obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
hostname gebruiken met vast ip adres
Terrormachine
Hallo, ik zit al een tijdje te zoeken maar kan nog niet echt wat vinden

ik heb het volgende "probleem"
ik heb thuis 1 server (met vast ip adres)
en een aantal pc's via dhcp

Oh ja, ik maak gebruik van de livebox

nu kan ik elke pc met een variabel ip adres pingen op hostname
behalve de server...

En dat wil ik nu juist. daar draait nl mijn webserver op.

Ik wil niet op elke pc http:192.168.1.5 in hoeven te typen maar gewoon de server naam.

vroegah op mijn speedtouch510 was dit geen probleem..

iemand een idee?

PS. Host file aanpassen op iedere pc is geen oplossing Wink
 
Lizard
proxy.orange.nl of proxy.wanadoo.nl instellen in je browser
 
rrozema

Quote

Lizard schreef:
proxy.orange.nl of proxy.wanadoo.nl instellen in je browser


Nee dat werkt niet. Hij heeft het niet over z'n port mapping. Hij heeft het over z'n name resolving.

Dit komt omdat de de machine met een vast ip adres zich niet geregistreerd heeft bij de dhcp server in de livebox. Op het moment dat een machine zich registreert bij de dhcp server, houdt de livebox de naam van die machine bij in een tabel. Wanneer vervolgens gevraagd wordt om het ip adres behorend bij die naam, dan wordt dit opgezocht in die tabel en wordt het ip adres terug gegeven dat is uitgedeeld aan die machine.

Helaas kan je in de livebox geen dhcp reserveringen aangeven, dat zou namelijk jouw probleem verholpen hebben: je geeft dan je server geen vast ip adres meer, maar reserveert een ip adres in de dhcp server voor het mac adres van je server. Je server krijgt steeds het gereserveerde ip adres van de dhcp server terug (semi vast dus), maar registreert zich wel netjes bij de dhcp server.

Dit is precies de reden dat ik de dhcp server in de livebox heb uitgezet en m'n windows server de dhcp en dns laat regelen. Daarin kan ik namelijk wel reserveringen aangeven en gaat dit dus wel goed.

Mocht je dit ook willen doen, zorg er dan voor dat jouw server een vast ip adres heeft (bijv: 192.168.1.2), de dhcp server geeft de volgende instellingen aan z'n clients: ip 192.168.1.x, mask: 255.255.255.0, default gateway: 192.168.1.1, dns: 192.168.1.2.
 
Terrormachine
hmm okee,

op mijn speedtouch kon ik idd. een dhcp entry toevoegen
bijv 10.0.0.20 -> Server1

en dan had ik op Server1 een vast ip ingesteld (10.0.0.20)
dat werkte idd prima..

zit er in de live box niet een soort dns tabel..

ik kan natuurlijk ook gewoon de speed touch er bij tusssen zetten als router Smile

bv:
LB <--> ST510 <--> Thuisnetwerk.
 
Richard
Je kunt ook op elke pc ipx/spx installeren dan werkt dat ook weer als het goed is.
Of in elke pc de andere pc's in de hosts file opnemen.

Of inderdaad de speedtouch er weer tussen zetten.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hostname gebruiken met vast ip adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Advertentie