obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340
Reinierwf
Hoi allemaal ik zit met een groot probleem omdat de zyxel niet is in te stellen voor poortforwarding heb ik een eigen modem aangeschaft de fritz box 7340. heb al de toppics al afgegaan maar ik krijg nergens de instellingen gevonden die ingevoerd moeten worden in de fritz box 7340. wie heeft de fritz box 7340 en online.nl internet abbo die wel werken en mij printscreens kunnen sturen. aub ik ben zo klaar met dat online.nl die nergens ondersteuning in geven en hun kop in het zand steken maar zit er helaas een jaar aanvast en heb echt de poortforwarding nodig en hoop zo de fritz box 7340 aan de gang te krijgen. alvast mijn zeer grote dank.
 
Reinierwf
Inmiddels is de verbinding toch uitzichzelf aan de gang gegeaan alleen ipv de 100 mbit kom ik nu niet hoger als 45,8 mbit wat zou ik hier nog aan kunnen doen om de max snelheid weer te halen?
 
jms319
Hallo Reinierwf,

Goed dat je je FB toch aan de gang hebt gekregen en eigenlijk zonder hulp! Goed gedaan! Je bericht is al van een tijdje geleden. Mocht je nog steeds geen hogere internetsnelheid hebben, dan helpt het misschien om je FB eens opnieuw op te starten. Als het goed is, krijg je wel snel een internetverbinding na een herstart.

Ik neem aan dat je wel de laatste versie van de firmware van de 7340 op je FB hebt gezet (of al had gezet). De 7340 is echter al een stuk ouder en krijgt (sinds jaren) al geen nieuwe FW-updates meer omdat er te weinig geheugen aan boord is voor nieuwe (lees grotere) firmware. Misschien is daardoor de DSL-versie van de 7340 niet helemaal in staat de 100 mbit te krijgen die je zeker wel op jouw adres moet kunnen halen. Maar als dat wel het geval is, zou een herstart moeten werken.

Mocht je een keer tegen een nieuwere FB aanlopen voor een aardig bedrag (7390 bijvoorbeeld) zou je kunnen overwegen die te kopen (jawel, nog een investering maar waarschijnlijk ook een verbetering). Voor bijvoorbeeld de 7390 komen (voorlopig) nog wel updates van de FW uit.

Ik hoop echter dat je inmiddels alweer heel veel plezier hebt van je 7340 en nog steeds een goede verbinding hebt!

Groet,

jms319
 
Reinierwf
Bedankt voor je reactie

Ik heb het geprobeert met opnieuw op te starten maar geen verschil met de snelheid.
Maar goed ben blij dat ik nu iedergeval fijn aan de ganmg kan met mijn poorten open te zetten alles werkt nu verder prima en de snelheid ach ja alles werkt en dat vind ik nu ebven het belangrijkste. Ik ben tevreden met mijn FB 7340 en zal uitkijken naar de 7390

gr. Reinier
 
jms319
Hallo Reinier,

Jammer dat de snelheid niet omhoog is gegaan na een herstart. Wel gek dat de ZyXel die snelheid wel haalde. Dat zou betekenen dat een FB dat ook zeker zou moeten kunnen halen.
Mijn FB 7390 haalt het maximum uit mijn abonnement (tegenwoordig is dat bij Online.nl de maximum haalbare snelheid op je adres): 100 mbit down en 30 mbit up. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is/wordt maar als ik het goed heb gezien, zou jouw snelheid vergelijkbaar moeten kunnen zijn met die van mij. In ieder geval een stuk sneller dan wat je nu hebt. Kan een (netwerk)kabeltje nog de oorzaak zijn van de lagere snelheid of heb je dezelfde kabels gebruikt als bij de ZyXel?
Op Marktplaats vind je nog wel eens een 7390 of 7490 (of ander type) voor een redelijk bedrag vinden. Op https://www.router-faq.de/ kun je eenvoudig opzoeken wat de specs zijn van het type dat je op het oog hebt en het vergelijken met een ander type, zoals de 7340 die je nu hebt. Een beetje Duits kunnen lezen is wel handig ;-).
In elk geval fijn dat je FB nu zo goed werkt dat je er veel plezier aan hebt!

Groet,

jms319
 
Reinierwf
Ik denk dat het waarschijnlijk wel iets met de instellingen in de modem te maken heeft dat de snelheid niet hoger is. Maar ik durf niks meer te veranderen was zo blij dat hij het uiteindelijk uit het niets opeens wel deed. Als je een top hebt dan heel graag anders lat ik het maar zo. Met de kabel heeft het niets te maken iedergeval is zelfde als bij zyxel waar ik 100+ mee haalde.
 
jms319
Ik heb het uitgezocht met één van mijn backup 7340's met FirmWare-versie 06.06 (de laatste update uit 2014. Waarschijnlijk komt er voor de 7340 geen nieuwere FW-uit, maar je weet maar nooit...).
De maximale snelheid die ik met de 7340 haal op mijn adres is 45,5 Mbit/s down en 29,7 Mbit/s up terwijl de 7390 die ik tegenwoordig gebruik 101,5 Mbit/s down en 31,5 Mbit/s up haalt. Da's wel even een groot verschil om bij stil te staan als je een FB overweegt te kopen!
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie