Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook mijn snelheid kwijt
Wanabo
Je neemt een product af, je betaalt ervoor en er kan niet geleverd worden. Ik zou het Orange lastig maken en eisen dat ze leveren wat ze beloven. Is er namelijk onder de grond iets niet in orde (KPN lijn) dan kun je in het vervolg bij geen enkele ADSL aanbieder meer terecht en zit je vast aan de kabel (duur).

Laat Orange het probleem maar oplossen, ze bieden je nu een uitweg die hun het minste kost.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Optimist
Je zou ook kunnen proberen om de zaak voor te leggen aan KPN voor wat betreft de kwaliteit van de telefoonlijn. Misschien willen ze wel even een meting verrichten.

Optimist
 
knossos

Quote

Optimist schreef:
Je zou ook kunnen proberen om de zaak voor te leggen aan KPN voor wat betreft de kwaliteit van de telefoonlijn. Misschien willen ze wel even een meting verrichten.

Optimist


Kpn heeft de lijnen gesnifft en nagekeken volgens hun niets aan de hand
 
Optimist

Quote

knossos schreef:

Quote

Optimist schreef:
Je zou ook kunnen proberen om de zaak voor te leggen aan KPN voor wat betreft de kwaliteit van de telefoonlijn. Misschien willen ze wel even een meting verrichten.

Optimist


Kpn heeft de lijnen gesnifft en nagekeken volgens hun niets aan de hand

Als je daarvan een rapportage hebt, dan zou je Orange dat even toe kunnen sturen. Ik denk dat het dan wat makkelijker gaat...

Optimist
 
knossos
Hieronderde brief die ik morgen ga opsturen naar Orange is de derde brief. Ik ben erachter gekomn dat brieven schrijven goedkoper is dan bellenWink

aan:
Orange Nederland Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Tel: 0900 9515
www.orange.nl


Betreft : reactie n.a.v. telefoongesprek met Dhr Poorman, medewerker Orange 9 jan. 07

Heerlen, 09 januari 2007


Geachte heer, mevrouw,

Op 3 oktober 2006 ben ik een Orange ADSL Family met telefonie abonnement met u overeengekomen. De dienst die u mij tot nu toe heeft geleverd is niet conform het verwachtingspatroon van het overeengekomen abonnement. Volgens het abonnement dient u stabiel pakket te leveren.

Vanaf 25 november 2006 kunnen we geen fatsoenlijk gebruik maken van uw aangeboden abonnement. Dit vinden we betreurenswaardig. Bijna dagelijks heb ik met de Helpdesk gebeld, waar ze me niet meer konden vertellen dat de technische dienst ermee bezig is. Ook nu is dit het geval. Wij ondervinden dagelijks problemen met bellen en internet. We hebben de KPN verzocht om een lijnmeting te doen en een voor hun begrip “sniffing” expertise. Hieruit is geconcludeerd dat de lijn in orde was. Ook heeft KPN verzocht dat Orange/Wanadoo contact met KPN moet opnemen en dat het niet de taak van de klant is om als intermediair op te treden tussen Orange en KPN.

9 december krijg ik een telefoontje van een medewerker van Orange met het voorstel om het abonnement maar te beëindigen, omdat het probleem te complex is en bijna niet te verhelpen is. Ik ga hiermee niet akkoord en eis eigenlijk een structurele oplossing voor dit probleem. Ik vind uw antwoord maar kort door de bocht, zodat u dan van mij en de problematiek af bent. Maar zo werkt dat niet bij ons. Het zou betekenen dat wij van geen enkele aanbieder fatsoenlijk internet geboden kunnen krijgen behalve de kabel.

Nogmaals, wij willen goed internet en willen daar ook de prijs voor betalen waarmee u adverteert. Dat het nu voor Orange of KPN een duur aangelegenheid wordt zal ons probleem niet zijn, dat is meer een probleem voor Orange en KPN.

Hopend op een spoedige oplossing van uw kant.



Hoogachtend,
 
knossos

Quote

Optimist schreef:

Quote

knossos schreef:

Quote

Optimist schreef:
Je zou ook kunnen proberen om de zaak voor te leggen aan KPN voor wat betreft de kwaliteit van de telefoonlijn. Misschien willen ze wel even een meting verrichten.

Optimist


Kpn heeft de lijnen gesnifft en nagekeken volgens hun niets aan de hand

Als je daarvan een rapportage hebt, dan zou je Orange dat even toe kunnen sturen. Ik denk dat het dan wat makkelijker gaat...

Optimist

Dat is juist het probleem die twee communiceren niet en waarscijnlijk wil Orange dat alleen niet. KPN heeft me namen van medewerkers doorgegeven die, die daarover niet moeilijk deden als Orange hun op persoonlijke titel zou benaderen
 
mesa57
Sorry, ik vind dit te gek voor woorden.
Verlagen ze je downloadsnelheid van 20 mb naar 10 mb en
zeggen ze dat dit aanvaardbaar is ?
Zitten er nog juristen in de zaal ?
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
Zitten er nog juristen in de zaal ?

Tja... ik denk dat het lastig wordt, want Orange garandeert de minimale snelheid nergens. Er wordt ook altijd geroepen tot 20Mb/s...

Optimist
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:

Quote

mesa57 schreef:
Zitten er nog juristen in de zaal ?

Tja... ik denk dat het lastig wordt, want Orange garandeert de minimale snelheid nergens. Er wordt ook altijd geroepen tot 20Mb/s...

Optimist

Er is ook nog zoiets als consumentenrecht en wat je 'normaal' van een produkt kunt verwachten. Orange stelt dat afhankelijk van de afstand de snelheid minder kan zijn. Maar daar is hier helemaal geen sprake van. Dit is gewoon downgrading van een verbinding.
 
knossos

Quote

mesa57 schreef:

Quote

Optimist schreef:

Quote

mesa57 schreef:
Zitten er nog juristen in de zaal ?

Tja... ik denk dat het lastig wordt, want Orange garandeert de minimale snelheid nergens. Er wordt ook altijd geroepen tot 20Mb/s...

Optimist

Er is ook nog zoiets als consumentenrecht en wat je 'normaal' van een produkt kunt verwachten. Orange stelt dat afhankelijk van de afstand de snelheid minder kan zijn. Maar daar is hier helemaal geen sprake van. Dit is gewoon downgrading van een verbinding.


Ik zou de OPTA inschakelen, daar heb je juridische bijstand (gratis)
http://www.consuwijzer.nl/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 Nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 Apr 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 Jan 2018
Advertentie