obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
via linksys WRT54G life box geen internet
elfje
Hoi

Ik ben ten einde raad.
Ik heb een life box en hierbij een WRT54G linksys aangesloten. De vaste computer heeft internet. Deze computer is aangesloten op de life box en de life box is aangesloten op de router. Nu heb ik ook een laptop onder windows vista en heb hiervoor via de vaste PC een internet verbinding gemaakt. Nu herkend de laptop deze verbinding echter ik krijg geen verbinding met internet op de laptop. Wie kan me helpen, ik weet het echt niet meer en kan ook niks vinden in de Forum, FAQ en onder zoeken.

Help me aub, ik ben ten einde raad
Elfje
 
OrangeExpert
Ik denk dat je wat instellingen verkeerd hebt staan in je router. Kijk eens naar dit lijntje: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1469
 
rrozema
elfje,

Er zijn 2 methoden om je linksys router te gebruiken in combinatie met de livebox:
1 - router achter router (OrangeExpert gaf hierboven al een link naar de beschijving) of
2 - router als swicth/access point.

Ik geef zelf meestal de voorkeur aan de 2e optie, o.a. omdat deze iets eenvoudiger is in te stellen. Het grote verschil tussen de beide methodes is hoe je de linksys op de livebox aansluit: bij methode 1 loopt de kabel vanaf de livebox naar de WAN poort van je linksys, bij methode 2 loopt ie naar een LAN poort van de linksys. De volledige instructies voor de 2e methode vind je hier.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'via linksys WRT54G life box geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie