obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
orange. oplichting of gewoon ontwetendheid
don_co
bij deze mijn verhaal. sinds 21 september heb ik een orange adsl internet/telefonie abonnement. Door de afdeling verkoop is mij verzekerd dat ik minimaal 15Mbit/sec zou halen en dat ik niet de ellende zou hebben welke ik bij de kpn had (wegvallen signaal, tijdens internet niet kunnen bellen en andersom enzovoorts). Helaas vanaf dag 1 heb ik ook hier bij orange de zelfde problemen. Na menig telefoontje (prepaid) en mail verkeer (op de weinige momenten dat ik internet had/heb). Als ik dan om opheldering vraag krijg ik of geen antwoord of er wordt gesproken over een migratie die plaats gaat vinden. Nu ruim 2 maanden verder werkt het nog niet, ik kom als ik internet heb niet boven de 5 Mbit/sec uit en met een regelmaat moet ik de livebox resetten. dit heeft me al ruim 200 euro gekost aan belverkeer ( en dit ondanks de 2 maanden gratis abonnement)

Waarom behandeld orange zijn klanten zo. Is dit nou oplichterij van orange, dat ze niet kunnen leveren wat ze zeggen en werken er gewoon domme mensen die een briefje oplezen en daar mag je het mee doen.
Wie kan me hier mee helpen, want ik ben in alle staten en zit er over na te denken om naar geschillencommissie te stappen en naar de das rechtbijstand. want dit moet niet mogen
 
rrozema
Het is geen oplichterij, het is een beleid dat wordt toegepast om de prijs laag te kunnen houden. En jij hebt daar zelf voor gekozen: of heb jij een andere reden dan de prijs gehad om voor Orange te kiezen?

Orange levert namelijk een hi-tech product voor een spotprijs. Dat doet ze door een standaard oplossing aan te bieden (ik beperk me hier even tot adsl extra) welke met een paar opties uitgebreid kan worden (veiligheidsdiensten, wireless en telefonie). Dit pakket is speciaal samengesteld om eenvoudig en tegen zo laag mogelijke kosten zo veel mogelijk klanten te kunnen bedienen. Ook de Orange helpdesk werkt op die manier: het zijn veelal goedkope krachten die volgens een vast draaiboek een lijstje met veelgestelde vragen en antwoorden afwerken. Het is een botte bijl methode, maar zo kan toch het gros van de problemen worden opgelost terwijl de kosten laag gehouden worden.

Voor het zoeken naar oplossingen voor specifieke problemen heb je goed opgeleide mensen nodig, welke duur zijn. Orange snapt ook wel dat ze niet zomaar alle klanten met problemen kunnen afwimpelen, dus ze hebben wel wat van die duurdere mensen, maar het zijn er maar weinig. Het is goedkoper om een deel van de klanten te verliezen die problemen tegenkomen die niet door de helpdesk kunnen worden verholpen dan om meer dure krachten aan te nemen. Jij hebt blijkbaar pech en bent een van die mensen die een probleem ondervinden dat niet binnen het draaiboek van de helpdesk valt.

Je hebt 2 opties:
1 - je zegt Orange op en gaat naar een duurdere provider (xs4all heeft bijvoorbeeld een zeer goede naam wanneer het gaat om problemen te kunnen oplossen) of
2 - je houdt Orange aan en wacht af totdat jouw probleem door de Orange technische dienst (de duurdere medewerkers) wordt opgepikt.

Helaas voor jou kan het bij Orange wel enkele maanden duren voordat je probleem wordt opgepikt door de 2e lijn. Als je een beetje verstand van zaken hebt kun je echter zelf nog wel wat dingen controleren/regelen en daar komt nu net dit forum van pas. Hier kun je vragen of iemand anders een dergelijk probleem al eens is tegengekomen. En zo ja, wat er aan gedaan is. Jouw geval lijkt niet uniek; er zijn hier meer mensen bij wie de verbinding niet stabiel/niet snel is. Beschrijf je situatie eens en mogelijk springt er iemand in die je een suggestie kan doen.

Rechtsbijstand/geschillencommisie inschakelen kan ook, maar in het beste geval krijg je over een lange tijd een paar centen terug. Een werkende internet verbinding kunnen zij niet voor je regelen en al helemaal niet op korte termijn.
 
don_co
dank je wel voor je reactie. Ik heb gekozen voor orange om het simpele feit dat het aangeboden pakket (door de telefoon) me interressant lijkt en geloof me dit wat ik heb genomen is bepaald niet de goedkoopste. maar dat ter zijde. mijn probleem is dat met regelmaat, en dan bedoel ik gemiddeld 4 x per dag ik mijn live box moet resetten omdat ik geen adsl verbinding meer heb. dus geen telefonie en geen internet. dit speelt dus nu al ruim 2 maanden. er is al een monteur van baas telecom geweest en die heeft geconstateerd dat het niet bij mij ligt maar bij de centrale en dat orange me moet omschakelen naar een goed werkend iets. en daar ligt dus het probleem. dit gebeurd op 1 of andere manier niet en uit een ping test blijkt dat ik 3660 kb/s kan downloaden en 440 uploaden. ze leveren dus niet wat ze me hebben aangeboden en waar ik dus wel 42 euro per maan voor betaal. en als je dan vraagt van goed laat iemand me maar bellen die toezeggingen kan doen over mijn gemaakte kosten van ruim 200 euro. dan is er niemand thuis.

ik gok nog even op orange en niet om de prijs maar om de belofte en anders zie ik wel wat ik doe
 
Tiger

Quote

marc gouw schreef:
Volgens het crontact (artiekel 12) 'Orange kan echter niet instaan voor de juistheid (van de door de Hepdesk) verstrekte informatie'.


Hoi Marc,
Volgens mij is Orange wel degelijk verantwoordelijk voor de informatie die de helpdesk verstrekt voor alle duidelijkheid hier artikel 12.3

(12.3) De informatie die wordt verschaft door middel van de door Orange verzorgde informatiediensten wordt met de nodige zorg samengesteld. Orange kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.

Aan de hand van de vele slechte berichten die ik op dit forum lees over de informatie die de helpdesk geeft kan ik mij niet indenken dat die info dan met zorg is samengesteld.

Alleen zou ik niet weten welke instantie of organisatie hier wat aan kan doen om dit te verbeteren voor de klant die eigenlijk toch Koning zou moeten zijn.

Groeten Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'orange. oplichting of gewoon ontwetendheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie