obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
HG655d + Synology DS214se + Minx Xi probleem
sourmug
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Onlangs een DS214se aangeschaft en via LAN verbonden aan de HG655d.
Nu wil ik met mijn Cambridge Audio Minx Xi de data streamen vanaf de NAS.
De Minx Xi is ook via LAN verbonden met de HG655d.
Echter ziet de Minx Xi geen UPnP apparaat.
Probleem zit hem volgens mij in de Huawei; routerconfiguratie van de NAS geeft aan
dat ik port forwarding moet toepassen. Echter lukt mij dat niet op de één of ander manier...
Wie helpt mij op weg?
 
I R Baboon
Poorten openen gebeurt alleen als er open verbindingen nodig zijn via het internet.
Alles op het interne netwerk communiceert zonder firewall met elkaar.
Dus de oorzaak moet je ergens anders zoeken.

Staat de UPnP DLNA wel aan in de Syno?
Kan je de Syno zien als DLNA device in Windows Media Player bijvoorbeeld?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sourmug
Ik kan de NAS zien op m'n laptop in het netwerkoverzicht.
Ik gebruik tevens een Mede8er om video af te spelen, en kan hiermee netjes door de inhoud van de NAS bladeren.
Dus vraag ik mij nu af of het probleem wel in de HG655d of DS214se zit.
Misschien is de Minx Xi het probleem??
Zowel NAS als Minx Xi hebben al een statisch IP, dus wat zou het nog meer kunnen zijn?
 
I R Baboon
Wat zijn de netwerkinstellingen van de Minx Xi?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sourmug
ip 192.168.1.35

mac 00:1f:f0:04:36:c0

netwerkmasker 255.255.255.0

gateway en dns #1 192.168.1.1
 
sourmug
Na wat meer speurwerk lijkt het probleem in de Synology te zitten.

Zowel de Minx Xi als de Mede8er zien deze niet via UPnP. Met de Mede8er heb ik nog wel de mogelijk de Synology via het netwerk te benaderen, maar met de Minx Xi kan ik dat niet.

Ik moet er dus voor zorgen dat de NAS zichtbaar wordt via UPnP.
Nu nog uitzoeken hoe...
 
I R Baboon
Staat DLNA wel aan in de Syno?

IP adres ziet er prima uit.
Daar kan het probleem niet zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sourmug
Argh...het progje "mediaserver" was niet geinstalleerd op de nas. Dat was het euvel.
Bedankt voor het meedenken! Smile
 
I R Baboon
Mooi, weer een probleem de wereld uit..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655d + Synology DS214se + Minx Xi probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie