obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
LiveBox + Orange Telefonie abo + ATA zoals de Linksys SPA3102
siliconaddict
Wie o wie heeft zijn ATA aan de praat gekregen achter de LiveBox met een ADSL Family abo (internet + telefonie)?

Volgens de Orange ADSL helpdesk gebruikt Orange in mijn regio voor VoIP ook SIP (en geen H.323 zoals ik had gehoopt), en ook SIP poort 5060. Net als de goedkope VSP's (VoipCheap, FreeCall etc.) in mijn SPA3102, die sinds ik over ben van Speedlinq naar Orange (op 3 december j.l.) dus niet meer werkt... Frown

Ik heb de Orange ADSL helpdesk al gevraagd om mijn SIP gegevens, zodat ik de SPA3102 kan programmeren en gaan gebruiken i.p.v. de ATA in de LiveBox, maar die kunnen (willen) ze me niet geven Sad
 
siliconaddict
Zojuist weer gebeld met de Orange ADSL helpdesk, volgens hun gebruikt Orange in onze regio voor VoIP ook SIP (en geen H.323 zoals ik had gehoopt), en ook SIP poort 5060. Net als de goedkope VSP's (VoipCheap, FreeCall etc.) in mijn SPA3102, die sinds we over zijn van Speedlinq naar Orange (op 3 december j.l.) dus niet meer werkt... Frown

Ik heb de Orange ADSL helpdesk (verschillende medewerkers) een aantal keren gevraagd om onze SIP gegevens (die ik bij mijn vorige provider Speedlinq zonder problemen kreeg), zodat ik de SPA3102 kan programmeren en gaan gebruiken i.p.v. de ATA in de LiveBox, maar die kan (wil) Orange dus pertinent niet vrijgeven Sad !

Ik heb daarom zojuist een KPN BelBudget abo voor € 10,50/mnd aangevraagd "Geschikt telefoonabonnement als je weinig belt en toch bereikbaar wilt zijn. De gesprekstarieven liggen hoger dan bij een BelBasis of BelVrij abonnement." Omdat 95% van onze gesprekken toch via de Linksys SPA3102 lopen zal me dat een zalige zorg zijn, en de kosten van de nieuwe aansluiting (we waren natuurlijk al weg bij de KPN) hebben we er in een maand weer uit door de veel lagere gesprekskosten. Ons telefoonnummer wordt geporteerd van Orange naar KPN.

Bedankt Orange Nederland! Nou verdienen jullie dus helemaal niets aan ons, alleen tot 3/12/2008 de € 5/mnd voor het telefonie abo. Dom dom dom :p .

Al met al zijn we nog steeds goedkoper uit dan bij Speedlinq, alleen niet zo goedkoop als ik had gedacht... En ons nieuwe Orange abo is wel sneller dan het oude Speedling abo, dus we zijn er sowieso op vooruit gegaan.

Zucht...
Gewijzigd door siliconaddict op 06 december 2007, 11:09
 
rrozema
Maar heb je je SPA nu al aan het werk achter de livebox dan? Want bij mij liep de livebox na een aantal uur vast wanneer ik mijn SPA had aangesloten, ook toen ik geen Orange telefonie meer had. Pas nadat ik de livebox had ingeruild voor een speedtouch kon ik mijn SPA probleemloos aansluiten.
 
siliconaddict
Nee nog niet, want ik heb m'n KPN abo wel aangevraagd maar het is nog niet actief. Zo snel werken ze natuurlijk ook weer niet bij de KPN Wink

Ik had op dit forum al gelezen over de problemen bij de LiveBox+SPA combinatie, en ik heb nog een Zyxel Prestige 2606 ADSL2+ modemrouter dus die ga ik gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LiveBox + Orange Telefonie abo + ATA zoals de Linksys SPA3102', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen : 3 23 mei 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Advertentie