obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
na reset geen verbinding
rrozema
Tot voor 2 maanden geleden had ik enkel zo nu en dan geen verbinding meer doordat de livebox vast liep. Omdat ik dat vervelend vond en dacht dat het beter kon heb ik contact opgenomen met de Orange livebox. Had ik dat maar niet gedaan, ik heb er alleen maar problemen bij gekregen. Hier volgt een relaas om het van me af te schrijven.

Na de mail geprobeerd te hebben en enkel de standaard antwoorden gekregen te hebben, toch maar bellen a 20ct/min. Na diverse zinloze gesprekken krijg ik een HD medewerker die actie onderneemt. Hij stuurt mij een nieuwe livebox om te testen of daarmee de problemen verdwijnen. "Heeft die nieuwe livebox ook bluetooth?" vraag ik hem. "Ja" is het antwoord. "Ok, stuur maar op dan".

De dag na mijn telefoontje doet mijn Orange telefonie het niet meer. Een telefoontje naar de helpdesk blijkt nutteloos, de -net als altijd vriendelijke- medewerker snapt er niets van en er verandert niets.

Bijna een week zonder telefonie later, arriveert de retourdoos. Nog 4 dagen later arriveert de nieuwe livebox. ´s avonds aangesloten en alles werkt, ook telefonie doet het weer. Ik bedenk me dat het mac adres van de nieuwe livebox waarschijnlijk al was ingesteld in Orange´s voip server, dus dat was de reden dat het niet meer werkte met de oude.

De nieuwe livebox heeft echter geen bluetooth. 2 opeenvolgende telefoontjes naar de helpdesk levert de eerste keer op dat er op geen enkele livebox meer bluetooth hoort te zitten, dus ook niet op mijn oude... en de tweede medewerker wist mij, na zijn chef gesproken te hebben, te vertellen dat in alle liveboxen bluetooth hardware zou zitten maar dat het ´uit´ staat. Mijn idee is dat de helpdesk het gewoon niet weet en daarom maar wat vertelt om de klant rustig te houden. Voor zover ik weet zit in de huidige livebox firmware de ondersteuning voor bluetooth gewoon ingebouwd, enkel indien de hardware wordt gedetecteerd tijdens het opstarten van de livebox wordt het ook daadwerkelijk aangezet. Mijn beide liveboxen draaiden dezelfde firmware, enkel de oude heeft blijkbaar bluetooth hardware aan boord. Ik gebruik de bluetooth functionaliteit voor mijn smartphone en als backup netwerk verbinding voor een van m´n pcs, dus ik wil graag bluetooth houden.

Afijn, toch de test maar afronden en zien of de nieuwe livebox niet vast loopt. Alle scenarios uitgevoerd waarvan ik weet dat ze mijn oude livebox laten vast lopen en in elk van de scenarios loopt ook de nieuwe vast. 2 dagen later weet ik zeker dat ik niets ben opgeschoten met de nieuwe livebox. De nieuwe livebox in de retourdoos gestopt en m´n oude livebox weer aangesloten.

Wederom de helpdesk gebeld en gezegd dat ik de nieuwe livebox ga terug sturen en of ze daarom mijn mac adres inde voip server willen terug veranderen naar dat van mijn oude livebox. Tijdens het gesprek heb ik per ongeluk laten vallen dat ik vanaf m´n werk bel en dus niet het mac adres vanaf de sticker kan oplezen. De HD medewerker grijpt dit meteen aan om me ´s avonds nogmaals te laten bellen, ondanks dat ik hem het mac adres van mijn livebox via remote desktop zo kan voorlezen uit het configuratie scherm. Daarop heb ik het gesprek vriendelijk beeindigd met de belofte ´s avonds nogmaals te bellen. Meteen daarna opnieuw gebeld en niet meer dezelfde fout begaan en zo alsnog het mac adres laten wijzigen door de volgende HD medewerker. Mijn reden om het op deze slinkse manier snel gedaan te krijgen was dat ik inmiddels wist dat de HD medewerkers ´s avonds en in het weekend dit soort wijzigingen niet kunnen/mogen maken en aangezien het vrijdag was, ik dan dus weer tot na het weekend zou moeten wachten.

Thuis gekomen de livebox gereset, maar helaas, telefonie wordt niet geactiveerd. Helpdesk gebeld en het mac adres laten controleren met wat er op de sticker staat. Dat blijkt identiek. Volgens de HD medewerker moet ik maar even wachten (hij kan immers toch niets doen ´s avonds) en kijken of het na het weekend is opgelost.

