obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Orange ADSL + Telefonie WAG200G
Glitch
Mijn Orange abonnement word binnenkort opgelverd en ik zit te denken hoe ik mijn Linksys WAG200G kan gebruiken met de livebox.

Ik heb nu ADSL van Xs4all zonder telefonie, dus heb een telefoonkabel naar mijn kamer lopen die aangelosten is op mijn Linksys WAG200G voor ADSL. Mijn modem/router is aangesloten op mijn PC, Xbox en PS3 via netwerk kabels en hebben allemaal een vast ip in de 192.168.1.136/140 range. Dit werkt allemaal perfect en kan ook mooi porten forwarden door de vast IPs.

Ik vraag me af hoe ik deze setup kan behouden met de livebox, ik heb de livebox namelijk nodig voor de telefonie van orange.

De livebox zal ik dus bij binnenkomst van de telefoonlijn in het huis plaatsen. Ik heb begrepen dat ik dan een netwerk kabel naar mijn router/modem zou moeten leggen vanaf de livebox maar wat nog meer?

Iemand ervaring hiermee? Bedankt voor de reacties!
 
Puma
je dient jouw WAG200 in switch mode te zetten, dus modem poort niet gebruiken, DHCP uitzetten en de linksys een vast IP adres geven (bij optie LAN)

nu kun je de pc's etc aansluiten op de 4 poorten van de linksys. Daarnaast heb je ook nog een poort over op de Livebox.

Portforwarding etc doe je dan voortaan via de Livebox.

Of je bespaard jezelf al die moeite en koopt een switch voor geen 2 tientjes.
Gewijzigd door Puma op 31 augustus 2007, 17:28
 
Glitch
Oke bedankt!

Ik heb een beetje rond zitten kijken bij de setup van mij router en hier kan ik DHCP uitzetten. Mijn Local IP Address van de router is nu 192.168.1.1 dus zal dus iets anders moeten worden?
Moet ik nog iets veranderen bij Internet Connection Type veranderen, hij staat nu op PPPoA?
 
rrozema
Correct, 192.168.1.1 is in gebruik door de livebox. Verander dat naar 192.168.1.9 of zo.

Internet Connection Type hoef je niet te veranderen, je router krijgt geen internet connection meer. De kabel vanaf de livebox steek je niet, zoals voorheen, in de internet kant van je wag200g maar in een van de lan poorten. Dat is de truuk van de switch methode.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange ADSL + Telefonie WAG200G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Advertentie