obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
geen internet en telefoon meer
LvS
Nadat een week de stekkers van telefoon en livebox eruit waren geweest krijg ik geen verbinding meer. Het @-lampje op de livebox blijft knipperen, alsof er geen signaal meer gevonden wordt. Wat te doen? De helpdesk is onbereikbaar.

Sorry als deze vraag al vaker is gesteld, ik kan zelf nergens een antwoord vinden.

Alvast dank, groetjes,
LvS
 
Peter_L
Als het @ teken langzaam knippert (met ongeveer 1 seconden tussen pozen) dan er is nog wel signaal op de lijn maar dan is er iets mis met het signaal wat de woning binnenkomt. Als het @ teken snel knippert dan heb je helemaal geen signaal meer

In beide gevallen heb je Orange nodig om het probleem op te lossen. En dan heb je nog een lange moeizame weg te gaan. Zie eerdere Topics.

Kun je vanaf je PC de livebox nog wel pingen en/of benaderen via de webbrowser?

Groeten peter
 
LvS
Het @ lampje knippert sneller dan 1 x per seconde.

Wat je met pingen bedoelt of benaderen via browser begrijp ik niet helemaal, maar de pc kan de livebox wel vinden en meldt mij dan dat de verbinding uitstekend is.,,

groet,
LvS

 
Peter_L

Quote

LvS schreef:
Het @ lampje knippert sneller dan 1 x per seconde.

Wat je met pingen bedoelt of benaderen via browser begrijp ik niet helemaal, maar de pc kan de livebox wel vinden en meldt mij dan dat de verbinding uitstekend is.,,

groet,
LvS



Dat heb ik ook gehad maar bij mij was het al gelijk vanaf de oplevering mis. Er bleek uiteindelijk een fout gemaakt te zijn en het ISRA punt was in de centrale omgedraaid dus moest het in de woning ook omgedraaid worden.
Als het lampje snel knippert dan is er waarschijnlijk geen adsl signaal meer, misschien heeft het te maken met de snelheidsverhoging en hebben ze bij jou, net als bij mij, zitten klooien met het ISRA punt. Kan natuurlijk ook wat anders zijn (kapotte Livebox bijvoorbeeld) maar meestal duidt het snel knipperen van het @ teken erop dat er een probleem met het ADSL signaal is wat je woning binnenkomt.

Je moet het probleem zsm melden bij Orange en daarna gaat ook bij jou het bijzondere vervelende wachten, bellen, mailen, boos worden etc etc van start.

Ik hoop dat Orange jouw probleem beter afhandeld zoals bij de meeste van ons. (zie de vele Topics)

Peter

Pingen doe je als volgt:
Ga naar start en dan uitvoeren en typ CMD gevolgd door de enter toets
Je krijgt dan de DOS box als het goed is (een zwart scherm met witte letters)Typ dan: ping 192.168.1.1 en druk op enter
Als je anwtoord krijgt dan is je verbinding tussen je PC en Livebox goed
 
Neo
Als ik jou was, zou ik nog eens goed de installatie bekijken en opnieuw aansluiten. Aangezien je alles los had gekoppeld, heb je misschien iets verkeerd aangesloten of maakt er iets net geen contact.

Ik ga er dan vanuit dat het voor die tijd wel altijd gewerkt heeft...
 
LvS
Peter, ik hoop ook dat ze het snel oplossen. Ik heb net gebeld en ze zullen met de technische dienst overleggen en dan duurt het één of meer werkdagen. Dat kan dus heel lang duren en minstens een dag.

Neo, ik heb alles al een paar keer geïnstalleerd en gereset, ook met nieuwere, kortere kabel, helpt allemaal niks.

Die klantenservice is niet echt goedkoop. 20 cent per minuut. Dat was toch eerst 10 cent?
 
LvS
Het werkt weer!
Toen ik een paar uur nadat ik gebeld had naar klantenservice en o.a. hier gepost had, thuiskwam, brandde het @-lampje weer en kan ik na aanmelding van pc weer het internet op. Ook telefoon werkt weer. Dus het duurde uiteindelijk kórter dan een werkdag!

Dank voor jullie antwoorden en medeleven.

groetjes,
LvS
 
sunking

Quote

erwinvos schreef:
En weer een tevreden Orange klant

het kan!!!!

Smile
mmmpff
 
sunking

Quote

ronald_22 schreef:
Hier (Purmerend) precies hetzelfde. Vanaf 9 december of helemaal geen internet/telefoon of heel langzaam (500kb ).

Telefoon kraakt en ruist heel erg. Na een reset van de livebox werkt het soms een tijdje.

op 10 december gemeld bij de helpdesk. Het zou worden doorgezet naar de 2e lijns. Dit zou wel een paar dagen kunnen duren.

het is nu ruim 3 weken later en nog steeds niets.
Gisteren voor de zovelste keer weer gebeld met Orange en gezegd dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. Deze mevrouw vond het ook niet kunnen en zag dat er nog niets gedaan was aan mijn storing. Zij ging er meteen achteraan. Ik ben benieuwd.

Het lijkt er op dat er veel meer mensen hier last van hebben. Van 2 mensen bij mij in de buurt heb ik ook gehoord dat ze soortgelijke problemen hebben.

Nog meer mensen?

groet,
Ronald
Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zit er nu al 5 weken mee
het is een volslagen drama en je wordt toch niet geholpen.Koop je tijd uit en bespaar je een ernstige ziekte door de orange stress.En vertel zo veel mogelijk mensen dat ze deze provider nooit moeten nemen.Ben 3 jaar tevreden klant geweest van wanadoo...
ShockAngry
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet en telefoon meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 27 16 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018