obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 Orange; Geen signaal telefoon + ADSL
TeleNee
Hi! Dit is mijn eerste post dus nogmaals; "Hi!" Wink

Alhoewel dit mijn eerste post is zal ik deze x-posten op het Orange- en Tele2-forum.

Ik zit op het moment met een klein probleempje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aangezien de helpdesks van Orange en Tele2 er totaal niks van begrijpen en elkander alleen maar de schuld in de schoenen willen schuiven.

Anyway, hier is het probleem.

Op 31 augustus jl. ben ik met mijn ADSL abonnement overgestapt van Concepts ICT naar Orange. Sindsdien heb ik geen signaal meer op mijn telefoonlijn. Voor telefonie en voor ADSL.

Mijn telefoon abonnement loopt bij Tele2 sinds juli 2007. Dit was eerst KPN maar is (zonder mijn toestemming) overgenomen door Tele2.

Afijn, nu zit ik dus bijna 2 weken zonder telefoon of internet thuis. En Orange noch Tele2 weet wat er aan de hand is. Ze kunnen alleen elkaar de schuld geven via mij als ik de helpdesk bel. Wat ik in totaal al 11 maal heb gedaan.

Nu begin ik te denken dat het misschien aan de telefoonlijnen in mijn huis zou kunnen liggen.
Het is namelijk als volgt aangesloten.

De hoofdlijn komt binnen in het huis en wordt direct opgesplitst in 2 telefoon lijnen. Daarna wordt er 1 lijn gesplit in een "modemlijn" en een "telefoonlijn".

Hierop heb ik altijd mijn modem normaal kunnen aansluiten en het heeft altijd gewerkt. Maar dit was op een ADSL abonnement en nu zit ik op een ADSL2+ abonnement. (Geen idee of dit iets uit maakt.)

Ik heb ook geprobeerd de modem aan te sluiten zonder de splitter dus nadat de lijn wordt opgesplit in 2 telefoonlijnen. En ik heb het met de LiveBox en een Linksys WAG200G geprobeerd.

Maar het zou allemaal hoe dan ook geen effect moeten hebben op mijn telefoonlijn neem ik aan, toch? Ik heb verder geen signaal op mijn telefoonlijn. Dit vind ik nog het vreemdst.

Nou ja, dat is zo'n beetje het hele verhaal. Ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen of in ieder geval mij uit kan leggen wat er aan de hand is. Ik heb het namelijk helemaal gehad na 2 weken helpdesk.

Alvast heel erg bedankt!
 
MarkBM
Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat tele2 jou telefoonlijn heeft overgenomen. Orange kan nl. geen verbinding overzetten van een tele2 lijn naar hun eigen netwerk, maar alleen van een kpn-lijn naar hun eigen netwerk.

In de LB zit al een splitter. Je moet de LB dus direct aansluiten op het ISRA punt zonder tussenkomst van extra splitters.

Ik ben bang dat je eerst een kpn-lijn moet aanvragen met een budget abo, om daar een werkende orange verbinding op te kunnen krijgen.

 
TeleNee
MarkBM, heel erg bedankt voor je antwoord! IK heb nu al het gevoel dat ik dichterbij een oplossing kom.

Wel gek dat Orange geen verbinding over een tele2 lijn kan maken. Concepts ICT kon dat dus blijkbaar wel.

Maar wat is het verschil tussen een tele2 en KPN lijn eigenlijk? Ik bedoel, ze kunnen toch niet zomaar een lijn overnemen en dan een hele andere service bieden?
Wat maakt de tele2 lijn zo dat Orange er geen verbinding op kan maken.

Overigens heb ik de splitter er tussenuit gehaald. De lijn wordt overigens wel nog gesplit in 2 telefoonlijnen, maar dat zit ergens in de muur, dus daar kan ik niet bij. Lijkt me ook niet dat dit veel uitmaakt.

Anyway, heel erg bedankt nogmaals voor je antwoord.
 
Lizard
MarkBM wat jij zegt klopt niet.

Sinds een tijdje ondersteunt Orange ook het overzetten
van nummers vanaf niet KPN lijnen.

Zie hier.
Gewijzigd door Lizard op 11 september 2007, 20:21
 
TeleNee
Nou, het is nu 2 weken nadat mijn ADSL is overgezet en opeens werkt mijn telefoonlijn weer!

Tele2 had mij verteld een bried te hebben gestuurd vorige week. Deze heb ik nooit ontvangen maar mijn lijn werkt wel weer Grin

Internet heb ik nu op verscheidene manieren geprobeerd aan te sluiten. Dit is uiteindelijk gelukt dmv de LB direct aan te sluiten op de lijn nadat deze gesplit is in 2 telefoonlijnen.

Mijn andere modem werkt nog steeds niet alhoewel ik volgens mij wel de goede instellingen heb gebruikt.

Ook komt de snelheid niet boven de 1,62 MB als ik download. Is dit normaal? Of moet ik hem toch maar anders aansluiten?

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties nogmaals!
 
rrozema
je livebox moet -zonder splitter- op 1 paar draadjes worden aangesloten.

Elke 'lijn' bestaat uit een setje van 2 aders. Dus als het goed is komt er bij jou (in het ISRA) een kabel het huis binnen met tenminste 4 draadjes, waarschijnlijk een rode, een blauwe plus een oranje en een witte. Waarschijnlijk zit er ook nog een blanke aarde draad bij.

De rode + blauwe draad is 1 lijn en de oranje + witte draadjes zijn samen je andere lijn. Gewoonlijk worden slechts de rode en de blauwe draad gebruikt en de witte plus oranje dienen als reserve. Wat ik van jouw verhaal begrijp heb jij echter beide paren in gebruik, elk bij een andere telecom provider. Dit soort configuraties zijn ongewoon en er zijn mensen van minstens 3 bedrijven (KPN, Orange en Tele2) bij betrokken om ze tot stand te brengen. Bovendien heerst er een gespannen sfeer tussen die mensen omdat ze elkaars concurrenten zijn maar gedwongen worden door de OPTA om samen te werken. De kans dat er iets fout gaat bij het aansluiten van jouw 2 lijnen in de centrale is dan ook extreem groot.

Wanneer jij spreekt over 'wordt opgesplitst', bedoel je daar inderdaad mee dat je 2 telefoonrekeningen krijgt (zoals ik hierboven beschreef) of bedoel je dat er ergens een kastje in jouw huis zit waar 2 draadjes in gaan en waar aan de andere kant 4 draadjes uit komen?

In het laatste geval moet je echter dat kastje weghalen en je livebox aansluiten op de 2 draadjes die het kastje ingingen. De 'telefoon' draad sluit je aan op de 'phone' aansluiting van je livebox. De 'modem' lijn laat je los hangen; hiervoor komt je utp (=netwerk) kabel in de plaats.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 Orange; Geen signaal telefoon + ADSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie