obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
werkzaamheden online
hanzol
Ja ik weet dat er deze week werkzaamheden zijn aan het netwerk, het gaat supersnel worden nog beter dan dat het al is...
Gisteren waren die uitgelopen. vandaag was het op zich goed totdat de avond viel ik heb internet zoals jullie zijn maar zo traag als... wat het is net alsof het is teruggezet naar vorig jaar toen ik mijn verbinding 20keer in t uur verloor 3 kwart jaar lang.
Ik heb geprobeerd te bellen maar niemand neemt op (15minuten aan de lijn gehangen) . gisteren was dit nl ook al s avonds mijn spel is aan het updaten nu met 0.01mb/s (black desert)

Ik had eerder problemen met online maar dat is na veel klagen (3kwart jaar) verdwenen nadat ik een stel grondwerkers langs de weg heb zien ploeteren "hoera" echt de volgende dag had ik weer internet.

Maar goed ik zie hier ook maar niets over de werkzaamheden op het forum?
Ik heb vorige week gebeld toen namen ze meteen op, ondanks dat er een bandje liep dat er een te lange wachtrij was. Nu hoorde ik dat bandje niet.


Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe? ik heb nu wel internet maar kan eigenlijk niets wilde t met steam proberen maar die blijft ook maar refreshen .
 
Tiger
Ik word zelf op 5 october omgezet op het netwerk van KPN wat sneller zou zijn dus maar even afwachten of dit inderdaad zo is.
Als je zelf ook omgezet word is er een speciaal tel.nr voor vragen ik neem aan dat jij dat nr. hebt.
 
je_gelooft_het_niet
Ben ook over gezet van ONLINE >>> KPN LINE , op zich werkt het omzetten goed.

Maar bij 4 tal speed testen kom ik helaas nog geen 10 MB uit , tewijl ik een
25 MB moet hebben (was in praktijk rond de 17 a 18 MCool

Het vervelende van de omzetting is wel dat je een nieuw IP nummer heb gekregen, waar door sommige (die je IP nummer gebruiken) nu geen toegang meer hebt!

Dat staat niet in de berichtgeving van ONLINE

Via de telefoon kreeg ik (vrij snel) een heer aande telefoon, vertelde mijn probleem van IP nummer is veranderd, daar was niets aan te doen.

De klacht over de snelheid , moet er maar een monteur langs komen, en werd een afspreek gemaakt voor 10 oktober a.s.

Kreeg dit ook bevestigd per mail, maar heb dit opgezegd , want het modem werkt prima, ook de telefoon werkt goed, de bekabeling is rond 1 mtr naar het modem , en als er geen storing is - wat moet de monteur dan doen, en komen de kosten € 30, 69, of meer kosten voor mijn rekening.

Wie weet raad? de snelheid omhoog te krijgen? mijn modem:
ZyXEL VMG8324-B10A die goed werkt

MVG
 
arosa
Is je oude abonnement omgezet naar het nieuwe ADSL Basis (met een max. van 10 Mb/s down)? En geeft de postcodecheck op de site van Online een lagere snelheid dan 10 mb/s aan? Dan blijft je maximum waarschijnlijk 10 mb/s down, ondanks de toezegging van Online dat je internetsnelheid gelijk blijft.
 
Tiger

Quote

arosa schreef:

Is je oude abonnement omgezet naar het nieuwe ADSL Basis (met een max. van 10 Mb/s down)? En geeft de postcodecheck op de site van Online een lagere snelheid dan 10 mb/s aan? Dan blijft je maximum waarschijnlijk 10 mb/s down, ondanks de toezegging van Online dat je internetsnelheid gelijk blijft.

Er word hier niet gesproken over een ADSL basis van max 10 Mb/s down.
Bij het omzetten naar het nieuwe netwerk van KPN zou de snelheid verhoogd worden en niet verlaagd dit betekent dat er iets anders fout is gegaan en door het omzetten moet er gewoon bekeken worden of het omzetten wel goed is gegaan.
En als voorheen alles goed heeft gewerkt daar ga ik van uit omdat in de oude situtie rond de 17 Mb/s gehaald werd.
Zelf word ik volgende week omgezet laat wel horen hoe e.e.a. verloopt.
 
arosa
In de email die ik van Online heb ontvangen staat o.m. het volgende:

Productaanbod en prijzen aangepast
Met de verhuizing naar ons nieuwe netwerk hebben we ook ons productaanbod en de prijzen aangepast. Uw internetsnelheid blijft gelijk. We zorgen daarbij voor kwaliteit met een goede prijs, zoals u van ons gewend bent. De nieuwe prijs gaat in vanaf de eerste nota na de omzetting.

In mijn geval wordt het abonnement aangepast (=lagere snelheid) en worden ook de prijzen aangepast (= verhoogd). Na de omzetting moet nog maar blijken of de internetsnelheid, ondanks het nieuwe abonnement, inderdaad gelijk blijft (in mijn geval 15 mb met een abo van 20 mb). Die 15 mb valt moeilijk exact te bewijzen, zodat ik in het geval van een toegezegde, gelijkblijvende internetsnelheid moet uitgaan van de snelheid volgens het oude abonnement, 20 mb dus......
Overigens staat in mijn email van Online nergens dat met het omzetten naar het KPN-netwerk de snelheid verhoogd wordt. Ik heb ook nog niemand kabels zien vervangen, en VDSL staat hier nog niet op de lijst.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je volgende week wordt omgezet, hoop dat het allemaal goed gaat!
 
johnEnschede

Quote

hanzol schreef:

Ja ik weet dat er deze week werkzaamheden zijn aan het netwerk, het gaat supersnel worden nog beter dan dat het al is...
Gisteren waren die uitgelopen. vandaag was het op zich goed totdat de avond viel ik heb internet zoals jullie zijn maar zo traag als... wat het is net alsof het is teruggezet naar vorig jaar toen ik mijn verbinding 20keer in t uur verloor 3 kwart jaar lang.
Ik heb geprobeerd te bellen maar niemand neemt op (15minuten aan de lijn gehangen) . gisteren was dit nl ook al s avonds mijn spel is aan het updaten nu met 0.01mb/s (black desert)

Ik had eerder problemen met online maar dat is na veel klagen (3kwart jaar) verdwenen nadat ik een stel grondwerkers langs de weg heb zien ploeteren "hoera" echt de volgende dag had ik weer internet.

