Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
hostname gebruiken met vast ip adres
|
|
Terrormachine |
Geplaatst op 11 April 2007, 22:01
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 11 Lid sinds: 09 Apr 2007 |
Hallo, ik zit al een tijdje te zoeken maar kan nog niet echt wat vinden ik heb het volgende "probleem" ik heb thuis 1 server (met vast ip adres) en een aantal pc's via dhcp Oh ja, ik maak gebruik van de livebox nu kan ik elke pc met een variabel ip adres pingen op hostname behalve de server... En dat wil ik nu juist. daar draait nl mijn webserver op. Ik wil niet op elke pc http:192.168.1.5 in hoeven te typen maar gewoon de server naam. vroegah op mijn speedtouch510 was dit geen probleem.. iemand een idee? PS. Host file aanpassen op iedere pc is geen oplossing ![]() |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 11 April 2007, 22:05
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
proxy.orange.nl of proxy.wanadoo.nl instellen in je browser |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 11 April 2007, 22:26
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote Lizard schreef: proxy.orange.nl of proxy.wanadoo.nl instellen in je browser Nee dat werkt niet. Hij heeft het niet over z'n port mapping. Hij heeft het over z'n name resolving. Dit komt omdat de de machine met een vast ip adres zich niet geregistreerd heeft bij de dhcp server in de livebox. Op het moment dat een machine zich registreert bij de dhcp server, houdt de livebox de naam van die machine bij in een tabel. Wanneer vervolgens gevraagd wordt om het ip adres behorend bij die naam, dan wordt dit opgezocht in die tabel en wordt het ip adres terug gegeven dat is uitgedeeld aan die machine. Helaas kan je in de livebox geen dhcp reserveringen aangeven, dat zou namelijk jouw probleem verholpen hebben: je geeft dan je server geen vast ip adres meer, maar reserveert een ip adres in de dhcp server voor het mac adres van je server. Je server krijgt steeds het gereserveerde ip adres van de dhcp server terug (semi vast dus), maar registreert zich wel netjes bij de dhcp server. Dit is precies de reden dat ik de dhcp server in de livebox heb uitgezet en m'n windows server de dhcp en dns laat regelen. Daarin kan ik namelijk wel reserveringen aangeven en gaat dit dus wel goed. Mocht je dit ook willen doen, zorg er dan voor dat jouw server een vast ip adres heeft (bijv: 192.168.1.2), de dhcp server geeft de volgende instellingen aan z'n clients: ip 192.168.1.x, mask: 255.255.255.0, default gateway: 192.168.1.1, dns: 192.168.1.2. |
|
|
Terrormachine |
Geplaatst op 12 April 2007, 06:42
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 11 Lid sinds: 09 Apr 2007 |
hmm okee, op mijn speedtouch kon ik idd. een dhcp entry toevoegen bijv 10.0.0.20 -> Server1 en dan had ik op Server1 een vast ip ingesteld (10.0.0.20) dat werkte idd prima.. zit er in de live box niet een soort dns tabel.. ik kan natuurlijk ook gewoon de speed touch er bij tusssen zetten als router ![]() bv: LB <--> ST510 <--> Thuisnetwerk. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 13 April 2007, 00:29
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Je kunt ook op elke pc ipx/spx installeren dan werkt dat ook weer als het goed is. Of in elke pc de andere pc's in de hosts file opnemen. Of inderdaad de speedtouch er weer tussen zetten. ![]() Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hostname gebruiken met vast ip adres', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? | Zyxel configuratie en problemen | : 1 | 07 Jan 2018 |
Eigen apparatuur gebruiken | Huawei configuratie en problemen | : 7 | 11 Oct 2017 |
Live e-mail adres niet herkend | : 5 | 15 Feb 2017 |