zijn dan die wat je nu hebt. Verder gaf je aan dat je een gelijkwaardig modem had gekregen ik neem aan dat dit niet hetzelfde modem is als wat je al lang had. |
|
|
mhendrickx |
Geplaatst op 02 June 2014, 18:43
|
Activiteit Berichten: 19 Lid sinds: 29 May 2014 |
In de meterkast heeft niet de voorkeur omdat mijn eigen PC op zolder staat en die wil ik via UTP geconnect hebben, de PC's van de kinderen en de IPAD etc werken dan via wifi. inSSIDer gebruik ik inderdaad al. Het nieuwe modem dat ik heb gekregen is exact hetzelfde type dat ik al had, maar wel nieuw dus. Ik stel voor deze thread te sluiten, mochten zich nieuwe problemen voordoen dan meldt ik me weer. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 02 June 2014, 19:49
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Als vrijwilligers van helpdesk hier is de eerste keuze om de oorzaak van het probleem te vinden het modem in de meterkast aan te sluiten. Dat hoef trouwens niet permanent te zijn. Ik zou zelf aan een Access Point denken, die via homeplug wordt aangesloten en die op zolder staat. Omtrend het wegvallen van de verbinding: heb je al de bandbreedte beperkt tot 20MHz? "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Tiger |
Geplaatst op 02 June 2014, 20:14
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote mhendrickx schreef: In de meterkast heeft niet de voorkeur omdat mijn eigen PC op zolder staat en die wil ik via UTP geconnect hebben, de PC's van de kinderen en de IPAD etc werken dan via wifi. inSSIDer gebruik ik inderdaad al. Het nieuwe modem dat ik heb gekregen is exact hetzelfde type dat ik al had, maar wel nieuw dus. Ik stel voor deze thread te sluiten, mochten zich nieuwe problemen voordoen dan meldt ik me weer. Erg jammer dat je het voorstel niet wilt uitproberen maar dat wil eigenlijk zeggen dat jij leden laat meedenken voor een probleemoplossing die je eigenlijk niet nodig hebt (wilt). Ik zou zeggen succes dan verder. |
|
|
mhendrickx |
Geplaatst op 02 June 2014, 20:35
|
Het is niet zo eenvoudig, de telefoonbedrading in de meterkast sluit rechstreeks via kabels aan naar telefoonpotjes boven in huis, er is geen kant en klare connectie in de meterkast zelf waar ik op aan kan sluiten. Zelf ben ik daar niet handig genoeg voor dus moet er een monteur komen. Dat is me allemaal te veel moeite nu de vernieuwde router het lijkt te doen. Ik stel de hulp zeer op prijs verder dus dank daarvoor. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 June 2014, 11:50
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Telefoonpotjes? Je bedoelt vertakking van de telefoonlijn naar meerdere wandcontactdozen? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
mhendrickx |
Geplaatst op 04 June 2014, 18:04
|
Inderdaad, in de meterkast zelf zit geen contactdoos, alleen de bedrading direct naar de contactdozen elders in huis. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 04 June 2014, 20:15
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Je kan met het juiste ronde telefoonkabel de ISRA punt verplaatsen van de meterkast naar zolder. Maar dan mag je geen vertakkingen hebben. Dus je verplaatst de ISRA punt naar zolder, daar plaats je het splitter, en achter de splitter kan je dan een telefoon toestel plaatsen of een centrale.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 June 2014, 22:53
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Die aftakkingen werken als een soort antenne. Zij pakken storingen uit de omgeving op en vervuilen daarmee het xDSL signaal op de telefoonlijn. En dat kan leiden tot verbindingsuitval zoals gemeld door TS. Dat is de hoofdreden waarom aftakkingen voor het modem niet graag gezien worden. Ik zou zeggen, wacht de huidige situatie af. Als de problemen weer terugkeren, heb je een eerste punt om te onderzoeken of te veranderen. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG665D connectie valt steeds uit', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Fritzbox 7390 valt steeds weg | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 03 Aug 2019 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
internet valt weg | Storing | : 2 | 27 Jan 2019 |
Advertentie