obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Minder snelheid met alternatief modem?
REVink
Onlangs heb ik mijn LiveboxSad van Orange vervangen voor een Draytek 2800G.
Zeker qua het draadloos een verademing.Smile
Echter normaal kon ik met mijn Eweka abbo met 1.1 MBps downloaden en mijn snelheid komt nu niet hoger dan 745 KBps.Frown
Mijn vraag is dus heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
 
rrozema
Was tijdens de 1.1MBps meting je pc ook draadloos verbonden met het internet? of gebruikte je toen nog een netwerkkabel? wireless is altijd trager dan bedraad, ondanks alle mooie verkooppraatjes.

Je kan daarnaast je adsl instellingen nog even verifieren, dat je echt op adsl 2+ zit bijvoorbeeld. verder kun je eens proberen of je met tcp optimizer nog extra snelheidswinst kunt halen. Tenslotte hoor ik van andere gebruikers de laatste dagen meer geluiden dat eweka wat problemen heeft met de snelheid, dus het zou ook nog aan eweka zelf kunnen liggen.
 
REVink
hai RRozema,

Bedankt voor je bericht.
Ik was er vergeten bij te zeggen dat het in beide gevallen om een bedrade aansluiting ging met dezelfde pc.
De berichten inderdaad gevolgd over Eweka.
Ik deel dit abbo met mijn buurman (al geruime tijd) en hij heeft nog steeds dezelfde snelheid (1.3MBps) bij mij was het altijd 1.1MBps overigens. Ik ga in ieder geval (hoe dan ook tijdelijk) de Livebox even terugplaatsen om te kijken of ik dan wel weer de maximum snelheid kan halen. Btw, hoe kan ik dat checken of ik daadwerkelijk op adsl 2+ zit?

Ik hou je op de hoogte.

Mvgr, René.
Gewijzigd door REVink op 02 oktober 2007, 08:34
 
REVink
Beste RRozema,

Nog even bezig geweest en uiteindelijk heeft jouw suggestie over de adsl2+ instelling de oplossing gebracht.
Ik heb de Modulation veranderd van G.DMT naar Multimode en de snelheid is nu gelijk aan die van de Lifebox.
Nog hartelijk bedankt voor je reactie en het meedenken. Smile

Mvgr, René.
 
rrozema
Goed zo. Blij dat je het toch gevonden hebt.
 
REVink
Bij deze zet ik voor de volledigheid nog een Printscreen van de juiste insyellingen voor Orange via een Draytek.
REVink voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door REVink op 12 oktober 2007, 07:36
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Minder snelheid met alternatief modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie