obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hallo ... en vraag over FTP
meegja
Hallo

Sinds deze week bij Orange Family en (tot nu toe) geen klachten. LiveBox is verbonden met 11076 KB downstream, weet niet of dat okay is voor 2 km afstand van centrale hier in Haarlem?

Maar vraag: hiervoor zat ik bij Demon en de modem was heel makkelijk in router of bridge stand te zetten. Bridge had mijn voorkeur. Voor filesharing met vrienden en kennisen had ik af en toe software FTP server aan (Bulletproof). Maar nu met LiveBox is bridge niet mogelijk las ik zonder je telefoon uit te schakelen.
Hoe moet ik nu die LB instellen om gebruik te kunnen maken van m'n FTP? Is dat simpel poort openzetten in LB firewall en mensen kunnen dan via IP van LB inloggen? (is IP bij Orange trouwens dynamisch of static?) Of moet ik met dat NAT aan de slag? Als het dat laatste is, is er ergens wat uitleg om dat in te stellen want wbt dat NAT heb ik geen kaas gegeten.
Eigenschappen van TCP/IP in Windows heb ik al wel uit autostand gehaald en zelf toegewezen.

Sorry, maar ben dus echt NAT achter m'n oren wat dit betreft Wink en kon zo gauw ook niks vinden hier op het forum ... nou ja, eigenlijk te veel: kon door bomen bos niet meer zien.

Thanx in advance!!
Menno
 
Richard
Voor die afstand is dat vrij redelijk afgemeten aan de laatste wijzigingen een paar maanden geleden.

Een hoop vragen en ik zal proberen ze achter elkaar een beetje te antwoorden.
Het schijnt dat sinds de laatste firmware update de Livebox niet meer in bridgemode te zetten is, en inderdaad, als je telefonie hebt is dat ook niet aan te raden anders werkt dat niet meer.
Met een router er achter kun je wel nog een soort van bridgemode gebruiken met behoud van telefonie dus, door alle poorten te forwarden naar je router.

Er schijnen mensen te zijn met problemen met ftp, maar normaliter zou een poort-forward in de Livebox van poort 21 naar het ip van de pc waar de ftp server op draait voldoende moeten zijn.
Mensen moeten dan niet via het ip van de Livebox (192.168.1.1) inloggen maar via je externe ip adres dus 85.146.x.x.

Er is vrijwel geen enkele provider die een statisch adres uitgeeft, ze werken bijna allemaal met dynamische adressen. Wel is het zo dat bij de meeste providers het zo ingeregeld is dat je over het algemeen hetzelfde ip adres houdt als je geen andere apparatuur (modem dus) op het netwerk hangt.

Mocht FTP op poort 21 niet lukken zul je het met passive ftp moeten proberen, je kunt de zoekfunktie eens gebruiken van het forum want er zijn verschillende topics die over het opzetten van een FTP server gaan.
Er is inderdaad veel te vinden, maar een paar topics gaan specifiek over het opzetten van een ftp server en daarin wordt ook gesproken over active en passive ftp, die moet je hebben.

Feitelijk is het dan ook geen kwestie van door de bomen het bos niet meer zien want de benodigde actie betreffende forwards is bij elk topic ook hetzelfde. Dus ook even moeite nemen om de topics te lezen.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hallo ... en vraag over FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Te veel probemen + Vraag. Storing : 8 21 mrt 2015
Vraag mbt VDSL-upgrade Algemeen : 12 15 dec 2014
Vraag over laptop Algemeen : 7 04 sep 2014
Advertentie