obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
weg met de livebox
Fedora
Ik lees hier veel recenties over de speedtouch 546.
ben van plan om er 1 te kopen.

zie ook
http://www.speedtouchdslshop.nl/products/adsl2-modems/analoog/speedtouch-546-adsl-2-modem-pstn-router-4-prt-switch.htm

dit modem werkt gewoon met adsl family?
 
mesa57
In ieder geval niet met telefonie.
Ik gebruik een speedtouch 546 met een oude kpn splitter en firmware versie 5.4
En die combinatie werkt.
 
Fedora
ok

dank, ik heb helaas ook telefonie via orange,, maar dat zeg ik dan op
 
Fedora
maar daar moet ik dus een gebruikersnaam en wachtwoord in vullen?
is dat:
gebruikersnaam = naam@orange.nl
wachtwoord = zelfde als w8woord e-mail?
 
mesa57
voor de dsl verbinding heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Op marktplaats kun je ze vanaf € 15 krijgen.
Gewijzigd door mesa57 op 09 februari 2007, 18:29
 
Richard
Hopelijk krijg je geen stroomstoringen, bij kennissen zijn al 2 van die speedtouch dingen naar de filistijnen gegaan door stroomuitval, eentje helemaal en eentje deels.
Overigens verloren die krengen bij stroomuitval ook hun instellingen (port-fowards etc.).
Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn met die Speedtouch dingen wat dit betreft. Ik vind ze zelf nogal knap waardeloos.

Greetings, Richard.
 
mce
welke instellingen moet je dan nemen voor de speedtouch 546? als je deze ipv de LB wilt gebruiken
 
mesa57
De juiste configurator voor je SP downloaden bij www.speedtouch.nl en voor wanadoo kiezen.
@richard : ik weet niet welke SP's dat waren, maar mijn SP 546 met firmware 5.4 (speciaal door mij aan de helpdesk gevraagd) is erg stabiel en raakt nooit de instellingen kwijt, ook niet na stroomuitval (recent gehad) of als ik de stekker er uit trek.
 
horizon1406
Ik heb vandaag mijn oude Speed touch 510 uit de lade gehaald. Het werd mij teveel met die Livebox. De laatste tijd viel die wel diverse malen per dag uit. Daarmee geen telefoon en internet. Vandaag heb ik een draadloze router/switch gekocht en deze werkt niet 123 met de Livebox. Ik heb wel wat info gevonden, hier op het forum, om de Live box te configureren maar dat is wel erg gecompliceerd. Dus, weg met die deadbox en terug naar mijn ouwe Speed Touch die het gelijk zonder problemen werkt met de router/switch. Ook nog even de laatste firmware erop gezet. Het valt mij wel op dat mijn pc sneller internet en de verbinding minder hapert.

Dus Livebox = Deadbox Grin
 
mesa57

Quote

PaSav schreef:
Ik zit er aan te denken om een DrayTek 2700 te nemen. Heeft iemand hier ervaring icm Orange Family. Ik haal nu ± 1.7 MB/sec Cool en dat wil ik natuurlijk wel houden. Maar de Livebox heeft gewoon te weinig instel mogelijkheden. (Ander Ip nummer om maar te beginnen)

Als je even zoekt vind je een topic over de vigor 2800.
Die is uiteindelijk aan de praat gekregen (was niet moeilijk hoor).
Bijna alle niet livebox modems trainen echter wat lager in.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'weg met de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie