obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Acces point
maasai
Beste mensen,,
Ik wil graag draadloos internet via een eigen router/accespoint achter de live-box maar als ik hier lees zakt de leken-moed mij in de schoenen.


Toch maar 2 vragen:
-waar kan ik vinden hoe je een accespoint installeert, zodat ik kan beoordelen of me dat gaat lukken ?
-Live box is g-technologie, heeft het zin om een accespoint met n-technologie te kopen (beter bereik?) ?

zeer bedankt!
 
OrangeExpert
Beste Maasia,

Zelf zou ik kiezen voor de Linksys WRT150N. Prima apparaat en je hebt een betere maar vooral stabielere dekking. Installeren is niet zo moeilijk kijk even naar deze link http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1469

Succes
Gewijzigd door OrangeExpert op 21 november 2007, 20:48
 
maasai
dankjewel

maar dat is toch een 'echte'router en dan is het installeren toch nog moeilijker?
 
mesa57
Klopt. Ik heb er een dlink 2100-ap+ achter hangen.
Je hoeft alleen je wireless netwerk te configureren.
 
rrozema
g- en n-technologie antwoord: de livebox gebruik je enkel als router, niet als access point. Het doet er dan ook niet toe welke technologie de livebox ondersteunt: jouw access point en je clients moeten elkaar kunnen 'begrijpen'. Je hebt enkel wat aan de (duurdere) toegevoegde waarde van n-technologie als zowel je access point als ook je client(s) deze technologie ondersteunen. Een kanttekening: n-technologie is 'backward-compatible'. D.w.z. je kunt een g-client gebruiken tesamen met een n-access point. Je kunt daardoor bijvoorbeeld een laptop met een snelle n-technologie adapter hebben terwijl je nog andere apparaten met een g-adapter gebruikt op hetzelfde netwerk. Dus je hoeft niet in 1 keer helemaal over op de duurdere technologie en je oude hardware weg gooien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acces point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Acces-point creëren Huawei configuratie en problemen : 11 08 nov 2014
Huawei als access point Huawei configuratie en problemen : 23 31 jul 2014
TG712 als access point achter Huawei? Thomson meer apparaten aansluiten : 3 10 okt 2013
Advertentie