obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Livebox vervangen door Linksys ?
nightwing
Even een vraagje, ik heb zelf ook Orange, had eerst telefonie, maar die heb ik toch maar afgezegd. Ik hoor verhalen dat de livebox nogal brak is wat de snelheden betreft. Zit zelf circa 1114 meter van de centrale af. Hoe zit dat nu met die linksys modem ? Ik wil toch graag bereikbaar blijven wat mn telefoon betreft, al heb ik geen telefonie van Orange, ik betaal gewoon bel budget aan kpn. Is het dan toch mogenlijk om zon linksys aan te schaffen, om toch via de telefoon bereikbaar te blijven, of kan dat niet ? Mocht het wel gaan, bestaat de kans dat mijn snelheid toch wat hoger gaat ? Haal nu weer met moeite 9Mbit. Heb wel eens een uitzondering gehad van 11Mbit, maar dat was helaas maar voor even. Orange doet er zelf niets aan

Advies/tips zijn altijd welkom.


Alvast bedankt.
high speeds will never end.........
 
rrozema
Ik weet niet helemaal over welke linksys je het hebt, maar als je refereert naar de linksys spa-3000 (of een van z'n opvolgers) dan is het antwoord: nee. De linksys spa-3000 is een zgn ATA (=Analogue Terminal Adapter). Dat is een doosje waarop je je normale telefoontoestel kunt aansluiten zodat je met dat toestel via een voip provider, bijv. voipbuster, kunt bellen. Het is GEEN modem of router o.i.d. Dus het is geen vervanging van de hele livebox, hij kan enkel gebruikt worden als alternatief voor Orange telefonie.

Wanneer je zelf een ATA gaat uitzoeken, let er dan op dat er eentje kiest met een FXO aansluiting. Dit betekent simpelweg dat je er naast jouw telefoon, ook je telefoonlijn op kunt aansluiten. Op die manier kun je je vaste lijn (= KPN) nummer houden om gebeld te worden en zelf instellen wanneer je via de voip provider of via de kpn lijn wilt uitbellen. Veelal is het namelijk wel goedkoper om via voip naar vaste lijnen te bellen en naar het buitenland maar 06-nummers zijn duurder via voip dan via de kpn. En bij veel voip providers zijn 0900 nummers helemaal niet te bellen via voip. Wanneer je dus een ATA hebt die een FXO aansluiting heeft (vaak aangeduid met 'line' ) kun je goedkoop bellen terwijl je nog wel steeds je vaste lijn houdt voor de zekerheid.

Als alternatief voor de modem/router functionaliteit van de livebox wordt hier veel de e-tech genoemd en dat schijnt heel goed te werken.

Er bestaan wel apparaten die, net als de livebox, een modem, router en ATA ineen zijn en linksys zal ze ook vast hebben, maar hun spa-3000 is alleen een ATA. Draytek heeft er bijvoorbeeld ook een paar hele mooie. Zodra ik het geld er voor heb, komt er waarschijnlijk een draytek vigor 2900v bij mij in huis.
Gewijzigd door rrozema op 27 mei 2007, 16:47
 
Richard
Het kan wel met een Linksys, al hoorde ik dat die soms wat lagere snelheden gaf dan de Livebox, maar heb er zelf geen ervaring mee. De WAG354G zou dat bijv. aankunnen. Heb je ook nog draadloos erbij.Smile

Als je geen Livebox gebruikt heb je echter wel een splitter nodig. De ene aansluiting van de splitter gaat dan naar je modem (Linksys of E-tech of wat je dan ook koopt) en de andere aansluiting is voor je telefoon zodat je gewoon met je belbudget kan blijven bellen.

Greetings, Richard.
 
nightwing

Quote

Richard schreef:
Het kan wel met een Linksys, al hoorde ik dat die soms wat lagere snelheden gaf dan de Livebox, maar heb er zelf geen ervaring mee. De WAG354G zou dat bijv. aankunnen. Heb je ook nog draadloos erbij.Smile

Als je geen Livebox gebruikt heb je echter wel een splitter nodig. De ene aansluiting van de splitter gaat dan naar je modem (Linksys of E-tech of wat je dan ook koopt) en de andere aansluiting is voor je telefoon zodat je gewoon met je belbudget kan blijven bellen.


Ah mooi, daar kan ik wat mee. Bedankt voor jullie reacties Grin
high speeds will never end.........
 
Richard
Denk er wel aan dat bellen met Belbudget duurder is dan met Belbasis, dus dat het toch handig kan zijn uit te zien naar een modem waar ook een voip optie in zit zodat je met Voipbuster of Skype ofzo kunt bellen.

Greetings, Richard.
 
nightwing

Quote

Richard schreef:
Denk er wel aan dat bellen met Belbudget duurder is dan met Belbasis, dus dat het toch handig kan zijn uit te zien naar een modem waar ook een voip optie in zit zodat je met Voipbuster of Skype ofzo kunt bellen.


Oh nee hoor, ik bel voornamelijk mobiel. Heb daar een abbo. Ben wel gewoon nog bereikbaar met mn vaste toestel, maar zelf bel ik er niet mee. Wink
high speeds will never end.........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vervangen door Linksys ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel vervangen door fritzbox 7390 Algemeen : 7 01 dec 2017
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
snelheid gesmoord door online? Algemeen : 9 09 jul 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie