obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
HELP... Ik snap het niet meer.....
CrazyRabbit
Hoi allen,

Sinds vandaag de gelukkige gebruiker van Orange Family... althans.. dat dacht ik. Mijn verbinding zou op 24 april worden opgeleverd, 25 april nog niets... 26 april etc etc. Wel na mijn vakantie, vandaag, warempel... mijn aansluiting werkt...

Volgens de statistieken heb ik het volgende:
Upstream 616 Kb
DownStream 11436 Kb

Echter is mijn verbinding niet vooruit te branden.

Speedtest.net -> 2mbit lijn.
speedtest.bbned.nl -> 2mbit lijn.

Mijn buren, zowel links als recht hebben ook Orange Family... deze halen beide ruim 11mbit.... test gedaan met zelfde hardware (laptop).

Upstream is zo ie zo niet in orde, deze hoort vast op 1016Kb te staan.
Afstand tot isra... 20cm.

Orange weet ook niet waar het probleem ligt...

Lekker he..

En nu?
Gewijzigd door CrazyRabbit op 10 mei 2007, 19:32
 
CrazyRabbit
Bedankt voor de snelle reactie...

Wat kan er fout zitten in de 20cm kabel die er tussen zit?

Of is het de bekabeling naar de wijkcentrale?


Wat verklaart dan die trage verbinding?
 
CrazyRabbit
Ik ben zelf ICT-er en mijn isra punt is zo modern en schoon dat je er u tegen zegt. Zelfs de kabels opnieuw aangestript.

Ik heb hiervoor gehad.
ADSL - Analoog - van KPN 4MBit
ADSL - ISDN - Concepts 10MBit
ADSL 2+ - ISDN - Concepts 12Mbit.

Nu weer terug naar analoog omdat ik voor mijn werkt geen ISDN meer nodig heb. Met de overige providers geen last gehad, perfecte verbinding, laatst verbinding trok makkelijk 11Mbit.

Als je voor de zoveelste keer naar Orange belt kunnen ze je geen status update geven, alleen de melding:
- 1e lijns helpdesk heeft de call gesloten en doorgezet naar de 2e lijns.
- 2e lijns komt er niet uit, heef de call doorgezet naar 3e lijns.
- 3e lijns weet het niet, call staat weer bij 2e lijns.

Werken duidelijk niet volgens het ITIL proces.

Daarnaast willen ze wel een nieuwe call openen, maar dan moet ik weer 5 dagen wachten. Terwijl mijn probleem nog niet eens is opgelost.

Livebox al een keer gereset, nieuwe firmware download, aderparen omgewisseld (je weet nooit).

Al met al.... het factureren is begonnen meneer, alleen werkt uw verbinding niet snel, u kunt niet bellen.... agh.. vervelend. Goede avond....

Lekkere kosten tot op heden zit ik al over de 20 euro aan helpdesk kosten... way to go Orange.... You are looking more and more like UPC!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP... Ik snap het niet meer.....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie