obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
HG655d configureren voor Canon printer??
papaul
Goedemiddag,
Mijn Canon MX725 printer is via WIFI verbonden met het thuisnetwerk i.c. de HG655d.
Het is regelmatig gebeurd dat de printer niet bereikbaar was bij printopdrachten, vooral als die enige tijd niet gebruikt was, zowel vanaf PC met bekabelde LAN-verbinding als vanaf tablet.
In- en uitschakelen van de printer (stekker eruit) was dan nodig. Ook met de browser (IP-adres invoeren) is de printerconfiguratie niet te benaderen. Als ik de configuratie-instellingen van de printer afdruk (als 'ie het wél doet) lijkt alles wel te kloppen (IP-adres; signaalsterkte 100% etc).
De printer heeft een vast IP-adres gekregen buiten de DHCP om. In de modem zijn geen verdere aanpassingen gedaan, weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen, want zover reikt mijn kennis niet.
Ik gebruik Avast virusscanner en Windows firewall. De firewall van de modem staat aan.
Overigens kwam ik er onlangs achter dat voor mijn Smart-TV hetzelfde lijkt te gelden: Netflix kan niet geopend worden, er lijkt geen verbinding te zijn; stekker eruit en erin lost het probleem op.

Ik hoop dat iemand kan helpen,
Papaul
 
Lutz
Indien je op de printer een IP adres hebt gekozen buiten het DHCP range van de modem, maar wel met de eerste drie reeksen hetzelfde, dan ligt het probleem echter bij de printer. Ik vermoedt, dat de printer in de slaapstand valt, en dan niet meer via WLAN waker wordt. Dat bevestig je zelf. De printer is vanaf bekabeld LAN niet meer te bereiken.

Ik heb dan wel een draadloos printer van een ander merk, maar ik moet DHCP gebruiken, om mijn verbinding niet kwijt te raken.

Oplossing: zet de printer uit indien je hem niet gebruikt, en zet hem aan op het moment waar je wilt printen.

Misschien kan je nog in de handleiding van de printer het een en ander nalezen en beter configureren.

Een soortgelijke redenering geld voor je smart-tv: ik vermoedt dat je het toestel met de afstandbediening in de slaapstand zet. Wil je televisie kijken dan zet je hem weer aan. Alleen moet je wat langer wachten totdat je dan Netflix kan openen. Probeer eens eerst het televisie aan de zetten en wacht 5 minuten. Werkt dan Netflix?

Ik ga ervaan uit dat je met de smart-tv naar het Nederlandse netflix kijkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
papaul
De printer is vanaf bekabeld LAN niet meer te bereiken.

Dat heb ik niet juist geformuleerd: de bekabelde PC kan de onbekabelde printer niet bereiken. Ik heb dit met bekabelde printer nog niet uitgetest.

Printer uitzetten kan uiteraard, maar ik wil ook vanaf een tablet kunnen printen zonder deze eerst te hoeven aanzetten.
Overigens ligt het volgens de Canon-helpdesk aan de firewall of virusscanner. Dat lijkt me sterk.

Waarom moet je overigens dhcp gebruiken om de verbinding kwijt te raken? Ik dacht juist geen dhcp omdat de lease na verloop van tijd verstrijkt.
 
Tiger
De lease verloopt niet na tijd kijk in de router bij BASIS--->LAN of bij DHCP de permanent lease aangevinkt is, is dit niet het geval dan verloopt hij wel.
 
Lutz
Kan je printer behalve printen ook scannen? Dan kan het toch de firewall zijn.
Is dat de standaard windows firewall of iets anders?

Indien je iets scant dan wordt dat doorgestuurd naar de computer. Dus ik vermoedt bijna dat je porten moet openen. Je kan ook nog een keer de printer installeren. Bij mij wordt aangeboden, de windows firewall te configureren. Dat doet mijn printer installatie programma alleen icm DHCP.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
papaul
De printer kan idd ook scannen.
Ik gebruik de standaard Windows firewall. Heb nooit een melding gezien over configureren van de firewall (in eerste instantie is de printer icm dhcp geconfigureerd)
Poorten openzetten??? Nu haak ik af. Hoe doe ik dat???
 
Lutz
Ik stel voor dat je de printer handleiding leest of kijkt, wat ze op internet specifiek over je printer schrijven.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655d configureren voor Canon printer??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie