obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Netwerk probleem
knarf
Ik heb een netwerkje opgezet via de LB. Nu doet zich het volgende voor. Van af mijn laptop ( draadloos) kan ik niet op mijn desktop ( ethernetkabel) komen en geeft hij de melding " \\desktop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server". Andersom werkt de verbinding goed. Ik heb mijn firewall vergeleken en zijn bijde het zelfde ingesteld. Op mijn laptop draait XP home en op de desktop XP pro. Wie kan mij helpen. Ik heb het netwerk opgezet m.b.v. de wizard. Wie kan mij helpen?
 
mesa57
Toevallig de ene een nederlandse en de andere een engelse XP ?
 
Richard
@Mesa57: Dat maakt toch niet uit? TCP/IP en NETBIOS is gewoon "wereldtaal" op pc's dus de taalversie van het OS is onbelangrijk.

Doch dit soort problemen komen wel eens vaker voor. Wat wel eens wil helpen is om op beide computers hetzelfde account en wachtwoord te gebruiken, of anders het account en wachtwoord van de ene, op de andere toe te voegen en omgedraait.

Daarnaast kan het ook nog iets anders zijn, zaken zoals een firewall bijvoorbeeld.

Greetings, Richard.
 
mesa57
@Richard : windows gebruikt daarvoor het guest account. Althans de engelse versie. De nederlandse gebruikt het gast account. In bepaalde versie van windows was dat dus een probleem (gast <> guest).
 
Richard
Het gast account staat toch altijd standaard disabled, en dat is ook zo na het uitvoeren van de netwerkwizzard.
Ik dacht altijd dat de machines dan met elkaar verbinding maakten op basis van de computernaam.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk want hier slaan bij mij nu de twijfels toe.

Ben benieuwd overigens of knarf nog verder gekomen is inmiddels...
Gewijzigd door Richard op 15 februari 2007, 15:29
Greetings, Richard.
 
mesa57
Probeer maar eens net user gast onder cmd
 
knarf
Thanks voor de reacties

Nee ik ben nog niet veel verder gekomen.
Beide window versies zijn nederlands, dus daar kan het niet aan liggen.
Op de computers hebben de acounts al de zelfde naam en ik gebruik geen wachtwoord.
"Probeer maar eens net user gast onder cmd' begreip ik niet wat ik hier mee kan?

Nog meer sugesties?

Groet Knarf

Tevens zijn beide firewalls op het eerste gezicht identiek ingesteld.
 
Optimist
Ja, probeer eens het command 'net view' op de commandoregel? Op beide PC's.

Zie je beide computernamen in de lijst staan?

Optimist
 
mesa57

Quote

knarf schreef:
"Probeer maar eens net user gast onder cmd' begreip ik niet wat ik hier mee kan?

Dat was voor @richard die dacht dat het gast account niet gebruikt werd.
 
mesa57
XP pro kent verschillende manieren van bestanden delen.
'simpel' delen en 'geavanceerd' delen. Dat laatste gaat op account niveau. Ik neem dus aan dat je aan pro zijde 'simpel' delen heb aangezet ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Advertentie