Maandag´s na het weekend is het natuurlijk nog net zo, dus ik bel weer met de helpdesk. De medewerker stelt allerlei vragen en wil per se het serie nummer van de livebox weten, het mac adres interesseert hem niet. Dat kan ik hem online niet geven en ik moet dus ´s avonds nog maar eens gebeld. De medewerker die ik dan krijg, heeft geen idee wat hij met het serienummer zou moeten doen, en is verbaasd als ik vertel dat in het vorige gesprek het mac adres niet is gevraagd. Nogmaals het mac adres controleren en als blijkt dat dat klopt, maakt hij een case aan voor de 2e lijn.

Nu, ruim 2 weken na mijn laatste gesprek, werkt mijn telefonie nog steeds niet. En de 2e lijn? die heeft nog niets van zich laten horen.

En ik blijk er nog een extra nieuw probleem bij te hebben, ondanks dat ik weer precies dezelfde livebox heb als eerst, kan ik nu de livebox niet meer gewoon resetten. Wanneer ik hem gereset heb (via het config scherm of door de stroom er af te halen) krijg ik daarna geen verbinding meer met de livebox. De livebox traint wel in (@-lampje knippert en blijft vervolgens constant branden en ook het groene lampje knippert bij lan verkeer, maar er komt niets van het lan naar de wan kant (<<-lampje blijft uit).

De enige remedie hiervoor is een reset zonder de utp kabel er in, en pas wanneer de livebox online is de utp kabel insteken. En dan werkt m'n internet wel.
 
luco53
Dus als ik het goed begrijp ontstaat er na reset geen verbinding zolang de LB middels UTP-kabel met je pc is verbonden?
Klinkt misschien vreemd, maar probeer de harde RESET eens vanaf je pc (dus gewoon met bestaande UTP-verbinding).
 
rrozema
Een reset naar fabrieksinstellingen heb ik al meerdere keren geprobeerd en dat helpt ook niet.

Verder heb ik nog geprobeerd om de utp poort vast op 100Mbit FULL duplex in te stellen middels het elink commando, maar ook dat levert niets op.
 
Wanabo
Dan doe ik ook nog maar een duit in het zakje!


Alle kabels inclusief voeding loshalen. Reset knop indrukken en voedingspanning aansluiten maar blijf reset knop ingedrukt houden. Nadat de middelste en buitenste leds branden de reset knop loslaten.
LB niet aansluiten op telefoonlijn (ADSL), LB voorzien van nieuwe wachtwoorden en verdere instellingen naar wens en als laatste weer aansluiten op de telefoonlijn.

Quote

Helpdesk = hou ze aan het lijntje!

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:
Tot voor 2 maanden geleden had ik enkel zo nu en dan geen verbinding meer doordat de livebox vast liep. Omdat ik dat vervelend vond en dacht dat het beter kon heb ik contact opgenomen met de Orange livebox. Had ik dat maar niet gedaan, ik heb er alleen maar problemen bij gekregen. Hier volgt een relaas om het van me af te schrijven.

Na de mail geprobeerd te hebben en enkel de standaard antwoorden gekregen te hebben, toch maar bellen a 20ct/min. Na diverse zinloze gesprekken krijg ik een HD medewerker die actie onderneemt. Hij stuurt mij een nieuwe livebox om te testen of daarmee de problemen verdwijnen. "Heeft die nieuwe livebox ook bluetooth?" vraag ik hem. "Ja" is het antwoord. "Ok, stuur maar op dan".

De dag na mijn telefoontje doet mijn Orange telefonie het niet meer. Een telefoontje naar de helpdesk blijkt nutteloos, de -net als altijd vriendelijke- medewerker snapt er niets van en er verandert niets.

Bijna een week zonder telefonie later, arriveert de retourdoos. Nog 4 dagen later arriveert de nieuwe livebox. ´s avonds aangesloten en alles werkt, ook telefonie doet het weer. Ik bedenk me dat het mac adres van de nieuwe livebox waarschijnlijk al was ingesteld in Orange´s voip server, dus dat was de reden dat het niet meer werkte met de oude.

De nieuwe livebox heeft echter geen bluetooth. 2 opeenvolgende telefoontjes naar de helpdesk levert de eerste keer op dat er op geen enkele livebox meer bluetooth hoort te zitten, dus ook niet op mijn oude... en de tweede medewerker wist mij, na zijn chef gesproken te hebben, te vertellen dat in alle liveboxen bluetooth hardware zou zitten maar dat het ´uit´ staat. Mijn idee is dat de helpdesk het gewoon niet weet en daarom maar wat vertelt om de klant rustig te houden. Voor zover ik weet zit in de huidige livebox firmware de ondersteuning voor bluetooth gewoon ingebouwd, enkel indien de hardware wordt gedetecteerd tijdens het opstarten van de livebox wordt het ook daadwerkelijk aangezet. Mijn beide liveboxen draaiden dezelfde firmware, enkel de oude heeft blijkbaar bluetooth hardware aan boord. Ik gebruik de bluetooth functionaliteit voor mijn smartphone en als backup netwerk verbinding voor een van m´n pcs, dus ik wil graag bluetooth houden.

Afijn, toch de test maar afronden en zien of de nieuwe livebox niet vast loopt. Alle scenarios uitgevoerd waarvan ik weet dat ze mijn oude livebox laten vast lopen en in elk van de scenarios loopt ook de nieuwe vast. 2 dagen later weet ik zeker dat ik niets ben opgeschoten met de nieuwe livebox. De nieuwe livebox in de retourdoos gestopt en m´n oude livebox weer aangesloten.

Wederom de helpdesk gebeld en gezegd dat ik de nieuwe livebox ga terug sturen en of ze daarom mijn mac adres inde voip server willen terug veranderen naar dat van mijn oude livebox. Tijdens het gesprek heb ik per ongeluk laten vallen dat ik vanaf m´n werk bel en dus niet het mac adres vanaf de sticker kan oplezen. De HD medewerker grijpt dit meteen aan om me ´s avonds nogmaals te laten bellen, ondanks dat ik hem het mac adres van mijn livebox via remote desktop zo kan voorlezen uit het configuratie scherm. Daarop heb ik het gesprek vriendelijk beeindigd met de belofte ´s avonds nogmaals te bellen. Meteen daarna opnieuw gebeld en niet meer dezelfde fout begaan en zo alsnog het mac adres laten wijzigen door de volgende HD medewerker. Mijn reden om het op deze slinkse manier snel gedaan te krijgen was dat ik inmiddels wist dat de HD medewerkers ´s avonds en in het weekend dit soort wijzigingen niet kunnen/mogen maken en aangezien het vrijdag was, ik dan dus weer tot na het weekend zou moeten wachten.

Thuis gekomen de livebox gereset, maar helaas, telefonie wordt niet geactiveerd. Helpdesk gebeld en het mac adres laten controleren met wat er op de sticker staat. Dat blijkt identiek. Volgens de HD medewerker moet ik maar even wachten (hij kan immers toch niets doen ´s avonds) en kijken of het na het weekend is opgelost.

Maandag´s na het weekend is het natuurlijk nog net zo, dus ik bel weer met de helpdesk. De medewerker stelt allerlei vragen en wil per se het serie nummer van de livebox weten, het mac adres interesseert hem niet. Dat kan ik hem online niet geven en ik moet dus ´s avonds nog maar eens gebeld. De medewerker die ik dan krijg, heeft geen idee wat hij met het serienummer zou moeten doen, en is verbaasd als ik vertel dat in het vorige gesprek het mac adres niet is gevraagd. Nogmaals het mac adres controleren en als blijkt dat dat klopt, maakt hij een case aan voor de 2e lijn.

Nu, ruim 2 weken na mijn laatste gesprek, werkt mijn telefonie nog steeds niet. En de 2e lijn? die heeft nog niets van zich laten horen.

En ik blijk er nog een extra nieuw probleem bij te hebben, ondanks dat ik weer precies dezelfde livebox heb als eerst, kan ik nu de livebox niet meer gewoon resetten. Wanneer ik hem gereset heb (via het config scherm of door de stroom er af te halen) krijg ik daarna geen verbinding meer met de livebox. De livebox traint wel in (@-lampje knippert en blijft vervolgens constant branden en ook het groene lampje knippert bij lan verkeer, maar er komt niets van het lan naar de wan kant (<<-lampje blijft uit).

De enige remedie hiervoor is een reset zonder de utp kabel er in, en pas wanneer de livebox online is de utp kabel insteken. En dan werkt m'n internet wel.


Dit is al weer het zoveelste verhaal over de onkunde en het wanbeleid van Orange dat ik mij afvraag hoelang wij als klant dit nog moeten slikken.
Zelf zou ik op dit moment niet weten hoe dit aangepakt moet worden om dit op te lossen dat Orange WEL klantgericht gaat werken en al die onzin die ze verkopen eens achterwege gaan laten.
Misschien dat alle beheerders hun gedachten eens moeten bundelen welke wegen bewandeld moeten worden voor een oplossing in deze.
Is er wel een organisatie die dit wanbeleid aan de orde kan stellen ?.


groeten Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'na reset geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie