obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding werkt niet meer na reset Livebox
Bagheera
Op de een of andere vage manier werkt de forwarding van poorten niet meer na een reset van de LiveBox. (Overigens op advies van Orange)

Firmware is 3202WNLB_22204E

Het vreemde is dat als ik een poort openzet voor remote toegang tot de livebox zelf dan is er niets aan de hand. Dan geeft een poortscanner zelfs aan dat die poort netjes "unsecure'" is en verbinding maken lukt dan ook remote.

Echter als ik simpele poorten als 80 of 3389 opengooi dan doet de firewall zo goed zijn best dat ie ze blijft blokkeren. Dit heeft voorheen gewoon gewerkt.

De Livebox is al meerdere keren opnieuw herstart en opnieuw ingesteld.

Orange geeft te kennen er geen ondersteuning op te geven, echter lijkt mij de software corrupt. Echter werdt niet geaccepteerd en ik belandde uiteindelijk weer terug in het menu... Angry

Bestaat er op de livebox nog zoiets als een volledige reset waarbij de firmware er wordt terug gezet zoals ie uit de doos kwam?

Of heeft iemand nog andere bruikbare tips.

Wens is om de firewall van de livebox te blijven gebruiken en niet direct over te gaan op een echt modem/router/switch. Grin
 
rrozema
Je kunt de livebox terugbrengen naar z'n fabrieksinstellingen door de stroom er af te halen, dan de reset knop indrukken en vast houden, dan de livebox aan zetten. En pas wanneer de lampjes aangeven dat de reset gelukt is (+-10-20 sec) de reset knop los laten. Dit zet echter alleen de instellingen terug, de oude firmware krijg je er niet mee terug.

Om port forwarding goed te laten werken zijn er een paar dingen waar je op moet letten:
1 - geef je pc een vast ip adres, bijv. 192.168.1.9,
2 - gebruik het 'firewall' scherm in de standaard mode van de livebox configuratie. Gebruik NIET de firewall instellingen in het advanced scherm.
3 - zet ook de poorten open in je windows (xp/vista) firewirall
4 - vergeet niet de forward in het livebox configuratie scherm op 'enabled' te zetten.
5 - maak de juiste keuze voor TCP/UDP, raadpleeg [url=www.portforward.com]portforward[/url] om zeker te weten welke poorten je moet forwarden voor jouw toepassing,
6 - niet alle applicaties werken middels portforwarding even goed als wanneer ze direct aan het internetadres hangen. Voorbeelden zijn sommige vpn types, sommige voip-toepassingen en ook sommige p2p programma's doen het minder goed achter een NAT router.
 
wipneus75
Na reset volgens de aanwijzingen uit het eerste antwoord ben ik opnieuw poorten gaan openzetten: poort 80 en poort 3389.

Vervolgens heb ik een poortscan gedaan met als resultaat dat alles nog steeds dicht staat. Ik heb http://www.ipscanner.nl/port-scan-mijn-ip-adres.html hiervoor gebruikt.

Ik ben dus geen stap verder gekomen.
LiveboxFast3202--3*W2K3server--3ComSwitchOfficeConnect8Port--5PC's XPpro
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding werkt niet meer na reset Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie