obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
WAN of switch voor router achter livebox?
maasai
hallo

Ik hen gezien dat beide instellingen behandeld worden en begrijp dat WAn de ingewikkelste is, en ik vraag mij dus af waarom men voor deze zou kiezen?\\bvd
Rob
 
Richard
Nja, ingewikkeldste is een groot woord. Het vergt iets meer werk.

De WAN methode is geschreven ten tijde dat ik nog niet wist dat de switchmethode ook kon werken met draadloze apparatuur, dat bleek achteraf wel het geval.

De WAN methode kan gebruikt worden als de router funktionaliteit heeft die de Livebox niet bezit.
Zo zijn er routers die meer instellingsmogelijkheden hebben, een betere firewall, standaard meer portforwards of uPnP ondersteuning.
Dit laatste heeft de Livebox niet en dat zou al een reden kunnen zijn om de WAN methode te gebruiken.

Verder kan de WAN methode ietwat aangepast ook gebruikt worden als je alle verkeer laat afvangen door de Linuxmachine die als router en firewall werkt of een andere server.
Alleen wordt dan de WAN poort de NIC van desbetreffende server, er zijn mensen die dat graag zo laten werken voor allerlei redenen, waaronder ikzelf.

Het kan zijn dat op sommige routers ofwel de ene ofwel de andere methode niet werkt. Door beide mogelijkheden te noemen heeft men altijd een keuze mogelijkheid.

Dus er zijn nog altijd argumenten om voor de WAN methode te kiezen, maar voor de meesten volstaat de ietwat eenvoudigere switch methode.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WAN of switch voor router achter livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie