obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 716 mac adres
oof
Hi

Ik heb sinds kort Orange Extra. Ik heb de livebox erbij gekregen, maar ik wil graag mijn SpeedTouch 716v5 gebruiken.

Het gaat allemaal redelijk: de DSL lijn is aangesloten, maar als ik probeer aan te melden, krijg ik na 20s de foutmelding: "Not connected, connection canceled by user"


1. Ik lees hier en daar de opmerking dat je je MAC moet aanpassen. Ik weet niet waar ik die kan vinden op mijn Livebox. Ik zie enkel de MAC adressen van de eth0, eth1 en de USB aansluiting.

2. Ik zie ook niet zo 1..2..3 een manier om hem aan te passing in de HTML pagina's van mijn Speedtouch. Is via Telnet de enige manier?
 
mesa57
1. Ik denk niet dat je je mac adres hoeft aan te passen
2. Via de html pagina's gaat dat niet.

Je zegt dat je probeert aan te melden. Wat voor abo heb je ? Extra (Family) of gewoon adsl ?
 
dustie
Je moet je modem opnieuw configureren
Nederland
Providers met RFC1483 verbinding
Router - gebruikers LAN zonder telefonie
file staat op de speedtouch site
Je kunt geen telefonie van orange op je 716 gebruiken
(Dit alleen als je de live box niet gebruikt)

Groeten Roel
Gewijzigd door dustie op 06 december 2007, 18:24
 
mesa57
Dustie, dat klopt niet helemaal. Het hangt af van het adsl abo.
 
dustie

Quote

mesa57 schreef:
Dustie, dat klopt niet helemaal. Het hangt af van het adsl abo.


Er staat Orange EXTRA in de 1e post dus mag jij het zeggen ik zal er wel naast zitten dan

Groeten DustieWink
Gewijzigd door dustie op 07 december 2007, 23:13
 
oof
Ik gebruik geen telefonie. En mijn abonnement is inderdaad Extra.
Ik ga het vanavond nog een keer proberen.

iig bedankt voor de reacties.
 
Harry74
Ik heb ook Orange ADSL Extra, gewoon de nieuwste firmware downloaden en daarna de configtool downloaden vanaf de speedtouch site.
Eerst de firmware upgraden waneer nodig en daarna configtool kiezen. Je moet hier voor Wanadoo kiezen.. En hier werkt hij gelijk! Het is ook een V5 Speedtouch 716,geen ISDN maar gewoon PSTN.Lokatie R'dam
Je hebt geen ISDN lijn denk ik ?Smile
Gewijzigd door Harry74 op 10 december 2007, 15:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 716 mac adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen : 2 19 feb 2016
Advertentie