obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding met Livebox
Tuinplant
Ik heb een Linksys PCMCIA kaart in de Livebox. Dit om een laptop draadloos te koppelen met het netwerk.
De verbinding met de laptop lukt niet, terwijl de koppeling blijkbaar wel aanwezig is (als ik "Netwerken" selecteer op de laptop staat de koppeling gewoon aangegeven als beveiligd netwerk) Ook het invoeren via Eigenschappen van de WEP-key levert geen verbinding op.
Heeft iemand een suggestie?
 
OrangeExpert
Probeer eens het reg knopje in te drukken onderop je livebox. Dan gaat je lampje knipperen van de draadloze kaart en heb je een paar minuten de tijd om je netwerk te koppelen. Hij gaat dan namelijk je mac adres registreren. Staat ook in de handleiding Wink. Anders kan je ook je mac adres filtering uitschakelen.

Succes
 
Tuinplant
Hartelijk dank voor jouw reactieSmile
Het indrukken van het REG knopje heb ik al uitgeprobeerd; dit hielp ook niet. Het gaat allemaal goed t/m het invoeren van de WEP-key. Hierna wordt getracht contact te maken wat echter meteen wordt afgebroken. Andere verbindingen functioneren wel, zoals met USBkabel op de Livebox of verbinding via ander (onbeveiligd) netwerk.
 
rrozema
Je hebt toch echt een probleem met de beveiliging van je draadloze netwerk. Een van de instellingen staat niet goed.

Zowel je livebox als ook je pc moeten ingesteld staan op WEP met de WEP-Key zoals die op de sticker onderop de livebox staat. En je dient het mac adres van je pc te registreren met de REG-knop om in de mac-filter lijst terecht te komen. Een van die dingen staat bij jou niet goed, een andere conclusie kan ik niet vinden.

Als je er niet uit komt, reset je livebox dan eens naar de fabrieksinstellingen (reset-knop ingedrukt houden bij het opstarten van de livebox) en registreer daarna je pc opnieuw met het reg-knopje. Als het goed is, staat hij dan weer ingesteld zoals ik het zojuist beschreef.
 
Tuinplant
Probleem lijkt opgelost ........
Bedankt voor de adviezen !!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding met Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie