obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
GEEN signaal
Sabas
Goedemiddag ik heb meerdere threads door gelezen om te kijken of er een oplossing voor ons probleem daar staat, maar niks kunnen vinden.
Wij hebben sinds een maand een nieuwbouwhuis en hebben een maand geleden Orange ADSL Extra aangevraagd. Het aanvragen was geen enkel probleem en we kregen schriftelijk een bevestiging dat we na 3 weken gebruik konden gaan maken van de aansluiting. Echter na 3 weken nog niks en de status van de aanvraag nagekeken deze stond nog steeds op "stap 3" (uw verbinding wordt opgeleverd rond ..-..-..) Vervolgens de helpdesk gebeld die vrij vrij vlot werd opgenomen. Bleek dat er enige vertraging te zijn aangezien er momenteel vrij veel nieuwe verbindingen opgeleverd moeten worden. Geen probleem dan wachten we even. Echter een week later nog niks, nogmaals gebeld en weer exact hetzelfde verhaal gehoord. De volgende dag kregen we de Livebox en een dag later kregen per email te horen "gefeliciteerd uw ADSL verbinding is opgeleverd en actief" dus wij gelijk de Livebox aangesloten op de correcte manier (het ISRApunt) maar wat we ook deden of probeerden het @lampje bleef knipperen. Dan toch maar weer de Helpdesk bellen. Na alle stappen te hebben doorlopen om te controleren of de Livebox correct aangesloten was gaf de Helpdesk medewerker het ook op en zou het gaan doorgeven aan de technische dienst. Geschatte tijd om het probleem op te lossen circa 1 week. Na een dikke week maar weer gebeld met de helpdesk en gevraagd hoe het er nu voor stond. Bleek dat ons dossier nog steeds in behandeling stond bij de technische dienst. Heb de helpdesk medewerker nog gevraagd hoe het zat met de KPN monteur die volgens de 1e brief zou langskomen. Maar volgens hem was dit niet nodig aangezien Orange de lijn huurt van KPN en volgens hun er signaal op onze lijn gestuurd wordt. Volgens onszelf zit er no iets qua bedrading niet aangesloten aangezien we in een nieuw huis wonen dat net een maand gelden is opgeleverd en dat er wellicht iets omgezet/aangesloten dient te worden in de "grijze KPN kast" in de straat. Dat kon deze meneer ons niet vertellen en er werd me gezegd elke dag te contoleren of het @lampje nog steeds knippert. Er zal eerst van afstand getracht worden het probleem op te lossen en als dat niet lukt komt er een monteur langs. Het is nu weer bijna een week later en we hebben nog steeds niets van Orange gehoord.
Is het een idee om KPN direct te benaderen om hun te laten controleren of de aansluiting inderdaad actief is gemaakt? En hoe kan ik dit het beste doen ?

Bij voorbaat dank voor uw reactie
 
Bluesbrother88
Hallo Sebas.
Ben blij dat er nog iemand is die hetzelfde heeft als ik.
Ik heb namelijk ook ADSL Extra + telefonie besteld bij Orange. Het pakket was er zeer snel. De verbinding zou 16 oktober worden opgeleverd; door vertraging werd dit 18 oktober. Ik kreeg een email en een brief waarin stond dat de verbinding opgeleverd was.
Toch bleef het -@- knipperen. Telkens weer gebeld; dan zou de TD er naar kijken en dan moest ik zelf weer in de meterkast kijken. Ik word er gek van.

Nu 31 oktober heb ik nog steeds geen signaal en het @tje blijft knipperen.

Morgen verloopt mijn abonnement bij @home voor internet en telefonie.
We zijn sowiezo al 2 weken onbereikbaar, omdat Orange het nummer al overgenomen heeft van @home, maar kan nog geen telefonie leveren.
Ik heb nu al spijt om voor Orange gekozen te hebben. Bij @home heb ik ook problemen gehad, daar niet van; maar de manier waarop je telkens weer wordt afgewimpeld bij Orange met: "Gewoon elke dag kijken of het lampje brandt" vind ik absurd. Dit kwam niet bij @home voor en daar werden problemen snel opgelost.

Hoelang zal het nog duren voordat het werkt vroeg ik aan die medewerker. Maar hij kon daar niks over zeggen. Zo wordt je lekker aan het lijntje gehouden.

Ik heb KPN gebeld; maar die kunnen voor ons doen en ze kunnen niet zien of er wel of geen signaal op de kabel staat. Dat is allemaal het terein van Orange. We schieten dus niks op.
 
rrozema
Voor Sabas en BluesBrother88 hierboven is het al te laat. maar laat ik het nog maar eens herhalen voor de rest van de mensen: Als je een Orange ADSL abonnement wilt afsluiten is het NIET verstandig om Orange je lijn te laten overnemen.

Mijn advies: neem een Orange ADSL extra abonnement en je kan er ook telefonie bij nemen maar laat Orange NIET je nummer overnemen. Hou gewoon je KPN nummer bij KPN aan. Je blijft dan de 2 maandelijkse rekening van KPN krijgen; deze is echter -wanneer je deze omzet naar KPN budget- op een paar centen na net zo hoog als de lijn huur kosten die Orange je nu niet in rekening brengt.

Deze situatie heet officieel 'line-sharing'; je hebt telefonie van KPN en adsl van Orange over dezelfde 2 koperdraadjes. Je krijgt van Orange een nieuw extra telefoon nummer. Dat nummer kun je gelijk weer vergeten, je kunt namelijk nog steeds gebeld worden op je 'oude' kpn nummer. De uitgaande gesprekken (= wanneer je zelf iemand belt) gaan echter via Orange telefonie en dus voor het goedkope Orange tarief.

Dit heeft meerdere voordelen; maar de belangrijkste is wel dat je nog steeds kunt bellen en gebeld worden als je problemen hebt met je Orange aansluiting zoals de beide mensen hierboven.
 
Sabas
Inmiddels enige tijd later hebben we dan uiteindelijk toch internet.
Heb nog diverse malen naar de helpdesk gebeld met de laatste 2 keer een uitdrukkelijk verzoek om een monteur langs te sturen om "te labelen en te checken" aangezien dat in onze ogen het probleem zal gaan oplossen. En ja hoor nog geen dag later belt KPN om een afspraak te maken om de volgende dag langs te komen. Positief dus, in tegenstelling met sommige andere verhalen die ik hier over de service van KPN heb gelezen. De monteur zag het in 1 oogopslag, vertelde dat hij "iets" moest doen in de centrale en dat dan het probleem zou zijn opgelost. En ja hoor na 20 minuten een telefoontje van dce monteur en alles werkt inmiddels naar behoren.

Snap alleen niet waarom het zolang heeft moeten duren aangezien Orange al in de bevestigingsbrief die we kregen na het afsluiten van het abonnement aangeeft een KPN monteur hiervoor langs te sturen.
Was dit gewoon gelijk gedaan dan waren we dik tevreden geweest met alles.
Maar goed het werkt en dat is het belangrijkste.


En @RROZEMA we hebben JUIST gekozen voor dit Orangeabonnement om juist geen KPNabbo meer te hoven hebben. Dus ook geen KPNbudget of iets dergelijks.
 
rrozema
@sabas: prima dat jullie het belangrijker vinden om geen 2 rekeningen te krijgen dan zeker te weten dat je telefoon het altijd zal doen.

Ik blijf iedereen adviseren om toch vooral hun kpn nummer aan te houden. Orange telefonie is namelijk voice over IP: heb je geen IP verkeer, dan zul je gelijk ook geen telefoon meer hebben. Door je KPN nummer aan te houden voorkom je dat je niet meer kunt bellen/gebeld kunt worden mocht je adsl het (weer) eens niet doen. Voor het prijsverschil hoef je het nauwelijks te laten, maar Orange zal je dit niet vertellen want het is voor Orange wel duurder...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'GEEN signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie