Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Kan laptop niet meer aanmelden
luco53
Hoi!

Ik kan een laptop ineens niet meer aanmelden.
Alles staat goed, automatisch IP-adres verkrijgen enzo.
Bij controle van de LB zie je dat de LB een IP-adres toekent, maar op de laptop wordt gemeld dat ie bezig is een IP-adres te verkrijgen... en daar blijft het bij en uiteindelijk komt er geen verbinding tot stand.

Als de laptop wordt voorzien van een vast IP-adres (hetzelfde dat de LB uitgeeft) dan komt de verbinding probleemloos tot stand, ECHTER... er is geen internetverbinding.

Voor alle duidelijkheid... met andere netwerken contact maken ÉN internetverbiding krijgen is geen probleem vanaf dezelfde laptop.

Een andere draadloze verbinding (draadloze USB-netwerkadapter aan een vaste desktop) heeft geen problemen.

De LB is aan de LAN-poort met een US Robotics 9108 verbonden, die als AP fungeert en voor de (draadloze) doorverbindingen zorgt.

Zou dit iets met de Firmware update te maken kunnen hebben(?)
Iemand enig idee?

luco53

luco53 schreef:
Hoi!

Ik kan een laptop ineens niet meer aanmelden.
Alles staat goed, automatisch IP-adres verkrijgen enzo.
Bij controle van de LB zie je dat de LB een IP-adres toekent, maar op de laptop wordt gemeld dat ie bezig is een IP-adres te verkrijgen... en daar blijft het bij en uiteindelijk komt er geen verbinding tot stand.

Als de laptop wordt voorzien van een vast IP-adres (hetzelfde dat de LB uitgeeft) dan komt de verbinding probleemloos tot stand, ECHTER... er is geen internetverbinding.

Voor alle duidelijkheid... met andere netwerken contact maken ÉN internetverbiding krijgen is geen probleem vanaf dezelfde laptop.

Een andere draadloze verbinding (draadloze USB-netwerkadapter aan een vaste desktop) heeft geen problemen.

De LB is aan de LAN-poort met een US Robotics 9108 verbonden, die als AP fungeert en voor de (draadloze) doorverbindingen zorgt.

Zou dit iets met de Firmware update te maken kunnen hebben(?)
Iemand enig idee?

Vergeten te vermelden dat ik voor alle zekerheid de LB heb geRESET, waarna ik ook de firmware update ontdekte.

Vanavond was de LB zelf de kluts weer eens kwijt (geen telefoon meer) en heb ik 'm wederom geRESET. Ik bedoel hiermee dus ook een echte harde RESET, naar standaardinstellingen.
Op dit moment werkt alles weer...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan laptop niet meer aanmelden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 Sep 2019
Advertentie