obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Alarm melding via Livebox
froufrou
Ik zit met het volgende vraagstuk.
Ik wil graag mijn analoge telefoonkiezer (doormelder) van mijn alarm installatie laten doormelden via mijn Livebox 2 Sagem. (Ik woon in Frankrijk). Nu gebruik ik mijn analoge lijn (nummer) hiervoor.
Mijn livebox is geactiveerd, niet alleen voor internet, maar ook voor internet telefonie en TV.
Mijn vraag is nu hoe ik dit kan doen (als het mogelijk is uiteraard). Sommige vertellen mij om een eenvoudige splitter te plaatsen na mij livebox en hierop de telefoon kiezer en mijn internet telefoon aan te sluiten. Andere vertellen mij weer om een zgn. IP adapter, bijvoorbeeld van Linksys (SPA3102) aan te schaffen.

Kan iemand mij antwoord op deze vraag geven? En zo ja wat heb ik nodig en hoe moet ik eea aansluiten

Ik heb voor informatie bijgevoed:
- livebox specifictie
- voice melder specificaitie
- informatie over de SPA3102

Gaarne verneem ik
froufrou voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Een alarm installatie dient ook bij stroom uitval een alarm melding te kunnen geven. Ervoor heeft de installatie zelf een backup batterij en een analoge telefoonlijn heeft geen voeding nodig. Indien je dat zonder analoge lijn wil doen dan moet je een backup stroomvoorzinning voor je modem hebben. Eventueel moet dat ook nog door een goedgekeurde installateur worden gedaan.

Ik ben niet zo bekend met de livebox 2, maar ze lijkt VoIP aan te kunnen. Indien je analoge dialer van de alarm installatie ook toon kiezen kan dan kan je proberen, het melding signaal via VoIP door te geven naar de alarm centraal.

Garantie dat het zal werken kan niet worden gegeven. Zo een alarm installatie maakt gebruik van een modem en probeert de signalen via een telefoon lijn te versturen. Alleen werkt dat, afhankelijk van de gebruikte codecs bij Orange en in de livebox, soms wel, en soms niet.

Men moet ook rekening houden dat tijdens het melden aan de alarm centrale internet even niet werkt, mocht je telefonie en dsl via hetzelfde draad binnenkrijgen en je probeert via VoIP de melding uit te zenden.

Beter is het om vanuit de alarm installatie rechtstreeks via het internet gegevens met de meldkamer uit te wisselen. Dat betekent meestal een nieuw alarm installatie unit.

Dus het kan soms, maar er zitten wat haken en ogen aan. Zelf heb ik een telefoon lijn voor mijn alarm installatie en een VDSL lijn voor internet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Sluit je analoge telefoonkiezer direct aan op de Livebox in plaats van de telefoon.
En test dan of er een nummer gekozen wordt door de telefoonkiezer.
Zo niet, moet je omkijken naar een andere alarminstallatie cq telefoonkiezer.
Dan is de oude installatie alleen geschikt voor analoge telefonie, niet voor voip.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alarm melding via Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Geen Interactieve TV. Melding: Starting TV decoder... Verder niet! Opleveringsproblemen : 3 03 mrt 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie