Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter
|
|
DiaboliQ |
Geplaatst op 18 July 2008, 13:24
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 15 May 2006 |
Quote Cannondale schreef: Zijn er trouwens ook gebruikers die last hebben van van een soort melding op de PC, waardoor de computer automatisch een herstart gaat maken? remote procedure call (RPC). Vlgns mij stuurt die verrekte LB een vreemd signaal naar de ethernet-poort en laat hierdoor mijn PC herstarten. Op dat moment kom ik er ook achter dan de LB weer gestoord is (en letterlijk ook). Wow dat is een ouwetje. Je hebt het Blaster-virus uit 2003. Volgens heb jij oud internet Op de site van Symantec staat een removal tool. Volgens mij kan je de timer trouwens stoppen door naar Start - Uitvoeren te gaan en dan shutdown -a intypen. Dan kan je rustig van alles op internet blijven doen. |
|
|
Macfan |
Geplaatst op 06 August 2008, 16:06
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 06 Aug 2008 |
ik herken het probleem. Sinds vanmiddag valt mijn internetverbinding steeds weg, zonder dat ik er tussen ben gekomen. Eerst had ik na een herstart van de livebox regelmatig een paar minuten verbinding, maar na enkele keren kwam er totaal geen verbinding tot stand. Geprobeerd met stekker uit stopcontact voor 1 tot 5 minuten en daarna weer in stopcontact gedaan. Regelmatig geen verbinding, terwijl alle lampjes aangaven wat ze moeten doen. Nu heb ik dus weer na deze procedure 2 minuten internet en dan valt het weer weg. Heb dit al zo'n 15 keer gedaan vanmiddag :-( De adapter wordt NIET heet, dus dat is het probleem waarschijnlijk niet bij mij. Maar wat dan wel???? Groet Hans
|
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 06 August 2008, 22:13
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
en is dat draadloos of met ethernetkabel aan de livebox verbonden macfan ? |
|
|
Macfan |
Geplaatst op 06 August 2008, 22:16
|
Dat is zowel iMac verbonden via ethernet als MacBook pro via draadloos. uiteraard op dezelfde tijden. Het is dus niet zo dat bedraad op een gegeven moment wel werkt en draadloos niet.
Groet Hans
|
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 06 August 2008, 22:40
|
livebox heeft ook een liveboxpagina herstart livebox eens dan safari openen adresbalk leeghalen vul in 192.168.1.1 ga naar geavanceerd statistieken, daarbij staat adsl statistieken post die hele tabel eens vermeld tevens abbo (basis of extra) |
|
|
Macfan |
Geplaatst op 06 August 2008, 23:02
|
Er was de hele avond continue verbinding, echter een half uur geleden viel het plots weer weg en zojuist weer. Ik heb de livebox herstart door de adapter tijdelijk van het net te houden. Dit zijn de laatste resultaten: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 11008 Kb Afname Dichtbij : 31.5 (d Ver weg : 11.0 (d SNR-marge Dichtbij : 9 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 421 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 14 ES-teller van 1 dag 0 Ik heb een abo van destijds family (weet niet wat de benaming momenteel is, maar een van de snelste abo's..). Groet Hans
|
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 06 August 2008, 23:15
|
ok, post van 00:02.. zou je zo zelfde tabel nog eens kunnen posten om half 1 ongeveer.. of over paar minuten.. eens kijken hoeveel waardes afwijken na korte tijd |
|
|
Macfan |
Geplaatst op 06 August 2008, 23:18
|
Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 832 Kb DownStream 4364 Kb Afname Dichtbij : 31.6 (dB) Ver weg : 11.0 (dB) SNR-marge Dichtbij : 24 (dB) Ver weg : 11 (dB) HEC-teller 12 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 12 ES-teller van 1 dag 0 Ik post nu maar, want het is tijd voor mij om de oogjes te gaan sluiten.... ;-) Groet Hans
|
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 06 August 2008, 23:37
|
succes met bellen naar helpdesk iig :p extreem instabiele verbinding... denk geen adapter probleem overigens tenzij je aansluiting niet in orde is zal het bij online liggen.. hiervoor zul je contact met HD op moeten nemen je DL snelheid halveert na paar minuten.. upstream zakt helemaal in en je SNR marges schieten door het dak heen |
|
|
Macfan |
Geplaatst op 07 August 2008, 10:55
|
Contact opnemen met de hd... Dan maar eerst verder onderzoek. Ik heb vanmorgen een paar uur verbinding achter elkaar gehad. Totdat ik Skype opstartte. Na enige tijd viel het internet uit. Dit heb ik 3 keer getest: stekker uit stopcontact, even wachten en weer terug, waardoor na een ruime minuut ik weer op het internet zat. Vijf minuten gewacht en Skype opgestart. Binnen 2 minuten viel vervolgens internet weer uit. Toen alles van Skype van mijn hd in de prullenmand gedaan en Skype gedownload en vers geinstalleerd. Al die tijd gewoon verbinding. Skype geactiveerd en weer binnen 2 minuten was ik niet meer verbonden met internet. Nu gewoon zonder Skype wél internet. Dus volgens mijn logisch denken is Skype de boosdoener. Maar wát doet Skype zo plotseling verkeerd dat ik geen internet meer heb? Ik gebruik al vele weken, zoniet een paar maanden deze laatste versie van Skype (2.7.0.330). Groet Hans
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Advertentie