obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
WIFI valt weg (HELP)
annabelle15nl
Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen valt de wifi verbinding stedds weg. Na reset (spanningsloos maken LCool werkt het weer ongeveer 30 minuten maar dan valt hij weer weg (op alle drie de PC's die draadloss zijn aangesloten).

Iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft?

Vaste kabel-pc blijft werken en telefonie werkt ook.
Kan alleen niet meer naar de LB in komen met 192.168.1.1 als draardloos wegvalt.

Help help help

Annabelle
 
rrozema
Wat is er 2 dagen geleden gebeurd bij jou thuis?
 
annabelle15nl
Hallo Rrozema,

Er is bij mij thuis niks gebeurd, althans niet met mijn internetinstellingen of iets dergelijks. Gewoon van de ene op de andere minuut verbrak de Wifi verbinding op "mijn" PC.
Nadat dit na een reset (spanningsvrijmaken modem en weer insteken) verholpen leek, werd de verbinding na circa 30 minuten weer verbroken. Na controle andere PC's die op Wifi werken bleek dat deze PC's ook geen internetverbinding meer hadden en intern netwerk werkte dus ook niet meer.

Na diverse keren de LB uitgetrokken te hebben met hetzelfde resultaat (verbinding weg na circa 30 minuten) bleek dat de ene keer de vaste verbinding wel in stand bleef en de andere keer niet.

Hierop heb ik mijn STOUTE GYMPEN aangetrokken en de LB een complete reset gegeven door het miniscule knopje aan de onderkant in te drukken. Hierdoor waren wel alle settings zoals passwords van de LB en de portforwarding weg, maar sindsdien (effe afkloppen op blank hout) doet alles het weer zoals het hoort. Dus vanaf gisteren doet de vaste verbinding. de WIFI en de telefoon het weer.

Nu maar wachten dat de HELPDESK van orange achter mijn probleem komt want die hadden maar liefst 5 werkdagen nodig om uit te zoeken wat er aan de hand is (circa 1000 wachtenden voor mij werd telefonisch gemeld). Zijn er inderdaad zoveel mensen met zoveel problemen?

Nu moeten we nog 2 PC's met de Wifi verbinden, maar dat zal geen probleem opleveren denk ik. Even aanzetten en het knopje drukken onder de LB en dan door het huis heen rennen om de verbinding tot stand te brengen.

Wat ik wel nog moet doen is diverse ports forwarden zodat de rest van mijn PC's (lees programma's) ook weer werken.

Zo dat is de status.
En heren wat vinden we ervan dat "blonde ogen en blauwe haren" zelf de LB gaat resetten waardoor alles weer werkt !?! Had ook mis kunnen gaan maar ja had toch geen telefoon en/of internet meer dacht ik dus doe maar raak.

Groetjes uit Zuid Limbabwe

Annabelle
 
rrozema
Had je nog het ip adres van je lacie vastgezet op 192.168.1.9 voordat de boel verkeerd liep? Want anders kan dat wel eens de bron geweest zijn van je problemen; de dhcp server had mogelijk hetzelfde adres dat je lacie gebruikt her-uitgegeven aan een andere pc en dan gaan er heel veel dingen mislopen, en niet alleen met je lacie.
 
Tiger

Quote

annabelle15nl schreef:

En heren wat vinden we ervan dat "blonde ogen en blauwe haren" zelf de LB gaat resetten waardoor alles weer werkt !?! Had ook mis kunnen gaan maar ja had toch geen telefoon en/of internet meer dacht ik dus doe maar raak.

Groetjes uit Zuid Limbabwe

Annabelle


Annabelle, het gaat er toch niet om of jij nu blonde ogen en blauwe haren hebt hahaha maar wat jij kan en de hoofdzaak is toch dat jij het probleem opgelost hebt.

groeten Tiger
 
annabelle15nl
Hallo Allemaal,

@Rrozema: Jawel, ik had de laciedisk op 192.168.1.9 gezet en mijn eigen PC op 192.168.1.10 (beide vast IP's). Ik denk dat er een fout is opgetreden met het ip van mijn eigen PC want mijn vader kreeg op zijn laptop de melding dat er in het netwerk eenzelde IP adres voorhanden was en ik natuurlijk op mijn PC.

Of dit de oorzaak is geweest van alle narigheid weet ik niet, maar de Lacie staat weer vast op 192.168.1.9 en mij eigen PC op 192.168.1.30. Dit laatsts omdat ik steeds merk dat de DHCP server meestal vanaf het nummer 10 begint met uitdelen, maw 192.168.1.10,11,12,13,14 enz...
De laatste dagen draait het weer als vanouds en hopenlijk blijft dat ook zo. BTW( by the way): Helpdesk heeft nog niks van zich laten horen.

@TIGER:
Hallo bijna buurman (net een dorp van jou vandaan), bedankt voor je feedback, maakte gewoon een grapje. Het gaat er inderdaad gewoon om dat de problemen verholpen worden en niet welke kleur de haren en/of de ogen zijn....

Groetjes,

Annabelle
 
rrozema

Quote

annabelle15nl schreef:
Hallo Allemaal,

@Rrozema: Jawel, ik had de laciedisk op 192.168.1.9 gezet en mijn eigen PC op 192.168.1.10 (beide vast IP's). Ik denk dat er een fout is opgetreden met het ip van mijn eigen PC want mijn vader kreeg op zijn laptop de melding dat er in het netwerk eenzelde IP adres voorhanden was en ik natuurlijk op mijn PC.

Of dit de oorzaak is geweest van alle narigheid weet ik niet, maar de Lacie staat weer vast op 192.168.1.9 en mij eigen PC op 192.168.1.30. Dit laatsts omdat ik steeds merk dat de DHCP server meestal vanaf het nummer 10 begint met uitdelen, maw 192.168.1.10,11,12,13,14 enz...


Precies, in de instellingen van de dhcp server kun je terug vinden dat deze adressen uitdeelt in de range van 192.168.1.10 tot en met 192.168.1.50. Daarom adviseerde ik om je lacie een vast ip adres buiten die range te geven (.9 in dit geval). In principe moet je alle vaste ip adressen buiten die range laten vallen, hoewel je in de praktijk zelden een conflict zult krijgen met jouw .30 adres omdat de dhcp server zoals je al gemerkt had steeds bij het laagste nummer begint.

Trouwens, waarom geef je je pc een vast adres? Machines waarnaar je geen port-forward opgeeft, hoef je niet vast te zetten. Door de dhcp server te gebruiken bespaar je jezelf een hoop instelwerk per pc plus het risico dat je per ongeluk een al gebruikt nummer instelt. Elke machine zal, ook bij gebruik van de dhcp server, in principe steeds hetzelfde adres terug krijgen omdat elke machine eerst altijd het laatst gebruikte nummer probeert op te vragen bij de dhcp server; slechts als dit niet beschikbaar is (omdat het buiten de range van de dhcp server valt, of het al is uitgedeeld aan een andere machine) zal een ander nummer worden toegekend.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI valt weg (HELP)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie