obey-robots.txt
18 Januari 2018, 22:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: happy2018 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen onderwerp

Colin
Dag allemaal,

Gisteren een WLAN router gekocht (Netgear KWGR614) en de poorts die ik gebruik ingevoerd onder Port Forwarding. Nu probeer ik alle verkeer te forwarden van de Livebox naar de Netgear, die heeft als IP 192.168.1.10 gekregen. De volgende regels zijn ingevoerd onder Firewall (standaard):

Download broncode  Code
   
Name     Activated     Protocol     Port from     Port to     Local IP address     Interface name
myrouter    Yes     TCP     1     65535     192.168.1.10     mer0
myrouter    Yes    UDP    1    65535    192.168.1.10    mer0





Maar als ik ga naar bijv. Shields Up! om de poorten te testen, zijn er geen enkel open van buitenaf.

Blijkbaar mis ik iets, maar wat?

Bij voorbaat dank...
 
mesa57
Alleen jij komt in de livebox als het goed is. Probeer het maar eens via iemand anders te testen.
 
Colin
Werkt nu. Weet niet precies wat aan de hand was.

Alleen nog niet geslaagd om port 80 te forwarden naar mijn webserver....
 
mesa57
Dat forwarden lukt wel, alleen kun je dat zelf niet testen op je internet IP adres.
 
Colin
mesa57 schreef:
Dat forwarden lukt wel, alleen kun je dat zelf niet testen op je internet IP adres.


Ja, dat zie ik nu. Even op het net gegaan via een buurman en het was duidelijk dat poort 80 is geforwarded. Maar nee, op mij eigen LAN de Livebox intercepteert alle poort 80 verkeer en ik krijg alleen de LB scherm te zien.

Het is bedoeld misschien als een feature maar voor mij is het maar een bug. Sad
 
mesa57
Dat is geen bug, de meeste routers reageren zo.
Soms kun je LAN loopback instellen om dat op te lossen.
Maar bij de livebox kan dat niet.
Je kunt je website gewoon testen via het ip adres van je pc.
B.v. : http://192.168.1.10
 
Richard
Of anders gewoon in je hosts file opnemen.
Als je zelf een DNS server draait kun je het in je DNS server inpassen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Het ontbreken van NAT-loopback is wel degelijk een bug. Dat veel meer routers die bug hebben, maakt het toch niet minder een bug?
 
Richard
Bug? Waarom ben jij van mening dat het een bug is?
Greetings, Richard.
 
Colin
Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende routers, maar de Linksys WAG54G die ik voorheen gebruikt intercepteert poort 80 verkeer alleen als je expliciet het adres van de router invoerde. Alle overige poort 80 LAN verkeer was netjes doorgestuurd volgens de forward.

Dat lijkt mij toch logisch.

In iedere geval heb ik volgens de advies van Richard mijn /etc/hosts file aangepast en alles werkt nu prima.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen onderwerp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen 2 13 december 2017, 19:50
Geen TV bij Zyxel Zyxel configuratie en problemen 4 27 oktober 2017, 14:09
Geen internet Asus DSL-AC52U Eigen modem configuratie en problemen 5 26 februari 2017, 13:02
Geen toegang meer tot camera's via internet Zyxel meer apparaten aansluiten 8 15 januari 2017, 23:37
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo02:25:44
| Techguy07:52:29
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?