obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Ftp server achter Livebox
Jerooney
Ok? alsnog maar een eigen topic gemaakt hier dus...

Mijn huidige situatie

Vanaf de Livebox loopt een UTP kabel naar ??n van de LAN poorten van mijn SMC wireless router die als volgt is ingesteld:
http://livebox.atleticobanaan.nl/wirelessrouter.JPG
vanaf de router heb ik 2 computers aangesloten en 1 draadloze laptop.


heb ik verder ingesteld
De FTP server gaat op 1 van die 2 computers draaien en mijn eerste optie was om de FTP op poort 3126 te draaien. De passieve poorten heb ik ingesteld als 50005 t/m 50015

In de livebox ben ik dus naar dit scherm gegaan:
http://livebox.atleticobanaan.nl/firewall.JPG
en daar heb ik alles ingevuld. met dit als resulaat:
http://livebox.atleticobanaan.nl/firewallgevuld.JPG

als ik hierna de FTP server start dan kunnen sommige mensen er wel op en andere weer niet.

de server werkt dus wel maar alleen voor sommige wel en voor andere niet, iemand een idee?
 
Wanabo
Zo te zien gebruik je je smc router als switch. Je internet verbinding is immers niet aktief zo te zien in het plaatje.

De pc met de ftp server moet je handmatig het ip adres 192.168.1.10 geven. de andere pc's opeenvolgende nummers ook handmatig. (of je poortverwijzing in de livebox aanpassen). Let even op 192.168.1.15, dit ip adres reserveert je router kennelijk ergens voor.

Zet wel je dhcp server uit in de livebox.

Andere optie is alles dhcp. De pc met de ftp server als eerste aanzetten. De LB geeft die als eerste een ipadres en dat is *.*.*.10.

Verder valt het me op dat je "gekke" poorten gekozen hebt. Niets mis mee als de server er ook maar mee ingesteld is.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Nog een andere tip. FTP gebruikt geen UDP dataverkeer. Je zou dus eens kunnen proberen die UDP forwards weg te halen.

Wat mij net als jou verbaast is dat sommigen wel verbinding krijgen en anderen niet. In dat kader gezien is het misschien interessant om te weten wat diegene die wel verbinding krijgen voor ftp software gebruiken en wat diegene die geen verbinding krijgen gebruiken.
Verder is inderdaad de configuratie van de ftp server erg belangrijk.

Greetings, Richard.
 
Jerooney
de 192.168.1.15 is het ip adres dat de livebox toekent aan mijn smc router. Dit is mijn toegangsipadres om in de config te komen.

Het probleem is opgelost doordat twee mensen die me hielpen met testen beide de software verkeerd ingesteld hadden. Het lag dus niet aan de server.

Ik heb de UDP poorten uit de lijst gehaald want die zater er om uit te sluiten dat het daar niet aan lag. Tot slot kies ik altijd graag voor een poort boven de 1024 en die 3126 is eigenlijk puur random gekozen Wink

maar het lijkt allemaal te werken. Ik vraag me alleen nog af hoe ik handmatig iedere pc een ip adres kan toekennen aangezien ik nu ook in de livebox de DHCP server heb uitgezet.

bedankt voor alle moeite zover!!!
 
Richard
De laatste vraag is eigenlijk gemakkelijk te beantwoorden.
Je neemt configuratiescherm, dan netwerkverbindingen en dan eigenschappen van de lanverbinding.
Daarna kies je eigenschappen van tcp/ip en daar kun je zelf een ip adres invullen als de DHCP server uit staat.
Als ip neem je een ip adres in de 192.168.1.xx range waarbij het laatste getal niet reeds door iets anders gebruikt mag zijn, dus .15 mag je niet gebruiken want die heeft je router en .1 heeft de livebox die is ook uit den boze. De .255 mag ook niet want die is voor broadcast.
Daar tussenin 2 t/m 254 behalve .15 mag je dus alle cijfers gebruiken.
Als gateway vul je in 192.168.1.1 en als DNS ook en dan moet het werken op je pc's.
Edit: ohja, subnetmasker is als het goed is 255.255.255.0
Gewijzigd door Richard op 30 mei 2006, 20:58
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ftp server achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Advertentie