obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''.
peter1234
korte omschrijving:
melding bij storingen:
Begin: 27-08-2016 - 20:51
Einde: 27-08-2016 - 23:21
*OPGELOST* Telefonie
Door een storing kunnen klanten met een Zyxel modem op dit moment mogelijk geen gebruik maken van telefonie.
Wij zetten uw modem op afstand uit en weer aan om het probleem te verhelpen. Mogelijk ervaart u hierdoor een korte onderbreking van uw internetverbinding. Onze excuses voor het ongemak.
+++++
mijn situatie:
huawei hg655d modem van online met daarachter een gigaset A580IP (voip).
tot op heden probleemloos kunnen bellen: uitgaand. met voipbuster.
na de storing van hierboven opeens niet meer! SIP registratie failed/mislukt.
+++++
gaarne uw hulp om voip weer werkend te krijgen.
kan iemand mij de instellingen sturen voor de huawei hg655d?
zodat ik deze kan nalopen. als het goed is, zou het daarna weer moeten werken.
ik kan inloggen in het modem. echter de instellingen ervan gaan ver boven mijn pet!
gaarne de instellingen voor voipbuster, om te kunnen bellen. niet om gebeld te worden.
alvast dank voor uw hulp.
+++++
inmiddels ben ik een stukje verder!
met veel dank aan dit:
https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4642&rowstart=0
dat lukt me! dat werkt!
maar dan sluit je dus een normale (vaste) telefoon aan direct op het modem!
werkt perfect!
ECHTER: ik wil graag een gigaset A580IP (voip) aansluiten op de huawei hg655d, zoals ik dat voorheen ook altijd gedaan heb, en wat altijd goed heeft gewerkt.
en dat krijg ik nu niet meer voor elkaar.
daar heb ik hulp bij nodig: iemand die me precies verteld zoals in bovenstaande link, welke instellingen ik nodig heb in het huawei modem...., zodat ik de gigaset A580IP (VOIP) weer werkend kan aansluiten op het modem!
+++++
Gewijzigd door peter1234 op 29 augustus 2016, 00:41
 
jms319
Hoi,

Als het goed is, is het probleem rond 17:46 opgelost dus waarschijnlijk werkt jullie voip ook weer zoals het hoort. Mijn Fritz heeft in elk geval weer VOIP.

jms319
 
peter1234
ik ga ermee aan de slag...., dat kan even duren.
is er bekend wat er nu aan de hand is geweest?
in ieder geval dank voor uw bericht.
 
jms319
Hoi Peter,

Wat voor storing er is geweest weet ik niet maar hij heeft best lang geduurd. Er hadden meer mensen last van de storing, waaronder ik, ook lang nadat de storing volgens Online was opgelost. Maar het is opgelost en dat is het belangrijkst.

Als je niets in de VOIP instellingen van je FB hebt gewijzigd, zou hij het gewoon weer moeten doen als je hem aansluit en opstart. Ik heb gisteren de klantenservice gebeld maar of dat heeft geholpen om het probleem op te lossen weet ik niet. In elk geval succes met opnieuw aansluiten!
 
peter1234
klopt. alles werkt weer. dat is inderdaad het belangrijkste.
toch ga ik voor mezelf er nog even achteraan bij online:
-storing voip van ongeveer 2 dagen?
-die volgens online 2 uur heeft geduurd/2 uur later was opgelost?
-het zou niet meer dan normaal/netjes/fatsoenlijk/vanzelfsprekend moeten zijn dat online dit goed uitlegt! hier betaal je toch niet voor? en het komt vaker voor....
-want aan de andere kant is het dan ook weer zo: als niemand erover klaagt, wordt er hoogstwaarschijnlijk ook niks aan gedaan....
-dat de storing pas maandag laat werd opgelost, nadat verschillende mensen hebben gebeld:
dan tel ik gewoon 1 en 1 bij elkaar op: online wist niks van de storing! met vervolgens als logische vraag: waarom niet? ik ben toch wat kritischer en nieuwsgieriger...

iedereen nogmaals dank voor alle hulp en reacties.
dat heeft wel geholpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie