obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Desktop online bedraad, laptop online wireless
Fal
Na een weekend gestoeid te hebben met mijn nieuwe oplevering van mijn Orange adsl family, ben ik er nog steeds niet uitgekomen. Ik heb rechtstreeks verbinding tussen de livebox en desktop pc kunnen realiseren, dat is geen punt. Het punt is hoe ik wireless online kan met mijn laptop.

Ik heb het geprobeerd te configureren via diverse handleidingen hier, maar ik kom er niet uit. Simpelweg omdat ik er te weinig verstand van heb. Voorheen maakte ik gebruik van direct-adsl van KPN met de speedtouch 510 modem en om wireless te kunnen internetten met mijn laptop gebruikte ik de wireless Asus WL 520 router. Dit werkte prima.

Nu heb ik dus een livebox, voor mij erg ingewikkeld allemaal. Ik heb mij bedacht en ik wil alles nu gewoon wireless (desktop en laptop). Wat kan ik het beste doen? Zo'n PCMI kaart huren van Orange voor in de livebox? Is dit tevens voldoende om ook met mijn laptop online te kunnen en desktop tegelijk? Hoe zit het met de optimale verbinding/snelheid? Is wireless langzamer dan vaste kabel?

Alvast bedankt! Ik wacht jullie antwoord af en tot die tijd gebruik ik gewoon mijn speedtouch modem op de wijze hoe ik het voorheen heb gebruikt, dit werkt overigens prima, alleen de snelheid is niet optimaal.
 
mesa57
Je hebt nogal wat vragen zeg !

1. De speedtouch 510 zou moeten kunnen werken met ADSL2+
Je hebt wel misschien nieuwe firmware en een configurator
nodig.
2. Achter de livebox kun je naast de directe aansluiting ook nog
een wireless access point plaatsen. De livebox heeft immers 2
aansluitingen. Het access point moet wel op je IP subnet ingesteld
worden (192.168.1.xxx).
Je kunt er ook een router achter hangen, maar dan moeten je
m.b.t. poorten openen altijd 2 routers configureren.
3. Als je een accesspoint en kaarten koopt moet het minimaal 801.11g
zijn, anders zit je met je wireless onder de snelheid van Orange.
4. De huur wifikaart van Orange is 801.11g, maar heeft geen super
bereik.
5. Voer tcpoptimizer uit op iedere pc, anders haal je sowieso niet
meer dan 6000 kb.
 
Fal

Quote

mesa57 schreef:
Je hebt nogal wat vragen zeg !

1. De speedtouch 510 zou moeten kunnen werken met ADSL2+
Je hebt wel misschien nieuwe firmware en een configurator
nodig.
2. Achter de livebox kun je naast de directe aansluiting ook nog
een wireless access point plaatsen. De livebox heeft immers 2
aansluitingen. Het access point moet wel op je IP subnet ingesteld
worden (192.168.1.xxx).
Je kunt er ook een router achter hangen, maar dan moeten je
m.b.t. poorten openen altijd 2 routers configureren.
3. Als je een accesspoint en kaarten koopt moet het minimaal 801.11g
zijn, anders zit je met je wireless onder de snelheid van Orange.
4. De huur wifikaart van Orange is 801.11g, maar heeft geen super
bereik.
5. Voer tcpoptimizer uit op iedere pc, anders haal je sowieso niet
meer dan 6000 kb.


Bedankt voor de reactie, Mesa57. Momenteel heb ik mijn verbinding via de Speedtouch. Het werkt wel, alleen niet optimaal. Ik vind het zonde om niet optimaal gebruik te maken van de snelheid, dus ik ga weer een poging wagen om de LB te configueren i.c.m. de wireless router van Asus (ik ga dus geen wifi kaartje in de lb monteren, gewoon via utp).

Ik struikel dan gelijk op: 2. Achter de livebox kun je naast de directe aansluiting ook nog
een wireless access point plaatsen. De livebox heeft immers 2
aansluitingen. Het access point moet wel op je IP subnet ingesteld
worden (192.168.1.xxx).
Je kunt er ook een router achter hangen, maar dan moeten je
m.b.t. poorten openen altijd 2 routers configureren.

Voor mij klinkt dit allemaal niet logisch. Ik heb al een handleiding over gelezen, maar ik kom er toch niet uit. Heeft iemand nog een link naar een soortgelijke handleiding hoe je het stap voor stap kunt volgen?

Bedankt!
 
Fal
Bedankt voor de info. Ik heb mij toch bedacht en ik ga NIET alles wireless doen. Ik probeer het op deze manier zoals mesa57 beschreef bij punt 2:
2. Achter de livebox kun je naast de directe aansluiting ook nog
een wireless access point plaatsen. De livebox heeft immers 2
aansluitingen. Het access point moet wel op je IP subnet ingesteld
worden (192.168.1.xxx).
Je kunt er ook een router achter hangen, maar dan moeten je
m.b.t. poorten openen altijd 2 routers configureren.

 
mesa57
Misschien nog een goedkopere oplossing : koop voor je laptop een bluetooth. De livebox heeft al bluetooth. De afstand mag dan wel niet te ver zijn, 3-4 meter.
 
Richard
Hoezo 3-4 meter? Mijn huiskamer is 5,5 meter lang, daar tussenin zit nog een gang van pak hem beet minimaal 3 meter. Dan heb je nog 3 meter nodig om in mijn auto te komen.
Spreken we toch al over een afstand van 11,5 meter en nog bijna volle ontvangst met de BT.

Is dat bij anderen dan zoveel slechter? Je moet er toch zeker de huiskamer mee rond kunnen, niet?

Greetings, Richard.
 
mesa57
Ok, ik heb het alleen met m'n pda geprobeerd en zogauw ik de hoek (beton) om ga is de verbinding weg.
 
Richard
Ik heb het ook met de PDA geprobeerd, was namelijk een BT verbinding voor de wegwijsmiep er op aan het testen, en dat was kiezen omdat hij zowel de BT-muis vond alsook de BT-Livebox.Smile

Nu moet ik wel zeggen dat er hier geen beton tussen zit dus dat kan natuurlijk een aanmerkelijk verschil maken.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Desktop online bedraad, laptop online wireless', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie