obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7390 valt steeds weg
kdrkdr
Op dit forum heb ik de configuratie gevonden voor Fritzbox. (https://online.gebruikers.eu/forum/thread/view-53532/6131/instellingen-Fritzbox)
Ik heb alles ingevuld en het modem traint in. Ik krijg internet op de standaard snelheid. (ik kan dan ook internetten) maar na een aantal secondes gaat hij opnieuw intrainen. Dat doet ie een keer of 10 en dan krijg ik geen verbinding meer.
Oude modem aangesloten en die deed het ook niet meer. Nadat ik die een kwartiertje had uitgeschakeld en weer aangezet werkte dat weer.
In de Fritz instellingen heb ik gekozen voor maximale stabiliteit.
Nu kan het modem natuurlijk gewoon stuk zijn maar heeft iemand nog suggesties??????
 
jms319
Hallo kdrkdr,

Je kunt kijken of je kunt vinden wat het probleem is bij de hulp van AVM: https://en.avm.de/service/fritzbox/fr...requently/ (voor de 7590 maar die zal ongeveer vergelijkbaar werken met de 7390) of https://en.avm.de/service/fritzbox/fr...FRITZ-Box/.
Ik denk dat je even in de eventlog van de FB moet kijken welke foutmelding(en) hij precies geeft waarom hij telkens opnieuw intraint.
Mijn FB7390 traint wel goed in en draait meestal zonder problemen (ik hoop dat dat zo blijft) hoewel hij de afgelopen week een paar keer de verbinding verloor en opnieuw intrainde. Maar daarvoor heeft hij maandenlang zonder opnieuw intrainen gewerkt. De stabiliteit staat bij mij op snelste, niet op stabielste. Dat werkt in mijn geval eigenlijk prima.
  • Controleer eerst nog even of je de juiste instellingen hebt ingevoerd voor de verbinding (ADSL of VDSL).

  • Je kunt de log van je modem van Online even nakijken of je daar eventueel ook verbindingsproblemen in vindt (sluit problemen met de lijn zelf uit).



Groet en succes,

jms319
Gewijzigd door jms319 op 17 juli 2019, 20:17
 
kdrkdr
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik heb de laatste firmware. Op de 7390 kan ik geen bitrate instellen (als ik niet scheel ben). Vandaar dat ik voor stabielst gekozen heb. Als hij connectie maakt dan doet hij dat op 9MBit terwijl de Zyxel dat op 15 doet.
Instellingen heb ik tig maal gecontroleerd en ook nog wat mee zitten spelen. Ik krijg steeds meer de indruk dat Online op MAC adres checkt. Dat lees ik ook hier en daar, maar of het echt zo is........
KdrKdr
 
kdrkdr
Nog een toevoeging. In de Fritz zie ik in de logs dat hij eerst verbinding maakt en een aantal secondes later de melding "Internet Connection Cleared".
 
kdrkdr
Inmiddels is het gelukt. Zoals eerder gezegd kreeg ik wel verbinding maar viel die steeds na een aantal secondes weg. In de log van de Fritz stond dan "Internet Connection cleared". Vervolgens werd de verbinding dan weer opnieuw gemaakt met hetzelfde resultaat.
Gisterenavond om 22:00 maar weer eens de Fritz aangezet. Zelfde resultaat. Nu heb ik de Fritz aangelaten en om 2:30 uur bleef de verbinding intact.
Kortom: geduld. Dat had ik wel eerder gelezen maar omdat ik wel heel snel verbinding kreeg dacht ik dat er een setting nog niet goed zou staan.
Ter info: ik heb deze instellingen gebruikt.
 
jms319
Hoi kdrkdr,

Dat heb je goed gedaan! Blijkbaar duurt het dus voordat je de internetverbinding krijgt en moet je even geduld hebben. Dat stond inderdaad ook in een van de draadjes met instellingen. Als je verbinding stabiel blijft, zou ik de instelling stabiel weer terugzetten naar snelste en kijken of je FB het dan ook goed blijft doen.

Volgens mij wordt het MAC-adres van je modem niet door Online geregistreerd en gebruikt om andere modems te weren (ik hoop dat dat zo blijft). Heb je echter telefoon en/of TV van Online, dan krijg je de benodigde instelgegevens niet van Online en niet of met veel moeite uit de Huawei/ZyXel-modem.

Heb je nu ook een snellere verbinding dan met de ZyXel gekregen? Tegenwoordig geeft Online je altijd de hoogste snelheid die op je adres mogelijk is. Bij mij werd dat een maand of twee geleden omgezet. De hogere snelheid leverde alleen ook meteen een versnelling op van het geld dat van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Mijn verbinding is momenteel 101 Mbit down/31 Mbit up en bedraad kom ik een heel eind in die richting bij down/uploaden.

Groet en veel plezier van je FB! En erg bedankt voor het terugkoppelen!

jms319
 
kdrkdr

jms319 schreef:

Hoi kdrkdr,

Volgens mij wordt het MAC-adres van je modem niet door Online geregistreerd en gebruikt om andere modems te weren (ik hoop dat dat zo blijft). Heb je echter telefoon en/of TV van Online, dan krijg je de benodigde instelgegevens niet van Online en niet of met veel moeite uit de Huawei/ZyXel-modem.

Inderdaad bewezen dat ze het Mac adres niet gebruiken om toegang te verlenen. Ik gebruik alleen internet.

jms319 schreef:


Heb je nu ook een snellere verbinding dan met de ZyXel gekregen? Tegenwoordig geeft Online je altijd de hoogste snelheid die op je adres mogelijk is. Bij mij werd dat een maand of twee geleden omgezet. De hogere snelheid leverde alleen ook meteen een versnelling op van het geld dat van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Mijn verbinding is momenteel 101 Mbit down/31 Mbit up en bedraad kom ik een heel eind in die richting bij down/uploaden.

Nee, verbinding is trager. Met Zyxel had ik 15 Mb, nu 12 Mb. Maar dat is niet zo gek als je een hele nacht verbrekende verbinding hebt. Ik wacht rustig af of er op enig moment sneller wordt ingetraind. Verwacht ik eigenlijk wel. modem staat op max. performance.
Wat wel bijzonder is: bij NLZiet had ik met de Zyxel steeds stilstaande beelden (paar seconden). Geen last meer van gehad sinds de Fritzbox z'n werk doet. Zie ook 0 errors in de log.
(zit ver van centrale maar VDSL2 aansluiting)


jms319 schreef:


Groet en veel plezier van je FB! En erg bedankt voor het terugkoppelen!

jms319

Dank voor het meedenken. Ik laat over een paar weken nog wel weten of de snelheid nog omhoog is gegaan. Kan wel interessant zijn als anderen dit topic vinden met zoeken.
 
jms319
Wel jammer dat je zover van de centrale woont. Dat scheelt je veel snelheid. Hopelijk gaat KPN de straatkasten in je buurt voorzien van een snelle verbinding zodat je niet meer afhankelijk bent van de afstand tot de centrale maar slechts tot de straatkast. Hier kun je zien wat volgens KPN je maximumsnelheid kan zijn, de verbindingsmogelijkheden en eventuele geplande updates aan het netwerk: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/a...addresses/.

Als je verbinding een tijdje goed draait, kun je de FB eens laten herstarten zodat hij opnieuw gaat intrainen. Voor zover ik weet, traint hij alleen in als hij opnieuw start of de internetverbinding verloren is gegaan door bijvoorbeeld werkzaamheden of een losse DSL-kabel. Daarna kan de snelheid wel lager worden als de verbinding slechter wordt maar niet meer hoger (dan moet hij eerst opnieuw intrainen). Je hebt best kans dat hij na een herstart sneller intraint (maar langzamer is natuurlijk ook mogelijk en dan zou ik de modem later nog eens opnieuw starten om te kijken of hij dan sneller intraint). Als je de modem te vaak snel achter elkaar laat intrainen, wordt de snelheid lager om zo toch te proberen een goede verbinding te krijgen. Hopelijk komt je FB na een herstart minimaal op 15 Mbit uit en blijft hij ook stabiel op max. performance. Wellicht een keer het proberen waard. Ik hoop niet dat je opnieuw een nacht geduld moet hebben, maar ik denk dat dat niet het geval is.

Succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7390 valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie