Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
1pc op livebox en 3 laptops op router die elkaar zien
yokingy
Hoe moet ik een instelling maken om 1 PC welke rechtstreeks op de livebox staat te laten communiceren met laptops welke draadloos achter een router staan.
PC (Vista) heeft 192.168.1.12 en router geeft 192.168.2.xxx uit.
Door op de vista PC meerder accouts te maken kan ik wel een verbinding maken maar deze is niet stabiel en traag.
Ik gebruik de router ivm de te overbruggen afstand anders was een PMCIA Ccard in de livebox perfect geweest.
Wie heeft een instelling?Angry

yokingy
Ja omdat er een verbouwing is geweest kan ik wat moeilijker weg met kabels
nu is er nog een naar boven en daar staat de bekabelde PC en de laptops staan op slaapkamers.
Dus de router staat naast het liveboxje.

mesa57
Dat kan alleen als je de router als switch gebruikt. De router moet dan een ander ip adres krijgen in de range van de livebox (192.168.1.x) en de livebox moet op 1 van de lan poorten van de router worden aangesloten. Zet verder DHPC in de router uit, want dat doet de livebox al.

yokingy
bedankt voor die laatste tip nu omgeschakld en alles zichtbaar zoals ik wenste
Bedankt
Grin

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '1pc op livebox en 3 laptops op router die elkaar zien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 Jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 Oct 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 Oct 2018