obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
misschien een domme vraag printer
denise
Ik ben dus niet zo technisch maar ik vroeg mij het volgende af.
Ik werkt vooral draadloos in de huiskamer. Maar mijn bureau met printer en livebox staan in mijn slaapkamer. Zou het nou niet mogelijk zijn mijn printer via een USB kabel aan te sluiten op de livebox (mijn printer heeft helaas geen netwerk ingang) en dan op 1 of andere manier gewoon printen terwijl ik in de huiskamer zit. Nu moet ik steeds met mijn laptopje naar de slaapkamer lopen als ik wat wil printen. Als dit niet kan, misschien dat jullie weten hoe wel? Bedankt.
 
Richard
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Iemand die vraagt is altijd slimmer dan iemand die niet vraagt, want als je iets vraagt kun je ook iets leren. Daarom is een vraag niet dom.Smile

Dat duidelijk hebbende even terug naar je vraag.
Het antwoord is normaliter nee, aangezien deze aansluiting voor een pc is. Een netwerkprinter zou er dus wel op kunnen werken eventueel.
Deze printers zouden het wel kunnen vermoedelijk:
HP 845
HP Laserjet 2100 - Met Laserjet 2100 PCL6 drivers.
HP Photosmart 2570
HP photosmart P1000
Samsung ML-1610
Epson Stylus CX3200

Misschien nog andere. Dit is de gebruikte methode:

1.) Voeg handmatig nieuwe printer toe (niet laten zoeken)
2.) Maak een nieuwe poort aan
3.) Selecteer tcp/ip poort
4.) Geef ip adres 192.168.1.1 in
5.) Wacht tot windows de foutmelding geeft dat de poort niet goed gedetecteerd kan worden en kies dan HP Jetdirect uit de lijst.
6.) Kies dan je printerdriver en het zou moeten werken.
Eventueel de printerdriver van je cd bij de hand hebben.

LET OP! Dit heb ik ook van internet geplukt en dus niet zelf getest.

Als je niet zo'n printer hebt of je krijgt deze methode niet werkend, dan zijn er nog twee mogelijkheden, misschien wel meer maar deze twee zijn me bekend.
1.) Je koopt een printerserver en sluit daar je printer op aan, deze printservertjes zijn over het algemeen kleine kastjes. Zo heeft Linksys er bijv. eentje voor rond de 55 euro.

2.) Je koopt een router met ingebouwde printserver en sluit deze aan volgens de in de faq aanwezige switch methode.
Routers met ingebouwde printserver liggen rond dezelfde prijs of iets duurder.


Greetings, Richard.
 
denise
Hoi,

Dankjewel voor je antwoord !!! Ik heb dus helaas geen netwerk printer. (verkeerde gekozen bij het kopen) Dan wordt het denk ik toch een printserver. Ik dacht echt dat die dingen veel duurder waren. Ontzettend bedankt !!!
 
Richard
Ik dacht ook dat ze duurder waren, maar ze zijn schijnbaar weer goedkoper geworden. Of het moet zijn dat de combi's duurder zijn, dus de printservers die zowel USB alsook Parallel aansluiting hebben.

Ik zal je even een pm sturen met een voorbeeld, doch misschien zijn ze nog wel uitgebreider en goedkoper te krijgen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'misschien een domme vraag printer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
printer verbinden met HG655D Frequently Asked Questions : 2 27 feb 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
HG655d configureren voor Canon printer?? Huawei configuratie en problemen : 7 25 jun 2015
Te veel probemen + Vraag. Storing : 8 21 mrt 2015
Advertentie