obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VPN via livebox
Petrad
Via VPN verbinding zou ik kunnen inloggen op het netwerk van mijn werk. Ik krijg echter een foutmelding bij het inloggen via VPN. Wie weet wat ik moet doen om toch verbinding te krijgen.
 
Wanabo
Eh, ik heb niet echt een oplossing maar op aandringen van je gastenboek notitie het volgende.

Zit er tussen Livebox en PC/Laptop nog een router?? Zo ja dan in beide routers poorten open zetten (de livebox is ook een router). Dat is weer niet nodig als je een router achter de livebox als switch aansluit.

Kortom, vertel wat meer hoe je het spul aangesloten hebt! Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Petrad
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is onze systeembeheerder van het werk bij mij thuis geweest. Het is niet gelukt om dmv welke poorten dan ook verbinding te krijgen voor VPN. Er is nu voor een andere oplossing gekozen. Uit meer onderzoek op het internet bleek dat meer mensen problemen hebben met vpn en de livebox, maar dat er nog geen oplossing voor is gevonden. Wellicht gaat het jullie lukken!

En nee, volgens mij hangt er niet nog een extra router tussen....

Groet en nogmaals succes!
Petra
 
Richard
Hmmz.... ik heb pas iets gelezen, ik dacht op het CID forum of tweakers. Als ik het goed begrepen heb lukte het met het ene protocol (ipsec geloof ik) wel, en met het andere niet.
Maar ik ben niet thuis op VPN gebied dus kan je helaas ook niet helpen hiermee.
Misschien kan iemand met meer verstand van VPN eens googlen op livebox+VPN of VPN+livebox zo heb ik het volgens mij ook gevonden.

Greetings, Richard.
 
Carpie
Voor dit probleem is op dit forum een oplossing gemeld door MrMaximum op 19/05/2006.
Je dient echter wel verstand te hebben van Telnet om de oplossing te realiseren.
Zie: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=167

Zelf probeer ik het problem met VPN ook langs deze weg op te lossen echter kamp ik nu nog met een probleempje bij het aanloggen onder Telnet.
Na login & password krijg ik de melding 'you are not allowed to log in for xx secondes'. Per keer lopen het aantal secondes op.
Wellicht weet iemand hier het antwoord op?

Carpie

Edit Wanabo; Link werkte niet! Aangepast!
Gewijzigd door Wanabo op 29 november 2006, 19:53
 
Wanabo

Quote

Carpie schreef:
..echter kamp ik nu nog met een probleempje bij het aanloggen onder Telnet.
Na login & password krijg ik de melding 'you are not allowed to log in for xx secondes'. Per keer lopen het aantal secondes op.


Lijkt op een foute inlog poging

Username = root
Wachtwoord = 1234

Tenzij dit veranderd is. Om dit standaard user en ww terug te krijgen moet je de LB resetten naar de fabrieksinstellingen.

Ook kun je je telnet user + ww veranderen in de config van de LB.
Dat zit onder advanced -> firewall -> toegang.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mischa
Ik heb even naar de oplossing door MrMaximum gekeken.
en als ik mijn Ip gegevens opvraag krijg ik maar 1 DNS server te zien ?

Ik kan mij ook niet herrineren dat ik ooit een probleem gehad heb met VPN.
Ik gebruik het nu niet meer, wij gebruiken op het werk Citrix.
Wat een wat veiligere omgeving is.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
a1racer
Ik heb ook problemen gehad met het opzetten van een VPN tunnel naar m'n werk. Van alles geprobeerd, maar het ligt echt aan de livebox. Tijdens de overgang naar Orange had ik de luxe over twee lijnen te beschikken en kon zodoende uitgebreid testen.

In mijn geval kon ik het oplossen door een instelling te veranderen in mijn VPN-client (AT&T), namelijk:

Negotiate UDP encapsulation with VPN server for NAT traversal

Deze moet bij de Livebox UIT staan.
Bij alle andere modem/router combinaties die ik reeds geprobeerd heb thuis en bij familie e.d. moest deze juist aan (=default) blijven staan.
Bij mijn client staat deze setting bij advanced login properties, misschien bij andere clients ook even naar zoeken.

Er wordt op diverse pagina's over gesproken over deze Encapsulation in combinatie met VPN IPSec, zoals

[url]http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg0802.mspx
[/url]
http://en.wikipedia.org/wiki/NAT_trav..._traversal

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, het heeft mij in ieder geval flink wat kopzorgen bezorgd.Angry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN via livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie