obey-robots.txt
16 Juli 2018, 01:10
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen onderwerp

Colin
Dag allemaal,

Gisteren een WLAN router gekocht (Netgear KWGR614) en de poorts die ik gebruik ingevoerd onder Port Forwarding. Nu probeer ik alle verkeer te forwarden van de Livebox naar de Netgear, die heeft als IP 192.168.1.10 gekregen. De volgende regels zijn ingevoerd onder Firewall (standaard):

Download broncode  Code
   
Name     Activated     Protocol     Port from     Port to     Local IP address     Interface name
myrouter    Yes     TCP     1     65535     192.168.1.10     mer0
myrouter    Yes    UDP    1    65535    192.168.1.10    mer0





Maar als ik ga naar bijv. Shields Up! om de poorten te testen, zijn er geen enkel open van buitenaf.

Blijkbaar mis ik iets, maar wat?

Bij voorbaat dank...
 
mesa57
Alleen jij komt in de livebox als het goed is. Probeer het maar eens via iemand anders te testen.
 
Colin
Werkt nu. Weet niet precies wat aan de hand was.

Alleen nog niet geslaagd om port 80 te forwarden naar mijn webserver....
 
mesa57
Dat forwarden lukt wel, alleen kun je dat zelf niet testen op je internet IP adres.
 
Colin
mesa57 schreef:
Dat forwarden lukt wel, alleen kun je dat zelf niet testen op je internet IP adres.


Ja, dat zie ik nu. Even op het net gegaan via een buurman en het was duidelijk dat poort 80 is geforwarded. Maar nee, op mij eigen LAN de Livebox intercepteert alle poort 80 verkeer en ik krijg alleen de LB scherm te zien.

Het is bedoeld misschien als een feature maar voor mij is het maar een bug. Sad
 
mesa57
Dat is geen bug, de meeste routers reageren zo.
Soms kun je LAN loopback instellen om dat op te lossen.
Maar bij de livebox kan dat niet.
Je kunt je website gewoon testen via het ip adres van je pc.
B.v. : http://192.168.1.10
 
Richard
Of anders gewoon in je hosts file opnemen.
Als je zelf een DNS server draait kun je het in je DNS server inpassen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Het ontbreken van NAT-loopback is wel degelijk een bug. Dat veel meer routers die bug hebben, maakt het toch niet minder een bug?
 
Richard
Bug? Waarom ben jij van mening dat het een bug is?
Greetings, Richard.
 
Colin
Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende routers, maar de Linksys WAG54G die ik voorheen gebruikt intercepteert poort 80 verkeer alleen als je expliciet het adres van de router invoerde. Alle overige poort 80 LAN verkeer was netjes doorgestuurd volgens de forward.

Dat lijkt mij toch logisch.

In iedere geval heb ik volgens de advies van Richard mijn /etc/hosts file aangepast en alles werkt nu prima.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen onderwerp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:40:47
| Jouk01:49:48
| slimmehenkie04:59:00
| Tiger 1 dag
| jkm04 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update