obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online.nl app op Galaxy Tab 3 10.1 (android)
ronald1975
Hallo,

Ik heb sinds kort "interactieve tv" van Online.nl, via het M7 doosje (dus tv kijken via internet).

Nu kun je ook tv kijken via je smartphone & tablet. Ik heb een Samsung telefoon (Android 5) en een iphone 6 waar het beide goed op werkt. Daarnaast hebben we een Galaxy Tab 3 10.1 tablet met Android 4.4.2, maar helaas krijg ik de melding dat de app niet compatible is.

Kijk je hier:
https://www.online.nl/klantenservice/app/android/

Dan staat er dit:

Quote

De Online.nl TV App werkt op alle toestellen met Android 4.0 en hoger.


Directe link naar de app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.streamgroup.m7iptv

Ik heb de tablet speciaal gekocht voor dit soort zaken Sad

Kan iemand me helpen of in ieder geval vertellen wat er niet compatible is?
 
I R Baboon
Aan de Android versie kan het niet liggen. Dat is voldoende.

Maar er bestaan veel meer redenen waarom een app niet compatibel is.
Verkeerde hardware, verkeerde resoluties, verkeerde landinstelling, verkeerde tijdzone of root toegang.
Of je tablet staat niet in de compatibiliteitslijst van de app zelf.
App makers kunnen zelf een lijst bijhouden welke toestellen wel en niet geschikt zijn.

Waarom specifiek dit niet werkt, is mij onbekend.
Want ik weet niet welke voorwaarden ze hanteren voor de app.
Informeer eens bij Webcare op Facebook, Google+ of Twitter.
Misschien is het alleen maar een bug of een foutje van hun kant waarom de app niet functioneert.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
OK met je antwoord kon ik uiteindelijk niets, maar toch bedankt.

Ik heb ook nog een Galaxy Tab 2 10.1 met een custom firmware (Android 5) en geroot, en daar werkt het ook op.

OPLOSSING

Ik heb een Android (LG L90) telefoon gepakt met Android 4.4.2 (toevallig hetzelfde) en ook daarop de app geïnstalleerd, dit ging zoals verwacht prima en het werkt ook.

Vervolgens een backup & restore app geïnstalleerd:
https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.appbackup&hl=nl
en de online.nl app gebackkupped en verplaatst naar SD kaart. Daar staat nu een .APK.

SD kaart eruit, in PC, .APK op PC gezet en SD kaart van de Galaxy tab 3 erin, APK daar weer op gekopieerd. SD weer in de Tab 3.

Stel voor de zekerheid bij instellingen / beveliging / onbekende bronnen in.
Vervolgens op de Tab 3 de .APK "aangeklikt" installeren, en klaar.

Stuur me een pm als je de .APK ook wilt gebruiken, je kunt de URL rechtstreeks in de browser van je tablet plakken.
 
I R Baboon
Je hebt een sideload gedaan. Goed idee. Waarom dacht ik daar zelf niet aan? Pfft
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
Je dacht aan: verkeerde hardware, verkeerde resoluties, verkeerde landinstelling, verkeerde tijdzone of root toegang Smile
 
I R Baboon
Er zijn zat redenen waarom je een app niet kan downloaden uit de store.
Die zijn alleen bekend bij de app maker. Want die weet het beste bij welke voorwaarden de app moet werken.
Zo kan ik bijvoorbeeld een specifieke app uit Duitsland niet laden.
Alleen omdat de app maker de eis gesteld heeft om alleen Duitse Android devices te bedienen.
Waarom? Weet geen kip en interesseert niemand verder.
Blijft voor mij alleen een sideload over...

EDIT:
Vergeet niet om de beveiliging 'onbekende bronnen' weer in te schakelen. Uitvinken dus.
Alleen zo garandeer je dat alleen apps uit de Play Store toegang hebben tot je Android Device.
Via sideloads installeren is een belangrijke manier om malware en trojans te verspreiden.
Gewijzigd door I R Baboon op 20 november 2015, 17:16
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online.nl app op Galaxy Tab 3 10.1 (android)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie