obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG665D connectie valt steeds uit
mhendrickx
Sinds een aantal weken verliest het modem bijna ieder half uur zijn connectie, hij doet dan een spontane reboot. De DSL, internet en LAN lampjes gaan dan uit en verschijnen weer na de herstart. Ik heb dit modem al heel lang en heb dit probleem nooit eerder gehad. Deze week een nieuw vergelijkbaar modem gekregen van Online, zelfde probleem. Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Groet, Mark
 
I R Baboon
Heb je de voedingsadapter ook vernieuwd toen je het nieuwe modem kreeg?

Hoe is het modem aangesloten op de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mhendrickx
Ja heb ook de nieuwe adapter gebruikt en die op een ander voedingsblok aangesloten. De modem is gewoon via een telefoonkabel aangesloten op de telefoonlijn die een meter verderop zit in de muur.
 
I R Baboon
Is die wandcontactdoos in die muur het enige aansluitpunt voor telefonie?
Geen punt in meterkast/kelder/kruipruimte?

Ook geen actieve aftakkingen naar slaapkamers/andere ruimtes die VOOR het modem zitten?

En heb je ook last ervan als alle PC's en andere netwerkapparaten volledig uit staan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mhendrickx
Het modem staat op zolder, daar zit ook de wandcontactdoos telefonie. Deze is gekoppeld aan de telefoonaansluiting in de meterkast beneden. Dit werkt al 7 jaar zonder problemen, is ook niets aan veranderd. Het probleem doet zich voor los van hoe veel PC's er actief/geconnect zijn. Zou mooi zijn er als een logfile was die aangeeft waarom het modem opnieuw opstart
 
Lutz
Haal de verbinding in de meterkast een keer los en zet ze weer goed vast. Officieel moet je je modem aan de ISRA punt aansluiten, dat zal dan in de meterkast moeten zijn. Je hebt al een vervangend modem gekregen, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar hoe lang is het kabel tussen de ISRA punt en de wcd op zolder, en wat voor kabel is daar gebruikt? Officieel moet het ronde telefoonkabel met vaste draadjes zijn.

Ik mik erop dat of de aansluiting aan de ISRA punt of het kabel naar zolder of de wcd op zolder de boosdieners zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Elk half uur uitval is voor mij geen toevallig optredend fenomeen.

Om uit te sluiten dat je zelf geen storingsbron in huis hebt die dat veroorzaakt, moet je het modem uittesten in de meterkast.
Pas als daar hetzelfde patroon zich laat zien, wordt het tijd om de helpdesk te bellen.
Alleen zo kan je bewijzen dat het probleem buiten het huis zich bevindt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mhendrickx
Het nieuwe modem met de nieuwe bekabeling lijkt nu stabieler, het valt zelf niet meer uit, alleen het wifi signaal valt nog regelmatig kort weg. Vooral mijn kinderen hebben daar met gamen veel last van. Naar de kamer met het slechste signaal heb ik nu een oplossing via electriciteitsnetwerk neergezet, dat had ik nog, is trager met wel stabiel. Als er nog iemand een mogelijke oorzaak heeft voor het kort wegvallen van het wifi signaal meerdere keren per dag dan is dat welkom. Bedankt alvast voor alle tips tot nu toe.
 
I R Baboon
Staat het modem dan nu boven of in de meterkast?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mhendrickx
Het staat nog altijd boven, heb de meterkast gechecked en met de bedrading aldaar is niets mis, zou ook vreemd zijn als daar na 7 jaar ineens een probleem optrad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG665D connectie valt steeds uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Advertentie