obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP
josr
Hi,

Sinds kort is mijn Thomson modem vervangen door een Huawei HG655d, echter nu kunnen DHCP clients niet meer gelookedup worden door de hostname.

Voorbeeld: computer A met hostname "hostA" krijgt IP adres 192.168.1.50 toegewezen. Bij de Thomson modem zou ik op computer B "ping hostA" kunnen doen omdat computer A bij de DHCP request de hostname heeft verstuurd.

Echter bij Huawei werkt dit niet. Schijnbaar heeft de DHCP Server geen DNS om in dit geval 'hostA' te vertalen naar 192.168.1.50.

Hoe kan ik dit werkend krijgen?

Als ik draai:

nmap -sn 192.168.1.0/24

Dan krijg ik alle IP-adressen van alle devices te zien maar niet de bijhorende hostnames.

Alvast bedankt,

Jos
 
I R Baboon
De hostnames hebben niets van doen met een DHCP of DNS server.
Maar wel met Netbios.
Dus staat dat aan op je PC?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie