obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter
loislane79
Sinds anderhalve week ongeveer valt bij ons het internet steeds uit. Na herstarten van de Livebox doet hij het een paar minuten, wel heel traag en vervolgens valt de verbinding ineens weer weg. Lage SNR dichtbij (1) was volgens de Helpdesk niet goed. Die moest rond de 10 db zijn. Downloadsnelheid in de ADSL-statistieken: 3560kb (let op die daalde dus binnen een paar minuten weer naar 0 terwijl de Livebox zei dat hij verbonden was met het internet).
Wij vonden wel dat onze adapter enorm veel lawaai maakte. Hij zoemde echt maar werd niet echt warm. Daar heeft de helpdesk naar gevraagd. Dat hij lawaai maakte daar reageerden ze niet op. Het leek ook wel door te klinken op onze telefoonlijnen dat gezoem. Sterker nog.. toen we de Helpdesk via de Digitale telefonie probeerde te bellen hoorde de computer onze toetsenpiepjes niet in het keuzemenu omdat er zoveel ruis doorheen klonk.
Vanochtend even een universele adapter gehaald. Aangesloten en waarempel alles functioneert weer naar behoren. Hoge snelheden.. 13460kb volgens de ADSL-statistieken.

Dus.. de ruis in de adapter zorgde voor storing op de lijnen.
Check die adapter dus even als jij met hetzelfde probleem zit..
 
TCP_IP
op basis van dit zou je de helpdesk evt kunnen bellen om je huidige livebox om te laten ruilen omdat adapter defect is Wink
aangezien je toch al een nieuwe adapter gekocht hebt is het niet helemaal van toepassing maar voor andere lezers waarschijnlijk wel

hoe herken je dit het best :

zoemende adapter (zie bovenstaande)
adapter die echt heet word ( ook vaak in combi met bovenstaande)
je SNR marges gaan heel erg fluctueren en blijven altijd onder de 10 DB
 
mature
Heejj.. op dit moment heb ik dezelfde probleem maar ik wacht totdat Orange me weeeeer terugbel! Die adapter kosten hierzo rond de 25eu:p Dus ik wacht wel waneer Orange ermee komt!! Julli horen nog
 
Cannondale
Sinds afgelopen maandag een nieuwe modem (compleet in doos) ontvangen van Online (na een maandje of 2 emailen zonder resultaat, want ze laten je steeds maar dezelfde opdrachten/testen doen).
Heb daarna toch maar eens een klein uurtje aan de telefoon gehangen om een nieuwe livebox los te peuteren.
De nieuwe LB geïnstalleerd en alles werkte perfect...totdat na een halve dag dat ^%$^##*&%(&%^-ding er weer uit lag, moet kunnen (voor 1 keertje nog dan), Heb mijn UTP-kabel maar eens nagekeken en v.v. nieuwe stekkers.
Daarna de volgende dag weer problemen: wel telefoon, maar geen internet (data-overdracht knippert wel op LB, maar ethernet en wireless heeft geen verbinding meer).

Heb nu na de vele verhalen op het internet een adapter van mezelf erop aangesloten (eentje van nog geen 10 Euries, zo'n universele elektronische met meerdere instelbare voltages en adapter-stekkertjes met een max. uitgangsstroom van 1000mA) en ja ik weet dat ik 0,5A tekort kom, maar ik ben nog steeds online en ben op max. snelheid aan het downloaden, met div. geopende poorten en de verbinding is ook stabieler.
Ik zie wel hoe lang het goed gaat met deze adapter...anders heb ik er nog wel eentje (zo'n ouderwetse loodzware met trafo).
Gewijzigd door Cannondale op 11 juli 2008, 12:45
 
Cannondale
@michael g:
nee...ik zit nog niet te wachten op zo'n noodstroomvoorziening...mijn energiebedrijf laat het i.i.g. niet afweten op dat punt.

Heb net ff een testje gedaan met een lampje van 12/10W op de originele Sagem LB-adapter: Als de adapter hiermee word belast, zakt de afgegeven spanning van 12,69V (onbelast) naar 11,89V (belast), en dat dus met nog maar 10W!!, terwijl de voeding 1,5A moet kunnen leveren, dus 18W.
Die 1,5A zal hij dus misschien wel kunnen leveren, maar dan zakt de spanning behoorlijk in elkaar.
Kan je vlgns mij dus nog beter een voeding van min. 1.0A eraan hangen, die z'n spanning op nivo houdt, dan eentje die regelmatig onder zijn minimale waarde zakt.
Wel een beetje knullig, dat klanten/gebruikers van Online dit zelf zo noodgedwongen uit moeten vinden, omdat de provider z'n kop in het zand steekt, en niet de klanten tegemoet komt met een omruil-actie voor de adapters: kunnen ze een heleboel klanten ($$$$$) mee (terug)winnen!
Ik kap met Online als mijn jaarcontract afloopt, ze steken heel veel geld in het veranderen van naam (Wannadoo--> Orange --> Online--> Offmarket o.i.d.), maar steken des te minder in de stabiliteit van hun produkten.
 
Cannondale
Update:

Heb gisteren m'n LB weer moeten resetten, hij doet het wel beter met mijn eigen provisorische adapter, want ik heb nog ff eentje van een externe HD (WD MyBook 250GCool geprobeerd, deze levert 12V/2A en kan zo'n LB ook niet aan (3x gereset op 1 dag, daarna mijn eerste vervanger er maar weer aangehangen, deze houdt het langer vol).
Andersom werkt de originele LB adapter wel goed op de externe HD.

Conclusie: je moet als adapter van goede huize komen, wil je een LB aan de praat houden.
Het afgegeven vermogen zegt vlgns mij minder dan z'n afgegeven spanning: deze moet naar mijn mening gewoon een paar Voltjes hoger zijn voor de stabielere werking.
 
rrozema
Goeie info Cannon Pfft

Misschien is er iemand met een regelbare voeding en meetapparatuur die de tests van Cannondale nog eens kan herhalen en zijn bevindingen kan bevestigen?

Trouwens, de livebox heeft meerdere problemen; de voeding is slechts 1 reden voor het vastlopen. Je kunt hem ook nog laten vastlopen door gelijktijdig veel connecties te openen, liefst over udp (kazaa, emule, torrents e.d. maar ook bijvoorbeeld al je clients op een extrene dns server laten werken). Dan krijg je bufferover-/ underruns die 'm laten vastlopen. En dan is er ook nog de mogelijkheid om een voip toepassing op dezelfde poorten als de telefonie in de livebox te laten werken, ook een garantie voor vastlopers. Oh ja en daarnaast heb je natuurlijk nog de random vastlopers die minstens 1 keer per maand optreden Grin
 
Cannondale
Heb net ff voor de gein de spanning van de universele adapter verlaagd van 12V naar 9V... alles lijkt normaal op de LB (de rode LED's branden/knipperen normaal), maar je hoort geen kiestoon meer op de telefoon.
Waarschijnlijk wordt hierbij mijn vermoeden bevestigd, dat een te lage/slechte/fluctuerende uitgangsspanning van de voeding niet gunstig is voor LB.
Gewijzigd door Cannondale op 14 juli 2008, 20:51
 
Cannondale
Zijn er trouwens ook gebruikers die last hebben van van een soort melding op de PC, waardoor de computer automatisch een herstart gaat maken?

remote procedure call (RPC).

Vlgns mij stuurt die verrekte LB een vreemd signaal naar de ethernet-poort en laat hierdoor mijn PC herstarten. Op dat moment kom ik er ook achter dan de LB weer gestoord is (en letterlijk ook).
 
TCP_IP
recentelijk netwerksoftware geinstalleerd?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vaak uitval van verbinding? Vervang je adapter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie