Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Ook mijn snelheid kwijt
|
|
knossos |
Geplaatst op 12 January 2007, 11:36
|
Activiteit Berichten: 29 Lid sinds: 28 Dec 2006 |
Optimist bedankt voor je tip gaan we proberen. |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 12 January 2007, 14:08
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
@nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke. Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange. Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden: - Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd; - Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden; - Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren. Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken. Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief. Optimist |
|
|
knossos |
Geplaatst op 12 January 2007, 18:12
|
Activiteit Berichten: 29 Lid sinds: 28 Dec 2006 |
Quote Optimist schreef: @nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke. Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange. Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden: - Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd; - Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden; - Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren. Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken. Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief. Optimist In je argumentatie kan ik me vinden. Hou er wel rekening mee dat de dienstverlening niet mag leiden onder het laag tarief. Ik begin nu te twijfelen of ik niet overstap naar een andere provider waar ik liever meer betaal voor goede dienstverlening, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten. Ik ben het callcenter-gedrag echt beu (in het algemeen ook). Ik zou het liefste bij een probleem een e-mailtje willen sturen, dan tegen een menselijk robot te praten en dat is niet denigrerend bedoeld jegens deze medewerkers maar tegen hun beleid en hun callcenterbouwertjes Zijn er trouwens providers waarbij je je probleem kan melden via E-mail? (Dit hoort eigenlijk niet in dit onderwerp thuis, excuse moi) |
|
|
knossos |
Geplaatst op 12 January 2007, 19:11
|
Activiteit Berichten: 29 Lid sinds: 28 Dec 2006 |
Quote Suug schreef: Quote knossos schreef: Quote Optimist schreef: @nieuweling: Ik denk dat er veel mensen zijn met een prima verbinding, maar het is logisch dat je op een forum zoals deze voornamelijk vragen ziet die betrekking hebben op problemen die mensen hebben. Er zijn maar weinig mensen die elke maand een thread starten met als onderwerp: goede verbinding, uitstekende service en dergelijke. Niemand kan jou een garantie geven dat alles goed zal gaan werken in jouw situatie, maar als je nu al een redelijk goede en snelle verbinding via een andere DSL provider hebt, dan zal het door de bank genomen ook wel goed gaan met Orange. Er zijn een paar eigenaardigheden bij Orange waar je rekening mee moet houden: - Uitgaande verbindingen op poort 25 (SMTP) naar andere servers dan de Orange mail servers worden geblokkeerd; - Bij sommigen is de reversed DNS niet geconfigureerd, en dat kan in specifieke gevallen tot problemen leiden; - Het spam filter dat Orange als toegevoegde waarde dienst levert, werkt niet naar behoren. Bovenstaande is niet voor iedereen een bezwaar -- de gemiddelde gebruiker zal er weinig van merken. Daar staat tegenover dat Orange een prima prijs/kwaliteitverhouding levert: snelle verbindingen tegen relatief laag tarief. Optimist In je argumentatie kan ik me vinden. Hou er wel rekening mee dat de dienstverlening niet mag leiden onder het laag tarief. Ik begin nu te twijfelen of ik niet overstap naar een andere provider waar ik liever meer betaal voor goede dienstverlening, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten. Ik ben het callcenter-gedrag echt beu (in het algemeen ook). Ik zou het liefste bij een probleem een e-mailtje willen sturen, dan tegen een menselijk robot te praten en dat is niet denigrerend bedoeld jegens deze medewerkers maar tegen hun beleid en hun callcenterbouwertjes Zijn er trouwens providers waarbij je je probleem kan melden via E-mail? (Dit hoort eigenlijk niet in dit onderwerp thuis, excuse moi) Bij Orange. Gisteren nog een mail verstuurd, vandaag antwwoord. Hier vaker goede ervaringen mee!!!!!!! En wat is het e-mail adres???? alvast bedankt |
|
|
RiaH |
Geplaatst op 12 January 2007, 22:40
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 10 Jul 2006 |
Is bij mij niet gebeurd, ook vorige maand een nieuwe gekregen. Ik heb ook niet hoeven betalen voor het terugsturen van de oude, ik zag ergens dat ze daar ook 13,50 euro voor vroegen. Helemaal te gek natuurlijk, wij vragen toch niet om slechte Liveboxen? Ria |
|
|
knossos |
Geplaatst op 16 January 2007, 17:05
|
Activiteit Berichten: 29 Lid sinds: 28 Dec 2006 |
Quote knossos schreef: goedemorgen, KPN heeft de lijn hersteld scheen een breukje in de centrale zijn geweest. De volgende waarden geeft de L.Box aan: Misschienis het niet wat je mag verwachten op een afstand van 150 meter van de centrale maar toch weer een hele verbetering. Mschien hebben jullie nog wat tips om de snelhid te optimaliseren? Mischien TCPOptimizer en hoe kun je het beste de waardes instellen in dee programma's Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 604 Kb DownStream 9892 Kb Afname Dichtbij : 15.4 (dB) Ver weg : 5.1 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 8 (dB) HEC-teller 56 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 10 ES-teller van 1 dag 0 Orange heeft gebeld n.a.v. een e-mil die ik hun gestuurd heb, met het verzoek om wat aan de snelheid te doen. Ze gaan het verder onderzoeken. Het KPN-gedeelte is immers opgeleverd en opgelost. De monteur van Orange kan eventueel langskomen. wordt vervolgd.... Gewijzigd door knossos op 16 January 2007, 17:06 |
|
|
g3 |
Geplaatst op 30 January 2007, 11:52
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 30 Jan 2007 |
Ik heb sinds oplevering, 8 januari 2007 al een lage snelheid. Inmiddels is KPN portering gelukt, en werkt alles maar de snelheid is redelijk beroerd. Ik heb al meerdere lopen bellen met de helpdesk maar men is niet erg bereid er veel aan te doen, telkens opnieuw het verhaal uitleggen en dezelfde stappen volgen (kabeltje vervangen, resetten, isra punt checken etc) maar dat zit gewoon 100% goed. Wat hebben jullie nu gedaan om lijnmetingen (door kpn of orange) en andere vervolgacties voor elkaar te krijgen, uiteraard zonder er voor te hoeven betalen? En wat raden jullie aan om nu te doen? Mijn adsl statistieken: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 3768 Kb Afname Dichtbij : 30.2 (dB) Ver weg : 11.5 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 9 (dB) HEC-teller 844 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 93 ES-teller van 1 dag 0 Gewijzigd door op 30 January 2007, 16:26 |
|
|
g3 |
Geplaatst op 30 January 2007, 19:20
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 30 Jan 2007 |
Quote pinnhead31 schreef: ik denk niet g3 dat het nodig is om 5 x hetzelfde te posten. de andere 4 dus verwijderd mijn excuses hiervoor. ik kreeg op mijn werk telkens een foutmelding na het posten vandaar dat ik meerdere keren gedrukt heb. |
|
|
knossos |
Geplaatst op 07 February 2007, 17:44
|
Activiteit Berichten: 29 Lid sinds: 28 Dec 2006 |
Quote knossos schreef: De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiƫle klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan. Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 384 Kb DownStream 2688 Kb Afname Dichtbij : 8.9 (dB Ver weg : 2.0 (dB SNR-marge Dichtbij : 3 (dB Ver weg : 8 (dB HEC-teller 131162 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 30525 ES-teller van 1 dag 0 van BBned: 56.6 kbps Modem 64 kbps ISDN 128 kbps ISDN-2 216.1 kbps YOU 256 kbps ADSL 256kbps 512 kbps ADSL 512kbps 1024 kbps ADSL 1Mbps 2048 kbps ADSL 2Mbps 4096 kbps ADSL 4Mbps 8192 kbps ADSL 8Mbps 10240 kbps ADSL2+ 10Mbps 16384 kbps ADSL2+ 16Mbps 24576 kbps ADSL2+ 24Mbps Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken! Hallo, daar zijn ik weer. na een leuke vakantie. hebben er tussentijds wat reparaties ondergronds plaatsgevonden door KPN. De snelheden zijn naar een acceptabel nivo gekomen. Het blijkt dat de hele straat bij ons last had van telefonieactiviteiten en dat werd in eerste instantie onderkend door de KPN. Nu er meerdere mensen klagen over de snelheden van I-net en veel ruis door de telefoon, heeft KPN e.e.a. gefixt. Een structurele oplossing zou betekenen dat ze het hele wegdek zou moeten openbreken, dat net geasfalteerd is (hierdoor zijn de problemen ook ontstaan) KPN is in onderhandeling met gemeente over de vergunning hiervoor. De telefoonbekabeling is van omstreeks 1958 en eigenlijk niet meer goed onderhouden. Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 19244 Kb Afname Dichtbij : 13.6 (dB) Ver weg : 4.7 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 2578 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 199 ES-teller van 1 dag 0 56.6 kbps Modem 64 kbps ISDN 128 kbps ISDN-2 256 kbps ADSL 256kbps 512 kbps ADSL 512kbps 1024 kbps ADSL 1Mbps 2048 kbps ADSL 2Mbps 4096 kbps ADSL 4Mbps 8192 kbps ADSL 8Mbps 10240 kbps ADSL2+ 10Mbps 16024.1 kbps YOU 16384 kbps ADSL2+ 16Mbps 24576 kbps ADSL2+ 24Mbps |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 07 February 2007, 19:25
|
Beheerder Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
Quote knossos schreef: Quote knossos schreef: De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiƫle klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan. Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 384 Kb DownStream 2688 Kb Afname Dichtbij : 8.9 (dB Ver weg : 2.0 (dB SNR-marge Dichtbij : 3 (dB Ver weg : 8 (dB HEC-teller 131162 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 30525 ES-teller van 1 dag 0 van BBned: 56.6 kbps Modem 64 kbps ISDN 128 kbps ISDN-2 216.1 kbps YOU 256 kbps ADSL 256kbps 512 kbps ADSL 512kbps 1024 kbps ADSL 1Mbps 2048 kbps ADSL 2Mbps 4096 kbps ADSL 4Mbps 8192 kbps ADSL 8Mbps 10240 kbps ADSL2+ 10Mbps 16384 kbps ADSL2+ 16Mbps 24576 kbps ADSL2+ 24Mbps Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken! Hallo, daar zijn ik weer. na een leuke vakantie. hebben er tussentijds wat reparaties ondergronds plaatsgevonden door KPN. De snelheden zijn naar een acceptabel nivo gekomen. Het blijkt dat de hele straat bij ons last had van telefonieactiviteiten en dat werd in eerste instantie onderkend door de KPN. Nu er meerdere mensen klagen over de snelheden van I-net en veel ruis door de telefoon, heeft KPN e.e.a. gefixt. Een structurele oplossing zou betekenen dat ze het hele wegdek zou moeten openbreken, dat net geasfalteerd is (hierdoor zijn de problemen ook ontstaan) KPN is in onderhandeling met gemeente over de vergunning hiervoor. De telefoonbekabeling is van omstreeks 1958 en eigenlijk niet meer goed onderhouden. Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 19244 Kb Afname Dichtbij : 13.6 (dB) Ver weg : 4.7 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 2578 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 199 ES-teller van 1 dag 0 56.6 kbps Modem 64 kbps ISDN 128 kbps ISDN-2 256 kbps ADSL 256kbps 512 kbps ADSL 512kbps 1024 kbps ADSL 1Mbps 2048 kbps ADSL 2Mbps 4096 kbps ADSL 4Mbps 8192 kbps ADSL 8Mbps 10240 kbps ADSL2+ 10Mbps 16024.1 kbps YOU 16384 kbps ADSL2+ 16Mbps 24576 kbps ADSL2+ 24Mbps Hmmm, acceptabel niveau noem je dat? Je livebox traint nu bijna maximaal in. Denk niet dat je nog veel hoger gaat komen... Gewijzigd door Lizard op 07 February 2007, 19:26 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Wat is deze firmware in mijn modem? | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 22 Oct 2019 |
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? | Zyxel configuratie en problemen | : 8 | 27 Nov 2018 |
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 2 | 22 Apr 2018 |
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Advertentie