Maar goed ik zie hier ook maar niets over de werkzaamheden op het forum?
Ik heb vorige week gebeld toen namen ze meteen op, ondanks dat er een bandje liep dat er een te lange wachtrij was. Nu hoorde ik dat bandje niet.


Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe? ik heb nu wel internet maar kan eigenlijk niets wilde t met steam proberen maar die blijft ook maar refreshen .


Kan bovenstaande beamen.

Voor de overgang naar het KPN netwerk had ik een stabiele internetverbinding van rond de 15Mbps, dit was nog met, jawel ze zijn er nog, de Livebox als modem/router.

Net voor de overgang na het KPN netwerk de nieuwe Zyxel modem/router van ONLINE ontvangen en in gebruik genomen.
Vanaf dat moment verschillende problemen met de Zyxel gehad v.w.b. het configureren daarvan, maar op dit moment is ie redelijk stabiel.

De internetsnelheid is vooral deze week heel instabiel/ minimaal 3.5Mbps en max 13Mbps.
Wanneer de Zyxel modem gereboot wordt, loopt de internetsnelheid weer op van 3.5 Mbps naar 13Mbps.

Voor mij nog even onduidelijk of het aan het modem ligt of de omzetting naar KPN netwerk.
Gewijzigd door johnEnschede op 01 oktober 2016, 10:24
 
hanzol
tja hier ligt het internet er nu nog steeds uit ik heb online geprobeert te bellen maar er wordt niet opgenomen 15 minuten in de wacht gestaan ik blijf niet bellen er wordt ook via de website geadviseerd om een mail te sturen wat 4-5 werkdagen duurt eer dat ze reageren wat betekend dat alle klanten van online nu gaan bellen omdat ze geen internet hebben. er staat niet op de website dat er een algemene storing is maar iig iedere avond rond haf 10 ligt het internet eruit en als hij het doet is hij zeer traag ik heb een zyxel modem heb deze gereset en uit gehad wat zij adviseerde bij storingen okok resetten stond er niet bij maar ik weet dat nog uit ervaring met vorig jaar.

verbinding is 20mb down 4 mb up het groene wereldbolletje brand gewoon. dus ik heb gewoon internet alleen denk ik dat hij niet verder komt dan de online cloud.

mijn vraag hebben er nog meer mensen nu last dat deze s avonds er regelmatig uitvliegt.

ik hoor en zie niets van online op de website.
 
johnEnschede
Heb inmiddels de knoop doorgehakt en zal na 9 jaar van provider gaan veranderen, vanaf november zal ik gebruik gaan maken van Ziggo.
Moet wel zeggen, dat ik altijd tevreden ben geweest over Wanadoo, Orange en Online, maar de laatste maand kan ik niet meer vertrouwen op een stabiele internet verbinding.

De overstap naar Ziggo heeft ook te maken met het verkrijgen van een hogere download/upload voor nagenoeg dezelfde prijs.
 
je_gelooft_het_niet
mijn bericht naar online waarop ik nog steeds geen bericht op retour heb gekregen.

Zou het kunnen zijn dat door de overgang van 'online' naar 'kpn' ze liever hebben dat je een andere provider neemt?

j.l. maandag weer gebeld naar het nummer voor na vraag bij 'online'

kreeg ik een medewerker van CanalDigital aan de telefoonlijn, vertelde dat online 4 tafels voor hem zat (call centrum?) , maar nog steeds niets gehoord van de afzegging van een monteur a.s. maandag 11-10-2016.-

>Vandaag heb ik gebeld naar uw omzet klachten lijn van online,
>om dat mij Ip nummer is veranderd , sinds de omzetting vandaag van >online naar kpn line,

>Dit geeft problemen, waar ik bij sommige verbindingen, geen toegang >krijgt, die mijn oude ip adres gebruiken.

>Dit is GEEN fout in de installatie, bekabeling naar het modem < 1.00 mtr. , >modem werkt goed.

>Ook had ik een klacht over de snelheid van mijn internet verbinding < dan >10 mb, terwijl ik

>een 25 mb line hebt.

>Alles werkt prima!


>Er is dus geen monteur voor nodig, zeg de afspraak hierbij op van 10 okt >2016


>Overweeg nu wel een andere provider te nemen, als de snelheid zo laag >blijft van onder de 10 Mb ,

>Heb een drie tal jaar geleden bij een goede bekende van mij , bij u ook >klant van online,
>dit probleem ook had (te lage snelheid) was binnen mum van tijd opgelost >via de telefoon.
>Daar was ook geen monteur voor nodig, aan huis.

>Met vriendelijke groet,
>hoogachtend,

naam blind

P.S.

wilde juist een TV abo. er bij nemen van 'online'

Als ik de postcode test doe, moet ik hier 33 mb kunnen krijgen , afstand naar de centrale is hier ca 1300 Mtr vandaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'werkzaamheden online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie