obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawai HG655 D met VPN : Online helpt niet !
hoipipeloi
Hoi

Maanden geleden grote problemen gehad met een VPN naar het werk.
Ik kreeg toen dit Huawai modem en sindsdien werkte het niet meer zo stabiel dan met de oude speedtouch.
De "helpdesk" dacht dat het hardware was dus kreeg ik een ander exemplaar.
Exact hetzelfde probleem > Hij sluit de VPN wel maar de VPN wordt er meerdere malen per uur uitgegooid.
Na vele vele malen bellen maar teruggegaan naar de oude speedtouch.
Hierna heeft het maanden goed gedraaid. TOTDAT Online is gaan rotzooien met de telefonie server.
Mijn huidige speedtouch kan geen telefoon gesprekken meer ontvangen.
Vele vele vele maken gebeld maar MISSCHIEN kunnen ze in Januari het macadres van mijn Speedtouch weer activeren.
Alles staat weer geregistreerd op de Huawei.
Ik wordt knettergek van dit gedoe. Al weken geen telefonie. Ik kan niet terug naar dat Huawai ding omdat ik dan dat VPN probleem weer heb en Online zegt dat ze geen VPN ondersteunen.
Wel : Met IEDERE Wifi aansluiting heb ik het werkend en thuis niet.(Zelfs bij de Macdonald Online heren)
Heeft iemand een idee om parameters in die Huawei te veranderen?
Dan kan ik dat frutmodem weer gebruiken en kan mijn vrouw weer gewoon bellen.
Sad
SUPER Trieste service van online, 0,0 reacties op mail.
Na een telefoon omzetting kunnen ze niet eens een oude ONLINE speedtouch correct registreren.
Ik heb een afspraak met de online helpdesk in Januari dan kan het misschien , mischien! Wat een antwoord.
Als mijn oude speedtouch defect zou raken dan begint het gehele verhaal overnieuw al zouden ze het macadres nu wel correct registreren.
 
I R Baboon
Waarom geen eigen modem met router combo of een eigen router achter de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hoipipeloi
Hoi
Ik gebruik al een aparte router na de Huawei.
De wifi van de Huawei gebruik ik niet.

Wel mijn router eens met een UTP naar het kabelinternet van de buren gebruikt : Probleem direct opgelost.
Dus mijn VPN probleem zit werkelijk in de Huawei.
Ik gebruik de Huawei dus alleen als ADSL modem en telefonie
 
I R Baboon
Aha, die info verandert het beeld...

Heb je die eigen router in de DMZ Host gezet van de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hoipipeloi
Hoi

bedankt voor het meedenken maar
ook een laptop direct de huawei aangesloten geeft vpn problemen
(had ik er ff bij moeten zetten)
 
I R Baboon
Niet erg, hoor.

De vraag blijft hetzelfde: Heb je de router of je laptop in de DMZ Host gezet van de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
Nou..ik zie alweer dat de problemen nog steeds hetzelfde zijn, ook al werk ik niet meer bij/voor Online. Jammer,ze missen veel kansen.
 
Tiger
Ik denk dat dit puur te maken heeft met het beleid dat daar gevoerd wordt misschien zou het een stuk beter gaan als de bezem daar eens door de organisatie gehaald wordt.
 
devious
Het komt juist door die bezem. Er werken veel jongeren terwijl de top "oud" blijft. En dat geeft een verschil van normen en waarden. Heb je ook nog eens het probleem van de outsourced callcenters. In 2015 sluit de oude en gaat de service over naar een ander. Daar krijg je ook weer problemen van.
 
Kuifje09
In het verleden gebruikte ik ook VPN voor mijn werk, maar draaide de VPN vanaf mijn PC/Laptop.
Is dat voor jou geen optie? Of begrijp i het goed ik dat jij je hele thuisnetwerk in een VPN omgeving wilt laten draaien ?
Als werkgever zou ik dat dus niet toestaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawai HG655 D met VPN : Online helpt niet !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie