obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox wifi verbinding werkt niet op mijn laptop en andere pc
peterB
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij helpen kan hier . Een poosje geleden zijn wij overgestapt op zon livebox pakket. Eenmaal aangesloten was de computer waar het kastje aanzit voorzien van internet.

Vervolgens was de bedoeling dat ik dan ook op mijn andere pc en laptop een vebinding ging krijgen.

Nu ontvang ik hem wel op beide maar kan hem niet ook daadwerkelijk verbonden krijgen.

Op de Pc gebruik ik een rallink kaart. Als ik probeer te verbinden dan vraagt het op een wep key. Aleen jammer als ik deze invoer dat het nog geen verbinding pakt en de eerst volgende keer dat ik het weer probeer gebeurt er weer hetzelfde.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen om de verbinding op mijn pc en laptop te krijgen hoop dat iemand tips heeft. De helpdesk heb ik al geprobeerd zowel telefonisch en per email. Helaas kwam ik hier niet verder mee



Alvast bedankt!
Gewijzigd door peterB op 10 augustus 2007, 10:58
 
rrozema
Onderop de livebox zit een sticker met daarop de WEP beveiligingssleutel voor jouw livebox. Ook vind je daar een zwart knopje met "Reg" er bij geschreven. Beide heb je nodig tijdens het aansluiten van nieuwe wireless pc's. De precieze instructies staan in het boekje dat je hebt gekregen bij de livebox. Ik heb zelf geen wireless van Orange, daarom weet ik de volgorde niet precies.

Je moet in ieder geval jouw netwerk opzoeken, de wep key invullen en de reg-knop indrukken. Zoals gezegd, ik weet niet precies in welke volgorde.
 
hevi
Deze volgorde is correct, al kun je het invullen van de wep key en het indrukken van het REG knopje ook eventueel omdraaien. Je kunt in het Livebox menu bekijken of deze draadloze verbinding actief is.

Je hebt standaard 10 minuten voordat de toegang weer gesloten wordt.

Wat niet werkt is als je zowel de Wireless Zero Configuration (XP..) als de instelingen van de kaart beide actief hebt.

Stel ook in dat deze verbinding altijd als eerste moet worden gebruikt, om te voorkomen dat je soms meelift met de buren.
Gewijzigd door hevi op 10 augustus 2007, 13:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox wifi verbinding werkt niet op mijn laptop en andere pc', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie