obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Livebox na se15 Siemens router
martine
Wij hebben sinds een aantal jaar Orange Family en waren erg tevreden. Vorig jaar telefonie erbij, ging goed, tot dec 2006. Telefonie werkte niet meer goed: na 5 minuten hoorden we de andere kant niet meer, maar zij ons wel. Wij hoorden alleen gekraak. Paar maanden aan het lijntje gehouden door helpdesk, nieuwe livebox, niks hielp.

We hebben nu de telefonie maar opgezegd en gaan weer via KPN Belbudget bellen. Internet was nog goed, dus we kregen als tegemoetkoming van Orange een jaar internet aangeboden voor 19,95 per mnd. Aardig.

Tot vorige week: we moeten nu om de 5 minuten de stekker van de Livebox er uit halen en weer terug doen om weer verder langzaam te internetten.

We hebben na de livebox een draadloze Siemens SE105 router. Heeft altijd dus goed gewerkt.

Wie weet een goede oplossing voordat we weer de helpdesk moeten bellen (en dit weer maanden duurt....)

De bekabeling e.d.is volgens ons juist. We zitten ongeveer 1400 meter van de centrale af. Snelheid is dan weer 4000, dan weer 1000 of lager. Iemand een heldere oplossing? Ik ben niet erg technisch, dus graag duidelijke antwoorden (foolproof dus). Bedankt alvast!!!Wink
 
rrozema
Hoewel ik niet verwacht dat het daar aan ligt, haal toch je router er eens tussenuit en test dan wat je snelheid is als je een pc met een utp kabel aan de livebox verbindt. Gewoon om uit te sluiten dat je router het echt niet is.

Ik heb zelf dezelfde ervaring gehad; mijn livebox heeft het ook meer dan een jaar lang (bijna) probleemloos gedaan, incl. telefonie. En ineens krijgt ie steeds meer problemen. Bij mij moet ie ook vaak gereset worden en sinds een paar weken moet dat zelfs zonder netwerkstekkers er in, want anders komt ie niet meer op. Ik heb inmiddels zelf een ander modem gekocht op marktplaats en wacht nog steeds op een reactie van de 2e lijn helpdesk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox na se15 Siemens router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie